MuscleMeat

Nutteloze supplementen ! ?

Bezoekers in dit topic

27 euro voor 750 gram redelijk voor een wg?
ben blij dat ik niet daar woon
 
Originally posted by bestoldschool
27 euro voor 750 gram redelijk voor een wg?
ben blij dat ik niet daar woon


:D Ik bestel ook niet bij de trainer natuurlijk. voor tweemaal dat bedrag heb je 3kg TriForce ;) (en die 27 euro was voor de whey niet de WG)
 
supplementen die bij mij niet gewerkt hebben, of waarvan ik nix gemerkt heb:
Tribulus Terristris
Androstenediol - Norandrostenedione combi in cyclo nog iets van Chem**** Nutr*****
HMB
Vanadyl!?
Chroomium Picolinaat!?
CGT van MDY
Isomatrix-> niet anders als gewone wei
Nitro Tech Idem
Amino tabletten -> komen in dezelfde vorm uit als die erin gaan


Wat wel werken: (bij mij)
Wei, zoiezo proteine natuurlijk. Maar ik merk zelf dat als ik wei na training gebruik ipv calcium caseinaat bijv. ik sneller herstel
creatine
glutamine
vitamine+mineraal
Bcaa
ECA
Fat Gainers. Vooral deze doet het erg goed bij mij!!:D
 
Originally posted by Lee Priest
Fat Gainers. Vooral deze doet het erg goed bij mij!!:D

Hey dat is mijn favoriet!!!

Dorian Yates Pro Peptide vind ik heel goed (mix van whey, caseine en ei, glutamine + glucose en maltodextrine, omega 3's) :clap:
 
Fat - gainers ???

Je neemt toch beter alles appart i.p.v een shake met vanalles een beetje in?

glucose , whey , creatine , ...
 
Creatine wordt beter opgenomen icm glucose oid (vanwege de insuline). Dus alles appart is niet altijd beter.

Fat Gainers kan je overal vinden. Favoriet is McDonalds :D
 
Dit heb ik van bodybuilding.nl gehaald...

Werkt HMB?

Misschien werkt HMB van geen kant. Van de tien studies die de werking van HMB zouden moeten bewijzen, hebben de onderzoekers er maar twee durven publiceren. Van de rest zijn alleen de verkorte versies, de abstracts, bekend. Geen goed teken, zeggen Australische onderzoekers.

De Australiërs zetten verder vraagtekens bij de onderzoeksmethode. Sommige onderzoeken zouden wel eens zo kunnen zijn opgezet dat de resultaten een bepaalde kant worden opgestuurd. Maar omdat er zo weinig onderzoeken over is gepubliceerd kunnen ze dat niet met zekerheid zeggen.

Het vrije aminozuur leucine en zijn metabolieten laten spieren na krachttraining sneller herstellen. Volgens de makers van HMB is dat het werk van Hydroxy Methyl Boterzuur of HMB. De stof zou de afbraak van spierweefsel na krachttraining verminderen, waardoor de spiergroei sneller verloopt.

In de bestaande onderzoeken zouden mensen die HMB krijgen sneller vooruit te gaan. Wat er precies in hun lichaam gebeurt is nooit onderzocht. De makers van HMB hebben veel van het onderzoek naar HMB zelf verricht. Ook geen goed teken.


Sports Medicine, augustus 2000. Tekst: Willem Koert, Ergogenics

Werkt HMB(2)?

'Jullie schrijven dat het onderzoek naar HMB niet deugt. Werkt HMB daarom niet? Ze gebruiken HMB toch ook om kippen harder te laten groeien? Dan kun je er toch wel van uitgaan dat HMB werkt?'

Ehh... Nou nee. Als je je verdiept in het onderzoek naar HMB kom je merkwaardige dingen tegen. Je vertrouwen in het supplement wordt er niet beter op.

Er gebeurt om te beginnen is er inderdaad veel onderzoek naar het effect van HMB op dieren. Maar in veel van dat onderzoek hebben de makers van HMB hun hand gehad. Dat geldt niet alleen voor het onderzoek naar kippen waar je het over hebt, maar ook voor een recentere studie in de oktober-editie van de Veterinary Immunology and Inmmunopathology. Daarin beschreven Poolse onderzoekers en de makers van HMB hoe vissen in kweekvijvers minder stressverschijnselen vertoonden als ze HMB kregen toegediend.

