MuscleMeat

Breaking News Obama wint de verkiezingen.

Bezoekers in dit topic

RobbertK

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 sep 2007
Berichten
3.512
Waardering
148
m1nx307af67l_std640.jpg

OBAMA WINT AMERIKAANSE VERKIEZINGEN
AMSTERDAM -​

De Amerikaanse president Barack Obama heeft de verkiezingen gewonnen en blijft zo ook de komende vier jaar in het Witte Huis.
Amerika kiest nieuwe president



Dat stellen verschillende vooraanstaande Amerikaanse media even voor half 5 in de ochtend (Nederlandse tijd). Zij achten de voorsprong van Obama op zijn uitdager de republikein Mitt Romney groot genoeg om dit te melden.

Mitt Romney betrad even voor 7.00 uur (Nederlandse tijd) het podium in Boston voor een speech waarin hij zijn rivaal feliciteerde met diens overwinning en de hoop uitsprak dat Obama succesvol zal zijn in zijn tweede termijn als president van de Verenigde Staten.

Onder luid gejuich van een uitzinnige menigte vertoonde Obama zicht in thuisstad Chicago een kleine drie kwartier later om zijn kiezers te bedanken. "De weg was soms zwaar", aldus de president. "Maar we hebben ons samen herpakt. En het beste voor Amerika moet nog komen."

Via Twitter reageerde Obama al vroeg in de nacht met: 'Nog vier jaar.' In een mail aan zijn kiezers zegt de president: "Ik wil laten weten dat dit geen toeval is. Jullie hebben dit voor elkaar gekregen, dankzij jullie gemeenschappelijke inzet en donaties. In lastige tijden zetten jullie door. In zal deze steun tijdens de rest van mijn presidentschap in ere houden."

Swing states


In een aantal belangrijke swing states, worden de stemmen nog geteld, maar Amerikaanse media gaan ervan uit dat Obama ook daar veilig is.

In Florida, met 29 kiesmannen de grootste swing state, staat Obama na telling van 90 procent van de stemmen op 50 procent, Romney op 49. Ohio laat, in de telling van CNN, een soortgelijk beeld zien. De twee staten, die vooraf in hoge mate bepalend werden geacht voor de uitslag, gingen de kandidaten de hele nacht al nek-aan-nek.

Ook in Virginia gaan de stemmen gelijk op. Na driekwart van de getelde stemmen staat Romney 50 procent tegenover 49 procent voor Obama.

In Wisconsin, de vier na grootste swing state met 10 kiesmannen, is meer dan de helft van de stemmen geteld. Obama neemt hier de leiding met 52 procent van de getelde stemmen tegenover 47 procent voor Romney.

Congres


De Republikeinen behouden zoals verwacht een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden. De Republikeinen verkregen bij tussentijdse verkiezingen in 2010 de meerderheid in het Huis in handen. Dinsdag werden onder meer de prominente Republikeinen John Boehner en Eric Cantor herkozen.

Romney's vicepresidentskandidaat Paul Ryan behoudt zijn zetel in het Huis van Afgevaardigden.

De Democratische Partij lijkt op stoom om de meerderheid in de Senaat te verdedigen. Kandidaten van de partijen wisten dinsdag een paar goede overwinningen te boeken in Massachusetts en Indiana. In andere staten wisten Democratische senatoren hun zetel met succes te verdedigen.

Het Huis van Afgevaardigden en de Senaat vormen samen het Amerikaanse congres, de wetgevende macht in de Verenigde Staten.

Verkiezingsuitslag (volgens prognoses CNN):


Obama


Obama heeft zoals verwacht een hele rits staten in het noordoosten van het land op zijn naam gebracht, waaronder ook de thuisstaat Massachusetts van Romney.

Naast New York, Connecticutt, Delaware, Maryland, Vermont, Michigan, New Jersey, Minnesota, Hawaï en Rhode Island won Obama ook in zijn eigen Illinois en in de hoofdstad Washington D.C.

Pennsylvania gaat volgens de Amerikaanse zender MSNBC naar Obama. De staat, goed voor 20 kiesmannen, gold niet als een swing state, maar de Democraten waren er niet helemaal gerust op dat Pennsylvania daadwerkelijk voor Obama zou kiezen.

Amerikaanse media melden dat New Hampshire naar Obama gaat. Het is de enige 'swing state' in het doorgaans redelijk linkse New England.

