MuscleMeat

Nut van whey

Bezoekers in dit topic

Kai21

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
67kg
Beste mensen,

Ik was wat aan het orienteren op eiwitten, ben mijn voeding etc gaan uitrekenen
Mijn vraag: Wat is het nut van whey, alleen eiwitten die je niet genoeg eet aanvullen? of ook andere dingen?
Hoe zit het met post workout?
Heb gezien dat er in 2 bammetjes pindakaas ongeveer evenveel eiwitten zitten als een scoop van mijn whey (18g eiwitten)
Kan ik ook 2 bammetjes eten ipv whey? Vind het beiden prima, maar zie het voordeel tegenover elkaar niet buiten het vet in pindakaas dan.
Of andersom kan ik ook ipv normaal eten whey nemen.
(uiteraard wel gewoon de basis ontbijt lunch avond maaltijd om genoeg andere stoffe binnen te krijgen)
zoveel mogelijk normaal eten, of waar mogelijk zonder weinig te gaan eten zoveel mogelijk whey?

alvast bedankt

Het is een supplement. Een aanvulling op je voeding voor als je eiwit tekort komt.
Post workout hoef je het niet voor te doen. Of je nou na je training vlees eet, bammetjes met pindakaas of een andere eiwitbron maakt niks uit. Verder is het ook helemaal niet zo belangrijk om na je training eiwit in de nemen zoals de supplementen industrie je graag wil laten geloven.

Zorg dat je over de dag je macro's goed verdeelt en dan zit je goed.

En je punt is?

Zolang hij zn eiwit verspreid over de dag en het uit verschillende bronnen haalt zal het niet uitmaken of hij nou whey of bammatjes met pindakaas na het trainen eet.

Je zei eerst maakt niks uit, nu stel je wel een voorwaarde, uit verschillende bronnen, dat was dus waar ik op doelde. Of dat nou een bron van compleet eiwit is, zoals whey, vlees of voor mijn part quinoa of dat het 3 groentes zijn welke samen een complete profiel maken zal me niets interesseren, maar het is net iets genuanceerder dan "maakt niets uit".

Je zei eerst maakt niks uit, nu stel je wel een voorwaarde, uit verschillende bronnen, dat was dus waar ik op doelde. Of dat nou een bron van compleet eiwit is, zoals whey, vlees of voor mijn part quinoa of dat het 3 groentes zijn welke samen een complete profiel maken zal me niets interesseren, maar het is net iets genuanceerder dan "maakt niets uit".

Had het alleen over het kleine deel van zijn voeding na het trainen. Daarna zei ik al dat als hij zijn macro's over de dag verspreid het goed zit. Daarbij ging ik ervan uit dat hij zn eiwit uit verschillende bronnen haalt. Lijkt me ook logisch.

bedankt voor de reacties, duidelijk, mag een slotje op

Terug
Naar boven