Ook aan die studie werkten de makers van HMB mee. Waarschijnlijk hebben die het onderzoek ook betaald. De bedenkers van HMB zijn naarstig op zoek naar nieuwe toepassingen voor hun supplement. Viskweek is wat dat betreft geen onlogische keuze. In kweekvijvers worden veel vissen ziek als kwekers ze wegen, meten of inenten. De oorzaak: pure stress. Om daar iets aan te veranderen zoeken wetenschappers naar manieren om het stresshormoon cortisol te blokkeren.

Volgens de bedenkers van HMB is het blokkeren van cortisol nu precies wat HMB doet. Vreemd genoeg kijken de HMB-onderzoekers daar niet meer naar. Omdat ze het vertrouwen hebben verloren? In de recente veterinaire studies kijken ze alleen naar het immuunsysteem.

Maar goed - het is nog steeds niet waarschijnlijk dat HMB bij mensen werkt. Sportwetenschappers van de universiteit van Iowa ontdekten bijvoorbeeld een paar maanden geleden dat dertien hardlopers, die zes weken dagelijks drie gram HMB hadden gebruikt, minder spierschade hadden opgelopen als ze een afstand van twintig kilometer hadden afgelegd. Een aantal sportbladen hebben uitgebreid aandacht aan dat onderzoek besteed.

Maar of dat terecht was... De aanwijzingen waren allemaal indirect. De HMB-gebruikers hadden meer actief creatine-fosfokinase en minder actief lactaathydogenase dan niet-gebruikers. Het eerste enzym speelt een rol bij de energie-voorziening van de spiercel, het tweede bij verzuring. Of de gebruikers beter liepen of sneller herstelden is niet onderzocht.

Uit ander onderzoek, waarin juist wel direct naar spieren en prestaties werd gekeken, bleek echter dat HMB niks doet. Bewegingswetenschappers van de universiteit van Memphis gaven aan veertig bodybuilders drie of zes gram HMB of een placebo gedurende 28 dagen. Daarna maten ze de kracht, de stikstofbalans, het vetpercentage, het gewicht en de vetvrije massa, en diverse enzymen in spieren en de lever. Van effect was geen sprake.

Bronnen

Journal of Applied Physiologie, oktober 2000; Veterinary Immunologie and Inmmunopathology, oktober 2000; International Journal of Sports Medicine, november 1999; Immunopharmacology and Immunotoxicology, mei 1999.

Tekst: Willem Koert, Ergogenics






Wat kan ik verwachten als ik creatine en HMB combineer?

HMB slaat cholesterol op in je spierweefsel. Daardoor laat HMB je spieren meer vet verbranden in plaats van glucose. Daardoor groeien je spieren sneller. Ietsiepietsie en in theorie.

De praktijk leert echter dat je maar onder twee condities baat hebt bij HMB.

1. Als je op een caloriebeperkend dieet staat. Mijn theorie is dat de toegenomen hoeveelheid vrije vetzuren in je bloed HMB goed laat werken.

2. Als je op zo'n merkwaardig veel-vet-dieet zit waar die Amerikanen zo kapot van zijn. Omdat die bezopen gewoonte in Europa nog niet is doorgedrongen, ga ik daar niet verder op in.

Is niet aan die condities voldaan, dan doet HMB niks.

Persoonlijk vind ik HMB te duur. Een beetje dosering kost je om en nabij de drie euro per dag. Het combo HMB en Creatine werkt daarom alleen als je dieet houdt en afvalt.

Tekst: Willem Koert, Ergogenics

Maar goed ergogenics he :D
 
Dat is het probleem van HMB, de prijs omdat je er 3g/dag van nodig hebt. Anders had ik het ook wel een keertje uitgetest.
 
De dietist(ja mannelijk) in mijn sportschool zegt juist dat supplement troep zijn en dat je er alleen maar nare bij-effecten van krijgt.

Enerzijds heeft hij gelijk..voeding is het voornaamste..maar dat je van weightgainers/protein powders nare bijeffecten krijgt?..lol..
.
 
Originally posted by CQ_Demolisher
De dietist(ja mannelijk) in mijn sportschool zegt juist dat supplement troep zijn en dat je er alleen maar nare bij-effecten van krijgt.

Enerzijds heeft hij gelijk..voeding is het voornaamste..maar dat je van weightgainers/protein powders nare bijeffecten krijgt?..lol..
.

deels gelijk. je moet supps niet als vervangers zien; maar als aanvulling op je dagelijkse voeding.

en je kan uitslag krijgen van Whey en diarree van Creatine
 
Back
Naar boven