AndroidHealthClinic

Ochtend ontbijt vlak voor krachttraining

Bezoekers in dit topic

Fitness_wolf

Novice
Lid geworden
8 dec 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m84
Hallo allemaal.

Gezien ik in ploegen werk is trainen niet helemaal evident. Zo werk ik tot 20:00u in de avond, eet ik nog een hoofdgerecht en na 2-3 uur, 1 uur trainen daarna nog een eiwitshake.

Om 17:00u tijdens werk eet ik macaroni met 2 boterhammen kipfilet en 2 boterhammen jam.

Graag wil ik dit dus omgooien. Laat in de avond trainen en daarna nog veel calorieën binnenwerken voor het slapengaan is niet bepaald goed voor een goede nachtrust. Ik wordt ook wat suffig tijdens de workout, het verteren dus niet genoeg tijd gegeven.

Ik ben dus van plan om vanaf nu om 6u op te staan, iets eten, een training (07:00u) afleggen en daarna pas goed eten. Dus even brinta, 2 boterhammen en een eiwitshake,om 08:30u en daarna vlak voor dat ik vertrek naar het werk 11u nog iets eten.

Mijn vraag is dus. Wat kun je in de ochtend het best eten en is vloeibaar voedsel in de ochtend het beste in mijn geval?

Niet teveel eiwitten, vezels en vet maar wel koolhydraten en eventueel een sportdrank tijdens de workout?

Graag wat advies.
 
Het maakt op zch niet uit wat je eet. Als het maar iets wat jou goed bevalt. Zelf ben ik fan van een stuk of 5 gebakken eieren met kip/vlees en groenten.
Valt lekker licht en zo heb je toch al aardig wat aan kcal binnen.
Je kan ook gewoon een bak havermout nemen al vinden vele dit vlak voor het trainen zwaar vallen.
Neem anders gewoon een (eiwit)shake met wat rijstmeel of ultra fine oats. Eventueel een banaantje erdoorheen doen.

Sportdrank is niet nodig als je erna gewoon eet.
 
Het maakt op zch niet uit wat je eet. Als het maar iets wat jou goed bevalt. Zelf ben ik fan van een stuk of 5 gebakken eieren met kip/vlees en groenten.
Valt lekker licht en zo heb je toch al aardig wat aan kcal binnen.
Je kan ook gewoon een bak havermout nemen al vinden vele dit vlak voor het trainen zwaar vallen.
Neem anders gewoon een (eiwit)shake met wat rijstmeel of ultra fine oats. Eventueel een banaantje erdoorheen doen.

Sportdrank is niet nodig als je erna gewoon eet.
Dit.
 
Bedankt.

Ultra fine oats heb ik altijd in huis. Een kleine eiwitshake voor de ochtend kan ik proberen.

Ik dacht dat een sportdrank bedoeld is voor langdurig uithoudingsvermogen en of tijdens de workout en niet pas erna?

Eieren eten en daarna na 1u gaan trainen is voor mij veels te weinig tijd om het te verteren. Een lichte maaltijd is ideaal voor mijn lichaaam gezien ik met moeite bijkom. Als ik steeds lichte porties verdeel over de dag dan verteer mijn lichaam het voedsel beter.

Bij enorm veel eten binnen bepaalde tijd moet ik direct naar wc.
 
Back
Naar boven