MuscleMeat

Oblique crunch

Bezoekers in dit topic

daan73

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2006
Berichten
7
Waardering
0
Oftwel de schuine buikspier"sit up", ik vind hem lastig te doen zonder dat mijn benen vast zitten onder iets. Als ik hem los doe komen mijn schouders net van de grond en als ik meer omhoog wil dan komen mijn benen ook omhoog en voelt de hele oefening als een of andere stuiptrekking. Zodoende lock ik nu mijn benen onder mijn drukbank en kan dan redelijk makkelijk heel mijn bovenlijf van de grond krijgen en doe dan 20 reps(beide kanten) zonder de grond te raken, wat op zich wel werkt aan de schuine buikspieren, maar ergens heb ik het idee dat dit niet goed is voor de rug, die gaat namelijk vrij hol staan. Heeft iemand een andere techniek zonder teveel blessure risico voor de schuine buikspieren?
 
ik denk dat je verkeerd zit, je zit nl in het log gedeeltje. Post je vraag eens bij trainingen en oefeningen.
 
ehm ik doe deze oefening ook altijd, en als ik bijv mijn linkse obliques train lig ik met mijn rechter bovenbeen gewoon plat op de grond, mijn linker voet duw onder mijn rechter en niet plat op de grond gewoon een stuk erboven, en dan gewoon keihard crunchen
 
DBSideBend.gif


Ik vind dit een veel betere oefening voor de Obliques. Kijk wel uit dat ze niet te groot worden, anders kunnen ze je V-vorm flink verpesten.
 
Back
Naar boven