MuscleMeat

Nutteloze supplementen ! ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

I.R.O.N.

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 dec 2002
Berichten
95
Waardering
0
Velen van ons op dit forum geven elke maand weer een stevige duit uit in hun supplementen-shop (ook ik!).

De potjes beloven gouden bergen en de verkoper vind alles prima en/of heeft er niet altijd kaas van gegeten..

Laten we nu eens gezamelijk een lijst opstellen van supplementen die echt niet werken...althans niet wat ze beloven!

Graag met bv doorverwijzingen naar onderzoekresultaten,
maar ook eigen ervaringen tellen mee !

Her en der staat er wel wat op dit forum over teleurstellende resultaten m.b.t. bepaalde supplementen.

Volgens mij de hoogste tijd om elkaar duidelijkheid te verschaffen en elkaar wat 'keiharde eurootjes' te laten besparen, toch ?

Wie trapt er af ?


:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
 
Ik meen dat 3xl zijn lijstje met werkende en niet werkende supplementen al eens heeft gepost hier.

Zoiezo niet werkend:

Tribulus varianten etc...
HMB(schijnt alleen bij echte beginners te werken)

Verder zou ik zo snel niks weten.
 
De lijst van die die wel werken is echt korter hoor!
Zijnde (allemaal dan nog afhankelijk vh merk) eiwitpoeders, weightgainers, ECA-fatburners, creatine en pro-hormonen. Aan de rest zou ik alleszinds geen geld uitgeven...
 
Originally posted by matthieu
Ik meen dat 3xl zijn lijstje met werkende en niet werkende supplementen al eens heeft gepost hier.

owkee, dan ga ik die ff checken!

thnx anyway!
 
Tribulus heeft bij mij wel gewerkt in kracht hoor. Eerste keer dacht ik misschien door placebo effect. Na op dit forum allemaal negatieve dingen te hebben gelezen heb ik toch nog een keer paar weken gebruikt en flink in kracht vooruit gegaan.
 
ZElf heb ik van tribulus nix gemerkt. Kan het aan het merk liggen...MDY
 
Voel me tijdens Tribulus kiplekker. Van extra massa merk je idd weinig, maar trainingsagressiviteit is bij mij wel hoger... en vriendin klaagt ook niet !
 
Werkend:

ETEN, Proteine, glutamine, creatine, eca fatburners, vitaminen.. de rest weegt niet op tegen het geld vind ik..
 
Een kennis van me die behoorlijk Biggy is zegt altijd tegen mij: Van alle potjes en dingetjes die bestaan moet je er maar 2 nemen en zijn er maar 2 die helpen en dat zijn
1. creatine
2. vitamine C

Niet dat ik daar naar luister :p
 
alles wat in de winkel ligt werkt niet, hetgene wat illigaal is dat werkt zo zie ik het en ik weet het.
 
Originally posted by Levrone@
alles wat in de winkel ligt werkt niet,

Dat ligt er maar net aan wat je verwacht.

Je moet niet denken dat je van een pot wei binnen 4 wkn 10kg aan zult komen. Maar gewoon regelmatig wei gebruiken bevorderd wel de spiergroei. En zo zij er meer supplementen
 
Originally posted by Levrone@
alles wat in de winkel ligt werkt niet, hetgene wat illigaal is dat werkt zo zie ik het en ik weet het.

Dit vindt ik een beetje een onzinnige uitspraak, er zijn zat supplementen die werken maar het is zoals 3xl zegt het hangt af van wat je van een product verwacht.
 
idd onzin. proteine werkt, creatine werkt, bepaalde mineraal-supplementen werken...

het doet wat het volgens de verpakking moet doen, daar gaat het om
 
alleen meestal de illegale dingen werken snel en zie je snel resultaat terwijl je met de dingen uit de winkels (suplementen) meestal geduld moet hebben
 
Ik denk dat veel sportschoolbazen profiteren van al die supplementjes. Ken zo eentje waar je voedingsschema's kunt krijgen. Dan kan je er eentje kiezen van 50€ per maand, 100€ per maand of 200€ per maand (of zoiets). Over voeding wordt bijna geen woord gerept. Voor dat geld heb je enkel maar de supplementen en schema's wanneer je ze moet slikken. Over de voeding wordt meer een vage standaarduitleg gegeven.
Geldklopperij als je het mij vraagt! Mee hieël Anwaarpe mor ni mee maaj!!
 
Ben ik zeker met Oli eens. Er word veel (mis)bruik gemaak en ook veel gehypt! Maar wat het ook is.. Veel "beginnelingen" zien de sportschool eigenaar toch als 'de kenner' en geloven hem op z'n woord, dus als hij zegt dat een bepaald supplement werkt dan word dat ook vaak gekocht. Doe je niks tegen..
 
Ik vind dat bedriegerij. Mensen met kennis van zaken zouden die kennis moeten doorgeven en er op een eerlijke manier wat aan proberen te verdienen, al is het wat minder!
 
Vind ik ook Oli, 100% gelijk, maar die gasten verkopen met vette winst, voor hun is dat het enige wat telt. Daar doe je echt niks tegen..
 
klopt, het blijft duur die supplementen, zeker als je bekijkt dat het valt onder het lage btw tarief (6% in plaats van de normale 19% ! )

Ik had advies gevraagd voor whey aan een trainer, (kwam die gelijk aanzetten met weight gainers) die kochten het via de sportschool in bij de groothandel. dan zou je 27 euro kwijt zijn voor een blik van 750g gram. Op zich is dat nog redelijk
 
Back
Naar boven