Fitness Seller

ᕙ(”•̀_•́)ᕗ Hell's Trainingslog ᕙ(•̀_•́‶)ᕗ (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

• Ga maar eens Bulgarian split squats doen als je heupen dat toelaten en kijk of je de volgende dag spierpijn hebt in je glutes...

Ik gok dat m'n heup dat niet toelaat :( maar kan altijd proberen. Heb je een linkje met uitleg hoe het goed uit te voeren? (Nog nooit gedaan en ik weet dat online niet iedereen alled goed uitvoert :o dus ik vertrouw jou daar wel meer in).

Squat University is altijd wel goed toch?

Ik gok dat m'n heup dat niet toelaat :( maar kan altijd proberen. Heb je een linkje met uitleg hoe het goed uit te voeren? (Nog nooit gedaan en ik weet dat online niet iedereen alled goed uitvoert :o dus ik vertrouw jou daar wel meer in).
    Zo veel verstand heb ik er niet van hoor, maar tijdens covid moest ik me thuis behelpen met o.a. pistol squats en Bulgarian split squats als compounds voor de benen en merkte dat die laatste de glutes veel harder raakte. Het is vooral even zoeken naar de juiste verhoging van het achterste been en hoever je het voorste been naar voren zet. Evenwicht/stabiliteit kan ook een uitdaging zijn als je dit nooit eerder hebt gedaan. Ben ook wel benieuwd of er een links/rechts verschil is bij jou.

Heb proberen wat informatie te zoeken (oa op dit forum) over Mind Muscle Connection, klopt het dat MMC is waar je de spier die je traint, ook écht voelt aanspannen en relaxen?
    Ik merk bij sommige spieren dat ik dit lastiger vind. Nu las ik dat beginnen met isolatie handig kan zijn, of bijv. 1 arm ipv 2 armen tegelijkertijd.

Alleen lukt het nog steeds niet met m'n glutes. Zelfs als ik 1 been doe en echt probeer te focussen, voel ik het niet zo.

Heeft iemand een oefening waarbij je echt goed je glute voelt (negeer m'n heup problemen maar even, denk dat die ook met m'n glutes te maken hebben namelijk) zodat ik kan werken aan de MMC? :o
    Je moet je spieren vaak spannen, elke spier afzonderlijk, en ook proberen de afzonderlijke spieren te bewegen ("twitching").

Zo veel verstand heb ik er niet van hoor, maar tijdens covid moest ik me thuis behelpen met o.a. pistol squats en Bulgarian split squats als compounds voor de benen en merkte dat die laatste de glutes veel harder raakte. Het is vooral even zoeken naar de juiste verhoging van het achterste been en hoever je het voorste been naar voren zet. Evenwicht/stabiliteit kan ook een uitdaging zijn als je dit nooit eerder hebt gedaan. Ben ook wel benieuwd of er een links/rechts verschil is bij jou.

Dankje! We zullen het meemaken :D denk dat ik er wel eventjes mee wacht tot m'n heup weer ietsjes beter is (ondertussen wel wat stretchen en triggerpoints aanpakken).
    Ik verwacht wel een verschil links/rechts, waarschijnlijk vanwege/het gevolg van de heupklachten (meer aangespannen heupflexor rechts en wellicht daardoor zwakkere glute).

Je moet je spieren vaak spannen, elke spier afzonderlijk, en ook proberen de afzonderlijke spieren te bewegen ("twitching").

Dat probeer ik dus vooral ook met glutes en ik voel dat wel, maar bijvoorbeeld als ik zit en dit doe, dan voel ik m'n glute wel, maar meer een soort kramp gevoel in m'n hamstring.
    Misschien verwacht ik er teveel van :o
    Het gaat in ieder geval stukjes beter en zal erop letten het vaker aan te spannen :D

Dat probeer ik dus vooral ook met glutes en ik voel dat wel, maar bijvoorbeeld als ik zit en dit doe, dan voel ik m'n glute wel, maar meer een soort kramp gevoel in m'n hamstring.
    Misschien verwacht ik er teveel van :o
    Het gaat in ieder geval stukjes beter en zal erop letten het vaker aan te spannen :D
    Het kan een tijd duren voor je het aanspannen en apart bewegen onder de knie hebt.

