AndroidHealthClinic

nut van cardio

Bezoekers in dit topic

joury123

Cool Novice
Lid geworden
6 dec 2013
Berichten
114
Waardering
31
Lengte
1m80
Massa
79kg
Vetpercentage
17%
hallo, ik heb een vraagje over cardio, ik was dus gewoon myn normale schema aan het volgen, en ik had myn cardio overgeslagen omdat ik weinig tijd had, en toen zei mn instructeur : je kunt beter cardio doen voor n halfuurtje dan je zonder cardio een halfuur je schema traint , is dit waar/ niet waar?
 
Nut van cardio: conditie opbouwen, calorieën verbranden.

Nut van krachttraining: Spieren opbouwen.

Hangt er dus maar net vanaf wat je doelen zijn.
 
Nut van cardio: conditie opbouwen, calorieën verbranden.

Nut van krachttraining: Spieren opbouwen.

Hangt er dus maar net vanaf wat je doelen zijn.
Ligt toch echt aan je voeding, wat hetgeen met je doet.

Je verbrandt toch ook calorieën met krachttraining plus je hebt een afterburn-effect wat niet het geval is met steady low moderate cardio.

Maar je stel je doet krachttraining zonder een juist voedingsschema (kcal overschot), zul je geen spieren opbouwen. Daarbij komt nog dat wat je verbrand met cardio net zo goed minder had kunnen eten. Oftewel cardio na een krachttraining kun je overslaan joury.
 
Ligt toch echt aan je voeding, wat hetgeen met je doet.

Je verbrandt toch ook calorieën met krachttraining plus je hebt een afterburn-effect wat niet het geval is met steady low moderate cardio.

Maar je stel je doet krachttraining zonder een juist voedingsschema (kcal overschot), zul je geen spieren opbouwen. Daarbij komt nog dat wat je verbrand met cardio net zo goed minder had kunnen eten. Oftewel cardio na een krachttraining kun je overslaan joury.

Tuurlijk, je verliest ook calorieën met bankhangen. Maar krachttraining doe je meestal niet voor het verbranden van calorieën, dat doe je voor het opbouwen van spieren.

Of zijn voeding al dan niet in orde is, is gewoon een heel andere zaak.
 
Nut van cardio: conditie opbouwen, calorieën verbranden.

Nut van krachttraining: Spieren opbouwen.

Hangt er dus maar net vanaf wat je doelen zijn.

Deze vraag moet eerst beantwoord worden voordat je er verder maar iets over kan zeggen
 
krachttraining ( breder worden ) maar dat mag pas vanaf 16 jaar, heb wel al voeddingsschema, dus dit laatste halfjaar nog maar ff wat aanklote en dan volle bak
 
krachttraining ( breder worden ) maar dat mag pas vanaf 16 jaar, heb wel al voeddingsschema, dus dit laatste halfjaar nog maar ff wat aanklote en dan volle bak

Als je maar weet dat er ongelooflijk veel onzin wordt verteld over krachttraining, zoals ook dit.
Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat je pas mag beginnen op die leeftijd. Wel heel jammer voor jou. Ik wens je veel succes als je daadwerkelijk gaat beginnen, hoop dat je je doelen echt gaat behalen.
O ja, die instructeur is de allergrootste flapdrol die er maar bestaat en je mag hem dit laten lezen.
 
bedankt, jou ook het beste gewenst :)
 
Back
Naar boven