MuscleMeat

Nu pas (7 maanden clean) striae na 3 jaar blast en cruise TRT

Bezoekers in dit topic

Rik Sportman

Cool Novice
Lid geworden
27 jul 2016
Berichten
69
Waardering
20
Lengte
1m92
Massa
105kg
Vetpercentage
12%
Beste mede bodybuilders,
Heb al ff niks meer van mij laten horen.
Ben al een aardige tijd aan het blasten en cruise geweest en heb af en toe ook roaccutane gebruikt (niet heel veel 2 kuurtjes van 2 maanden ong) als ik een acne uitbraak had.
Echter merkte ik dat de mentale klachten (constante stress klachten) mij teveel werden en heb ik besloten mijzelf een break te geven.
Echter nu ik 7 maanden off ben maar wel gewoon door train merk ik dat mijn huid permanent droger is als voor het kuren.
Dat is niet zo erg want daar heb je olie's en hydraterende creme's voor maar ik merk nu als ik maar wat kracht zet met een oefening in de gym dat mijn huid bizar snel scheurt (het zijn echt de oefeningen want ik kom niet aan en val ook niet af).
Heb al van alles geprobeerd aan topical olien (bio-oli, Vitamine E Olie, Zoete Amandelolie en Emu Olie) maar het werkt allemaal minimaal.
Verder voed ik de huid ook van binnen uit met supplementatie van puur collageen 10gram (VERISOL), MSM 6gram (OptiMSM), ZINC PICOLINATE 80mg, TIMED-RELEASE BIOTIN 20MG, TIMED-RELEASE Vitamine C.
Heb ook een testosteron bloed test laten uitvoeren maar die waardes zijn ook prima (zie bijlage).
Waarom ik denk dat het 100% testosteron gerelateerd moet zijn is omdat ik met blasten enorm in spier ben aangekomen maar 0 striae scheuren had toen.
Echter als de striae zo door blijft gaan en ik geen oplossing kan vinden zal ik weer op een iets hogere TRT moeten gaan.
Zou dit alleen graag willen omzeilen en vraag mij af of er meer mensen zijn met mijn probleem en hoe jullie het hebben aangepakt of opgelost?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

test-waardes.png


* Update ga met een TRT kliniek in zee om mijn test waardes te verhogen en e.v.t wat extra oestrogeen om de huid te beschermen
 
Laatst bewerkt:
Visolie, B-complex mis ik. Gebruik zelf lijnzaadolie, zowel insmeren als eten.
(HGH :D)

edit: al bij dermatoloog geweest ?
 
Laatst bewerkt:
Visolie, B-complex mis ik. Gebruik zelf lijnzaadolie, zowel insmeren als eten.
(HGH :D)

edit: al bij dermatoloog geweest ?
Had eerst een verwijzing gekregen naar een dermatoloog maar die kon er niks mee.
Ben nu doorverwezen naar de anabolen poli, hopelijk kunnen die iets voor mij betekenen.
Anders gaat de spuit er snel weer in.
 
Niet meer gelukkig wel maakt mijn lichaam blijvend minder talg aan ..soms super grote puist waar gewoon alleen ontstekingsvocht in zit en geen pus ... 't heeft zijn werk wel gedaan haha wel verbrand ik sneller dan vroeger maar alles beter dan puisten
 
Had eerst een verwijzing gekregen naar een dermatoloog maar die kon er niks mee.
Ben nu doorverwezen naar de anabolen poli, hopelijk kunnen die iets voor mij betekenen.
Anders gaat de spuit er snel weer in.
Wanneer heb je de afspraak in Haarlem ?
 
Toen ik destijds met de HAARLEM studie meedeed kreeg ik ook pas wat striae nadat ik off was. De onderzoeker zei destijds dat hij dit meer zag en dit mogelijk een verband had met cortisol.
 
Toen ik destijds met de HAARLEM studie meedeed kreeg ik ook pas wat striae nadat ik off was. De onderzoeker zei destijds dat hij dit meer zag en dit mogelijk een verband had met cortisol.
Is dit uiteindelijk wel weg gegaan (steeds nieuwe scheuren krijgen) na verloop van tijd of ben je weer on gegaan en heb je nu geen last meer van nieuwe scheuren?
 
Is dit uiteindelijk wel weg gegaan (steeds nieuwe scheuren krijgen) na verloop van tijd of ben je weer on gegaan en heb je nu geen last meer van nieuwe scheuren?
Dat is vrij snel gestopt, maand of 3 na off gaan was t "ergst" , na afronden haarlemstudie ben ik weer on gegaan en nooit meer veel striae erbij gekregen ook.
 
Dat is vrij snel gestopt, maand of 3 na off gaan was t "ergst" , na afronden haarlemstudie ben ik weer on gegaan en nooit meer veel striae erbij gekregen ook.
Ik ga nu ook weer on maar dan op HRT (bio identieke hormonen) uit de appotheek.
Dit zal dan ook de huid weer gaan versterken en zorgen dat de striae weg zal blijven.
 
Back
Naar boven