Fitness Seller

Ochtend workout ontbijt (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Ik ben momenteel aan het cutten. En heb vaak in de ochtend mijn workout.

Mijn ontbijt heb ik verlaagd, en ik eet dus nu:
- 1 rijstwafel met 2 plakken kipfilet
- 1 x 70 g brinta (8 eetlepels) + 250 ml halfvolle melk

Macro's 6g vet, 60g koolhydraten, 24g eiwit

Ik vraag me af of dit te weinig is voor een krachtige workout?

Het zorgt er wel voor dat ik in mijn gehele voedingsplan aan mijn calorie doel kom / macro's.

Soms heb ik wel een honger gevoel tijdens het sporten, enkel in het begin van de workout. Daarna is het ook weer weg.
 
Ik heb een keer moeten kosten tijdens squats, na volle bak havermoutpap.
😉
 
Ik heb een keer moeten kosten tijdens squats, na volle bak havermoutpap.
😉
Hardlopen met versnellingen op de loopband is ook spannend na een flinke portie havermout. Er komt weleens wat omhoog.

Zone 2 hardlopen na eieren met spek en koffie, no factor.

Trainen na meer dan een paar speciaal bier, medelijden met de persoon op de loopband of in het rack naast me.

EDIT: on topic, wat en wanneer eet je erna?
 
Laatst bewerkt:
Ik hecht zelf meer waarde aan een lege maag met trainen, vooral als ik benen of rug doe. Honger gevoel zegt helemaal niets.
Dan zou ik zeker weten kotsen, moet toch wel iets van voedsel in eerst.
 
Ik ben momenteel aan het cutten. En heb vaak in de ochtend mijn workout.

Mijn ontbijt heb ik verlaagd, en ik eet dus nu:
- 1 rijstwafel met 2 plakken kipfilet
- 1 x 70 g brinta (8 eetlepels) + 250 ml halfvolle melk

Macro's 6g vet, 60g koolhydraten, 24g eiwit

Ik vraag me af of dit te weinig is voor een krachtige workout?

Het zorgt er wel voor dat ik in mijn gehele voedingsplan aan mijn calorie doel kom / macro's.

Soms heb ik wel een honger gevoel tijdens het sporten, enkel in het begin van de workout. Daarna is het ook weer weg.
Als je prestaties er niet minder door worden zie ik er geen probleem in, al eet ik zelf liever iets meer voor het trainen.
Ik zou wel afwegen ipv met eetlepels rekenen.
 
Dan zou ik zeker weten kotsen, moet toch wel iets van voedsel in eerst.
Je kan toch niet kotsen met een lege maag?

Als je teveel gezopen hebt wel bij de tweede of derde keer, want dan ben je wel leeg.

Als je dat met Westmalle doet verdien je een plekje in de Hel.
 
Je kan toch niet kotsen met een lege maag?

Als je teveel gezopen hebt wel bij de tweede of derde keer, want dan ben je wel leeg.

Als je dat met Westmalle doet verdien je een plekje in de Hel.
Gal:kots:
Haha ja dat is een doodzonde:devil:
 
Ik hecht zelf meer waarde aan een lege maag met trainen, vooral als ik benen of rug doe. Honger gevoel zegt helemaal niets.
Op welk moment van de dag train je dan?

Het lijkt mij 's ochtends op een lege maag toch wel lastig. Hardlopen lukt me wel, maar niet te lang of te snel.voor een zware training wil ik er wel iets in hebben zitten, maar ook weer niet teveel.
 
Laatst bewerkt:
Op welk moment van de dag train je dan?

Het lijkt mij 's ochtends op een lege maag toch wel lastig. Hardlopen lukt me wel, maar niet te lang of te snel.voor een zware training wil ik er wel iets in hebben zitten, maar ook weer niet teveel.
Grappig hoe ook dat veel verschil per persoon maakt. Train zelf altijd binnen 1 uur na het uit bed komen. Eet nooit wat, vind trainen fijner nuchter en cardio al helemaal. Merk wel dat ik wat sterker ben als ik gegeten heb maar voel me ook een stuk langzamer en begin veel meer te zweten als ik wel iets gegeten heb.

04:00u op. 04:30-05:30 trainen. Kwark rond 07:00u.
 
Hardlopen met versnellingen op de loopband is ook spannend na een flinke portie havermout. Er komt weleens wat omhoog.

Zone 2 hardlopen na eieren met spek en koffie, no factor.

Trainen na meer dan een paar speciaal bier, medelijden met de persoon op de loopband of in het rack naast me.

EDIT: on topic, wat en wanneer eet je erna?
Ik ontbijt rond 7 uur

en dan is mijn volgende maaltijd de lunch om 12 uur.

Dan eet ik 2 volkoren brood met gebakken ei en 2 plakjes kipfilet (macro's heb ik er niet even bij). [ Is dit wel te weinig? ]

En vervolgens eet ik rond 15uur á 16uur weer iets zoals 250 g kwark + ontbijtkoekreep

Avondeten rond 18.00 uur


En in de avond rond 20.00 uur weer 250g kwark

Als mijn eiwit doel nog niet behaald is zorg ik ook dat ik een shake neem mits mijn calorie doel hier niet onder lijd.
 
ik neem altijd een flinke bak havermout + banaan + paar koffie of t5 - werkt goed :D
 
Op welk moment van de dag train je dan?

Het lijkt mij 's ochtends op een lege maag toch wel lastig. Hardlopen lukt me wel, maar niet te lang of te snel.voor een zware training wil ik er wel iets in hebben zitten, maar ook weer niet teveel.
Toen ik nog wel eens voor het werken ging trainen, verdeelde ik mijn eten gewoon anders. Laatste maaltijd voor het slapen wat meer. En dan gewoon iets kleins met voldoende tijd er tussen.

Alles beter dan bv squatten met een maag die nog te vol is
 
Als mijn eiwit doel nog niet behaald is zorg ik ook dat ik een shake neem mits mijn calorie doel hier niet onder lijd.
Moet andersom, als je jou eiwitten niet haalt met welke aantal kcal je hebt zijn je andere macros te hoog.
 
400g ravioli met wat strooikaas + 150g brood is mijn favo voor het trainen :) ga ik altijd goed op en ligt me nooit te zwaar. Lege maag of weinig eten werkt niet bij mij. Dan begin ik te trillen vanbinnen en 0.0 energie. Duidelijk erg verschillend per persoon.
 
Hardlopen met versnellingen op de loopband is ook spannend na een flinke portie havermout. Er komt weleens wat omhoog.

Zone 2 hardlopen na eieren met spek en koffie, no factor.

Trainen na meer dan een paar speciaal bier, medelijden met de persoon op de loopband of in het rack naast me.

EDIT: on topic, wat en wanneer eet je erna?
Zat te weinig tijd na ontbijt en squatten
 
Zat te weinig tijd na ontbijt en squatten
Mijn fout deze onduidelijkheid, de vraag in de edit was gericht aan @alincan.

Als OP weinig eet voor de workout kan OP wellicht na de workout iets eten?
 
Back
Naar boven