Jeutje DOMS in onderrug van die deadlift :roflol:
    Bovenrug, triceps, biceps en quads ook wel wat (glutes beetje maar zeer minimaal). Weet niet of ik FB zo kan volhouden :o wel fijn tijdens trainen, maar achteraf... :o

Waarom heeft Hell een ban?

Trainingen

Vrijdag 17 nov

Bench press

10x20
    4x6x30

Seated DB shoulder press
    3x10x6

DB row
    10x6
    10x12
    3x5x14

Side raises (als fysio oefening)
    2x8x2.5 long TUT
    2x8x2.5 short TUT

Hammer curls
    3x10x10

Leg extensions
    10x25
    2x8x32
    8x34.3
    7x39
    6x41.3
    7x39
    8x34.3
    9x32
    10x27.3

Tricep kickback
    3x6x4

SLDL
    3x8x45

Cable leg kickback
    3x8x14

Calf press
    3x10x20.2

Hip adduction
    3x10x25
    Lichtjes, wil het proberen om te kijken of het iets helpt met heup probleem. Ik weet dat adductor niks gaat doen want daar zitten juist triggerpoints die ik er eerst moet uit halen.

Woensdag 22 nov

Bench press

10x20
    5x30
    3x37.5
    3x3x42.5

Push press
    8x20
    3x3x25

Hammer curls ss tricep kickback
    3x8x10

Tricep kickback ss hammer curls
    3x8x4

Leg extension
    8x32
    5x39
    3x6x45

Werk/huis gevonden met alle bespaarde tijd?

Het is niet zo dat ik ineens méér kon doen of andere dingen kon doen, die ik voorheen niet kon doen/deed.

Door je opmerking 'met alle bespaarde tijd' ga ik er vanuit dat je denkt dat ik, door niet op DBB te zijn, ineens wèl uitgenodigd word voor interviews of dat mijn applicaties ineens wèl worden gekozen door een huurbaas.
    Wat gewoon hele rare logica is, maar dat snap je zelf ook wel :)

Welkom terug deerne, trainingen gaan lekker zie ik 💪🏻

Het is niet zo dat ik ineens méér kon doen of andere dingen kon doen, die ik voorheen niet kon doen/deed.

Door je opmerking 'met alle bespaarde tijd' ga ik er vanuit dat je denkt dat ik, door niet op DBB te zijn, ineens wèl uitgenodigd word voor interviews of dat mijn applicaties ineens wèl worden gekozen door een huurbaas.
    Wat gewoon hele rare logica is, maar dat snap je zelf ook wel :)
    Hahaha de satire is real! Niet overal op ingaan ;-)

Verkouden, koud, druk met vanalles en nog wat (heel fijn tijdens verkoudheid :o ) dus nog niet gym geweest, hopelijk wel morgen.

Vandaag ook echo gehad, hoor volgende week meer erover van de huisarts, ben benieuwd.

Moe, hoofdpijn, zwakjes, verstopte neus (gA DaN zOeKeN)
    man natuurlijk afwezig tussen 4 en 7 of iets dergelijks :roflol: nja ben er aan gewend/wen er meer en meer aan voor wanneer ik weg kan.

Sad Family Time GIF by Lifetime

Sterkte en hopelijk trainse morgen 💪🏻

Ik zit in de wachtruimte van de fysio, die lapt me weer op zodat ik overmorgen weer het bovenlichaam kan trainen. M'n schouders zijn weer naar de gedverderrie. Altijd na een weekje of 2 🥺

Heb voor volgend jaar maar m'n zorgverzekering aangepast, betaal me nu helemaal scheel 🤬

Back
    Naar boven