In Colorado gaat Obama nipt aan de leiding nadat de helft van de stemmen zijn geteld, 51 procent voor de president tegenover 47 voor zijn uitdager. Colorado is de vijf na grootste swing state waar 9 kiesmannen zijn te winnen. Er is veel campagne gevoerd die grotendeels wel is stilgelegd na de schietpartij in Aurora.

Ohio


Mocht Obama volgens verwachting winnen in swing state Ohio, dan dankt hij dit volgens analisten voornamelijk aan het redden van de automobielindustrie met staatsteun. Chrysler en Chevrolet hebben meerdere fabrieken in Ohio en werden door de regering van Obama gered toen ondergang dreigde.

Romney


Zoals verwacht hebben de kiezers in Indiana en Kentucky met ruime meerderheid gekozen voor Romney. De staten leveren Romney in totaal 19 kiesmannen op.

Ook Texas, Utah, South Carolina, North Dakota, West Virginia, Arkansas, Tennesee, Alabama, Nebraska, Wyoming, Mississippi, Louisiana, Oklahoma, Nebraska, Idaho en Georgia gaan naar de Republikein. In North Carolina wist Obama in 2008 nipt te winnen, maar de staat gaat nu naar Romney.

Het blijkt uiteindelijk niet genoeg voor het Amerikaanse presidentschap.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
lesser of 2 evils, maar toch liever hem als een oorlogszuchtige voor instabiliteit zorgende christenhond die secularisatie wou afschaffen.
 
Erg blij inderdaad dat Romney het niet is geworden.
 
Voor mij was het hart van de keuze of de VS verder gaat met een set van normen en waarden passend bij de 21e eeuw of terug in de tijd. Progressiviteit heeft gewonnen van christelijk conservatisme en daarmee bedoel ik niet dat links van rechts gewonnen heeft want Obama is niet links. En of je financieel nu door de hond of kat gebeten wordt maakt ook niet veel uit. Een verkiezing over de moralistische basis van een land, dat zou bij ons ook welkom zijn. Belgen en Nederlanders zijn veel teveel van de kleinburgerlijke koopman mentaliteit. Alle politieke keuzes in onze landen gaan over budget en nooit meer over de basis.
 
Goed fysiek zeg, zou je niet zeggen als je hem ziet met stropdas!
 
Mooi dat Obama gewonnen heeft.
 
Top dat Obama gewonnen heeft idd.
 
Geen verrassing.

lesser of 2 evils, maar toch liever hem als een oorlogszuchtige voor instabiliteit zorgende christenhond die secularisatie wou afschaffen.

Maar dan zonder de 'lesser of'. Romney wat minder evil op economisch vlak en individuele vrijheid, Obama wat minder evil op vlak van oorlog en gelijke rechten. Maar Iran is niet veilig onder Obama, een oorlog is niet uitgesloten. Obama heeft vaak genoeg gezegd dat hij niet zal toelaten dat Iran over kernwapens beschikt, het zou naïef zijn om te denken dat dit alleen bij woorden en sancties zal blijven.

Voor mijn beleggingen is dit goed (Obama gaat roekeloos geld blijven uitgeven), voor de VS zal dit op termijn een ramp zijn. Maar ik zie de uitslag als positief omdat Obama nu de gevolgen zal dragen van zijn eigen economische beleid, en die zullen catastrofaal zijn. En Amerikanen zullen over vier jaar een groot deel van hun vroegere vrijheid verloren zijn.


Voor mij was het hart van de keuze of de VS verder gaat met een set van normen en waarden passend bij de 21e eeuw of terug in de tijd. Progressiviteit heeft gewonnen van christelijk conservatisme en daarmee bedoel ik niet dat links van rechts gewonnen heeft want Obama is niet links.
De normen en waarden van Obama hebben vaak niets te maken met progressie. Ze hebben te maken met een politieke ideologie die haaks staat op individuele vrijheid en de Amerikaanse grondwet. Het liberalisme van Obama heeft net zoveel gebreken als het conservatisme van Romney. De verschillen liggen in de marge. Beiden waren een slechte keuze, en dat maakt het zo'n trieste zaak. Obama is centrum-links en sociaaldemocraat. Maar in bepaalde speeches (en daden) is hij veel radicaler.

En of je financieel nu door de hond of kat gebeten wordt maakt ook niet veel uit. Een verkiezing over de moralistische basis van een land, dat zou bij ons ook welkom zijn.
Het maakt op moralistisch vlak evenmin iets uit. Mensen die denken dat Obama betere normen en waarden heeft staren zich teveel blind op de populaire standpunten die toevallig botsen met de religieuze zijde van de GOP. Algemeen gesproken is er weinig verschil op dat vlak.

