MuscleMeat

Nyenrode! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hey top kerel!, ga er voor!!
 
Roy zei:
Sportpoint is een beetje een commercieel schooltje, waar de echte hardcore bodybuilder echt z'n ei niet kwijt kan. Gewichten zijn opzich ok, maar te weinig van alles aanwezig, zeker s' avonds tijdens het spitsuur...Een school die zich meer op de recreative fitnesser en cardio-er concentreert. Ik heb er een aantal maanden getraind in voorbereiding op de NK 2001, maar ben toen overgestapt naar Scorpio, ook in Maarssen(broek) op hetzelfde industrieterrein. Veel kleiner, maar de serieuze sfeer leeft er meer. Ook voldoende gewicht, maar vrij weinig van alles wederom. Echt hardcore, in Utrecht, All-Inn. Vanaf Nyenrode de Amsterdamse straatweg op, alsmaar rechtdoor in een rechte lijn tot net aan de rand van Utrecht, op een industrieterrein. Hooguit 15-20min rijden...Zeker het overwegen waard, want de eerder genoemde gyms halen het niet bij deze!
Niet dat ik perse een hardcore hol nodig heb om te trainen. Als er maar serieus getraind wordt en er voldoende schijven/dumbbells zijn om mij uitdaging te bieden.

Aan de andere kant: ik heb een jaar vastgezeten bij HealthCity in Tilburg en dat was 9 maanden te lang. Leuk voor de beginner, maar een lifestylecenter sfeertje kan ik missen als kiespijn.

Wat je beschrijft van Scorpio en All-Inn klinkt al veel beter. Ik ga er zeker even kijken! Bedankt voor de tip!



Pumpin' zei:
Owja, ik hoop dat je relatie het overleeft, want Nyenrode is een relatie-breker, bro. Neem dat maar van mij aan. Ik ken er meer die er heen gingen met een jarenlange relatie...

Bovendien: het schijnt dat het geile dispuutmeisje-gehaslte daar ook erg hoog ligt :D (so have I heared:D ) dus dat zal ook wel niet bevorderlijk zijn voor je relatie.

Any way.. SUPer bro. Ik hoop je volgend jaar te zien daar.
Als ik in mijn relatie op safe zou willen spelen, dan doe ik er verstandig aan dat Nyenrode te laten schieten. Maar risico's zijn lekker.

En ach, ik moet in ieder geval mijn hele leven met mijzelf door één deur, dus in dat opzicht kan ik me er geen bult aan vallen. Laat ik het houden op een goede test voor mijn relatie. Niet alleen voor mij, maar ook voor haar.
 
Laatst bewerkt:
Nyenrode? Kan je gelijk lekker netwerken voor je toekomstige carrière.

Ik dacht altijd dat Nyenrode een speelplaats was voor elitaire omhooggevallen kwallen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen daar.
 
Lauw zei:
Nyenrode? Kan je gelijk lekker netwerken voor je toekomstige carrière.

Ik dacht altijd dat Nyenrode een speelplaats was voor elitaire omhooggevallen kwallen? Ik ben benieuwd naar je ervaringen daar.
Wie zegt dat ik dat niet ben :D

Serieus: dat denken er veel ja. Van die bralballen die door papa opgehemeld worden en zich met een door paps vetgespekte bankrekening door die 16 maanden heen glibberen.

Beetje vergelijkbaar met het stereotyp beeld dat er bestaat van de bodybuilder. Die zou ook dom zijn en constant met zijn aars op een naald zitten.

Ik betaal mijn opleiding gewoon zelf, net als 85% van de studenten daar. De bank doet wel een voorschotje. Ik ben er nu een paar keer geweest en heb één persoon ontmoet die wel zou voldoen aan dat beeld van glibberaal.
 
gefeliciteerd, mijn oud collega had ook op die school gezeten, erg zware opleiding. succes
 
gefeliciteerd knaap :thumbup:
 
Splendid zei:
Wie zegt dat ik dat niet ben :D

Serieus: dat denken er veel ja. Van die bralballen die door papa opgehemeld worden en zich met een door paps vetgespekte bankrekening door die 16 maanden heen glibberen.

Beetje vergelijkbaar met het stereotyp beeld dat er bestaat van de bodybuilder. Die zou ook dom zijn en constant met zijn aars op een naald zitten.

Ik betaal mijn opleiding gewoon zelf, net als 85% van de studenten daar. De bank doet wel een voorschotje. Ik ben er nu een paar keer geweest en heb één persoon ontmoet die wel zou voldoen aan dat beeld van glibberaal.

Idd, dat beeld is al niet meer zo. Met alleen geld van paps kom je echt niet binnen. Er zijn niet voor niets toelatingseisen en tests en interviews. Die mensen van die commisie weten heus wel wat ze in huis halen. Ze hebben daar niets aan ballen die niks doen en lekker met het dispuut op stap willen.

Netwerk opbouwenis een grote + van Nyenrode. Maar onderhou dit netwerk wel.

