MuscleMeat

Ochtend cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waarom zou je cardio op lege maag willen doen? (inb4 waarom zou je uberhaupt cardio willen doen)

Het was een vraag om advies, hoe andere mensen hier in staan, ik zie nu alleen een vraag met een vraag beantwoord worden...
 
Het was een vraag om advies, hoe andere mensen hier in staan, ik zie nu alleen een vraag met een vraag beantwoord worden...

Cardio op lege maag heeft geen meerwaarde. Je gaat lijden voor niks. Liever wat eten in je maag, zodat je energie hebt om te presteren.
 
Ik denk dat de jury still out is. Voor beide methodes kan men een mooie case maken.

Recentelijk hebben onderzoekers uit Brazilie hier nog onderzoek naar gedaan in een systematic review en meta-analyse: LINK

Ook deze uitkomsten/conclusie moeten met voorzichtigheid geïnterpreteerd worden. Fat-oxidation die gemeten werd tijdens het sporten is misleidend omdat iemand die getraint meer vet zal verbranden dan iemand die dat niet is, als er gemeten zou zijn over 24u zegt dat alweer wat meer. Daarnaast is hierbij ook geen spraken van het verbranden van subcutaan vet maar wel vet wat zich bijv intramusculair bevind. En zoals ze in de studie zelf aangeven:

"worth mentioning that, although our results have shown
increased fat oxidation during exercise performed in the fasted
state, it is necessary to take care when prescribing this strategy
in practice, as this meta-analysis was performed using only data
assessing the acute effects of exercise during fasting v. fed
states. The findings should not be extrapolated as long-term
effects, especially with the aim of reducing body fat, as there is
insufficient evidence of effectiveness and safety"
 
Back
Naar boven