Ik hoop dat als het hier daarover zal gaan, dat het dan niet zo'n zielige vertoning zal zijn als in de VS. Op dat vlak denk ik dat het politieke systeem hier toch meer ruimte laat voor keuzevrijheid.

Belgen en Nederlanders zijn veel teveel van de kleinburgerlijke koopman mentaliteit. Alle politieke keuzes in onze landen gaan over budget en nooit meer over de basis.
Vreemde vaststelling. Ik vind dat Nederlanders en Belgen geen lessen te leren hebben van Amerikanen, eerder andersom. Ik vraag me toch af in welke wereld iemand leeft als hij zegt dat er hier nooit over iets anders dan budgetten gesproken wordt. Dat dit onderwerp op dit moment veel aandacht krijgt is vrij logisch, het bepaald grotendeels de toekomst van Europa en alle landen die er deel van uitmaken.

Het is eerder zo dat er in Amerika te weinig werd gesproken over budgetten en teveel over de minder belangrijke details. De Amerikaanse staatsschuld en tekorten zijn enorm. In 2008 beloofde Obama nog te bezuinigen, 4 jaar later zijn er biljoenen bijgekomen en geen woord meer over bezuinigen, integendeel zelfs.
 
edit
 
Laatst bewerkt:
Obama gewonnen ? Wel goed voor de rest van de wereld denk ik.

Wordt net als veel mensen moe van de Amerikaanse 'Amerika is beter, groter, sterker' mentaliteit. Niet als ze het voor hun zelf houden maar de halve wereld volgt Amerika mak dus dan is Obama iets rustiger dan Romney al wordt die gezien als gematigd conservatief, valt dus nog mee.

Amerika lijkt veranderd, mensen zijn daar niet meer zo gelovig als vroeger. Groepen latino's en zwarten drukken hun stempel op het stemgedrag.

Homo huwelijk is in diverse staten voor gestemd en weed wordt gelegaliseerd in 2 staten, weet niet of dat allemaal flex is maar Nederland is er niks bij lijkt het hehe.
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heeft Obama gewonnen. Yes we can!

wait whut? Hij kan het niet, vier jaar teveel geld uitgegeven
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

obama-romney-electoral-map.jpg
 
Ik snap die hele Obama hype totaal niet.

http://www.youtube.com/watch?v=6ZHMsivjr04

Slechte ontwikkeling voor one issue Rob G mbt 'duurzaamheid'.

en klein lijstje van alle groene faillissementen in de Verenigde Staten die zich voorgedaan hebben onder Chief-Investor Obama:

Evergreen Solar ($24 million)*
SpectraWatt ($500,000)*
Solyndra ($535 million)*
Beacon Power ($69 million)*
AES’s subsidiary Eastern Energy ($17.1 million)
Nevada Geothermal ($98.5 million)
SunPower ($1.5 billion)
First Solar ($1.46 billion)
Babcock and Brown ($178 million)
EnerDel’s subsidiary Ener1 ($118.5 million)*
Amonix ($5.9 million)
National Renewable Energy Lab ($200 million)
Fisker Automotive ($528 million)
Abound Solar ($374 million)*
A123 Systems ($279 million)*
Willard and Kelsey Solar Group ($6 million)
Johnson Controls ($299 million)
Schneider Electric ($86 million)
Brightsource ($1.6 billion)
ECOtality ($126.2 million)
Raser Technologies ($33 million)*
Energy Conversion Devices ($13.3 million)*
Mountain Plaza, Inc. ($2 million)*
Olsen’s Crop Service and Olsen’s Mills Acquisition Company ($10 million)*
Range Fuels ($80 million)*
Thompson River Power ($6.4 million)*
Stirling Energy Systems ($7 million)*
LSP Energy ($2.1 billion)*
UniSolar ($100 million)*
Azure Dynamics ($120 million)*
GreenVolts ($500,000)
Vestas ($50 million)
LG Chem’s subsidiary Chemical Power ($150 million)
Nordic Windpower ($16 million)*
Navistar ($10 million)
Satcon ($3 million)*
 
Vreemd dat in de 'black belt' Obama niet de meeste stemmen heeft gewonnen
 
Vreemd dat in de 'black belt' Obama niet de meeste stemmen heeft gewonnen

black belt maakt deel uit van de bible belt, en die stemmen traditioneel op de reps.
 
Back
Naar boven