@splendid: wat was ook alweer je voor opleiding?
 
super Splendid, :thumbs:

Ik ben volgend jaar aan de beurt.

Kijken ze eigenlijk nog naar je cijferlijsten want dat werd mij op de opendag niet helemaal duidelijk.


Maar waarom heb je niet voor de Erasmus gekozen ? Staat op het moment vele malen beter bekend dan Nyenrode, Internationaal dan. Niet dat ik me daar door tegen laat houden hoor.

Maar hou ons op de hoogte van je belevenissen. :)
 
Pumpin' zei:
@splendid: wat was ook alweer je voor opleiding?
Personeel en Arbeid. Niet veel soeps.



bur zei:
super Splendid, :thumbs:

Ik ben volgend jaar aan de beurt.

Kijken ze eigenlijk nog naar je cijferlijsten want dat werd mij op de opendag niet helemaal duidelijk.

Maar waarom heb je niet voor de Erasmus gekozen ? Staat op het moment vele malen beter bekend dan Nyenrode, Internationaal dan. Niet dat ik me daar door tegen laat houden hoor.

Maar hou ons op de hoogte van je belevenissen. :)

Nee, cijferlijsten van je vooropleiding zijn niet relevant. In die zin dat er niemand specifiek naar kijkt. Natuurlijk kan je wel een mooi verhaal ophangen tijdens het toelatingsinterview over de goede resultaten die je behaald hebt tijdens je studie. De capaciteitentest toetst je niveau en als dat te laag is wordt je niet aangenomen. Een meisje wat ik heb leren kennen daar is niet aangenomen; haar capaciteit was te laag, zo bleek uit de test.

Wat betreft Erasmus: elke lijst geeft iets anders aan. Kort geleden is er een overzicht gepubliceerd van de beste wereldwijde Masterprogramma's top 40. Nyenrode stond er wel in, en Erasmus niet. Wellicht is het programma van de Erasmus beter op sommige fronten, Nyenrode heeft weer andere pre's.

Bovendien duurt het programma van Nyenrode MSc in Management slechts 16 maanden.
 
Misschien wat meer informatie?

Is het een elite/prive school waarmee je later een topbaan kan krijgen of iets dergelijks?
 
Zo! Ambitieus man! Succes, het zal wel behoorlijk zwaar worden, maar dan heb je ook wat.
 
Splendid zei:
Bovendien duurt het programma van Nyenrode MSc in Management slechts 16 maanden.


dat is ook de reden dat ik voor Neyenrode kies.


Btw succes daar. :)
 
Extend zei:
Misschien wat meer informatie?

Is het een elite/prive school waarmee je later een topbaan kan krijgen of iets dergelijks?
www.nyenrode.nl/msc

Het is geen elite of prive school. Het Nyenrode Master of Science in Management program is wel een particuliere opleiding, wat betekent dat het instituut geen subsidie ontvangt van de overheid voor elke (afgestudeerde) student. Daardoor is het een dure opleiding, in ieder geval ruimschoots duurder dan een reguliere Master-opleiding. Nyenrode hanteert een toelatingsprocedure voor deze opleiding, vanwege het intensieve karakter van het programma en in verband met een bepaald aantal beschikbare plaatsen.

Je kunt je inschrijven als je bachelor bent en minder dan 2 jaar relevante werkervaring hebt opgedaan. Heb je wel meer dan 2 jaar werkervaring, dan kan je de deeltijd variant volgen (3 jaar). Iemand die bijvoorbeeld fysiotherapie heeft gestudeerd kan zich ook gewoon inschrijven en maakt net zo veel kans toegelatne te worden als iemand die een economische studie heeft gedaan.

Het programma is erop gericht studenten op te leiden tot managers die in elke werkomgeving hun verworven kennis en kwaliteiten kunnen laten gelden.

De hierboven genoemde site is erg overzichtelijk en geeft veel info. Als het je wat lijkt zou ik daar eens op koekeloeren. Voor mij heeft de open dag ook veel info opgeleverd.
 
CQ_Demolisher zei:
hoe ziet die capaciteitstest eruit hehe?
Best heftig. Toen ik die had gehad liep ik echt met sterretjes naar buiten. Je wordt een halve dag mentaal afgepeigerd met allerlei testes die je binnen een bepaalde tijd af moet hebben. Natuurlijk zijn die testen zo groot dta je ze nooit helemaal af krijgt, wat stress moet opleveren. Daardoor zien ze meteen of je met die stress om kunt gaan.

-Persoonlijkheidstest: 240 mc vragen
- Een werksTentest: 120 mc vragen
- Wiskundetest, gewoon hoofdrekenen
- Flowcharts. Tekst van lege vakken beredeneren a.d.h.v. verhaal
- Abstracte figuren: logisch redeneren
- Verhaaltje en vervolgens beweringen, waarop ik true, false of can't tell moets antwoorden
- Verhaaltjes sommen
 
Wat is precies de reden dat iemand met werkervaring alleen de deeltijd mag volgen?
 
Back
Naar boven