XXL Nutrition

Ochtendcardio op nuchtere maag of eerst maaltijd ivm metabolisme? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

YinYang

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
835
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Ik lees veel verschillende meningen hier en vraag me af wat nu het best is in de cut:

1) Direct na opstaan eten, zodat je metabolisme direct op gang komt?

OF

2) Direct na opstaan op de nuchtere maag cardio, zodat je lichaam direct je vet verbrand ipv je voeding met bijv intermittent Fasting)?


Heb me ook nog niet echt in intermittent Fasting verdiept, maar had zojuist ergens gelezen (hier: http://www.bodybuilden.be/intermitt...trend-voor-het-verlagen-van-je-vetpercentage/) dat het in principe niet zo simpel is als kcal in vs kcal out? Ik lees daar: "Als je echter je vetpercentage wilt verlagen, wat mijn doelstelling was/is, dan zijn meerdere kleinere maaltijden per dag naar mijn mening minder ideaal. Je lichaam komt nooit in echte vet verbrand modus omdat jelichaam voortdurend voedsel verbrand in plaats van vetreserves."
 
Ik zou na het eten doen, althans dat vind ik fijner rennen iig, laatste keer liep ik water te kotsen toen ik dat deed. Mocht je gaan wandelen voor een uur dan zou ik dat doen. Ik zou op je gevoel afgaan of gewoon beide proberen.
 
Serieus, het is wel kcal vs kcal out. maak het niet zo moeilijk..
 
"Als je echter je vetpercentage wilt verlagen, wat mijn doelstelling was/is, dan zijn meerdere kleinere maaltijden per dag naar mijn mening minder ideaal. Je lichaam komt nooit in echte vet verbrand modus omdat jelichaam voortdurend voedsel verbrand in plaats van vetreserves."

onzin en broscience

op een day to day basis is het wel zo simpel als kcal in/kcal out
 
onzin en broscience op een day to day basis is het wel zo simpel als kcal in/kcal out
in principe wel en het werkt ook maar is het ideaal? imo niet meerdere maaltijden verspreid over de dag vind ik beter werken niet perse met afvallen/ bijkomen wel qua energie etc dus het heeft wel een meerwaarde om meerdere malen per dag te eten ipv 2-3 x
 
in principe wel en het werkt ook maar is het ideaal? imo niet meerdere maaltijden verspreid over de dag vind ik beter werken niet perse met afvallen/ bijkomen wel qua energie etc dus het heeft wel een meerwaarde om meerdere malen per dag te eten ipv 2-3 x
De wetenschap is het niet eens met jouw mening.
 
in principe wel en het werkt ook maar is het ideaal? imo niet meerdere maaltijden verspreid over de dag vind ik beter werken niet perse met afvallen/ bijkomen wel qua energie etc dus het heeft wel een meerwaarde om meerdere malen per dag te eten ipv 2-3 x

'vind ik beter werken'

Nee, zo werkt het niet.
 
Als ik het zo lees is het dus iig WEL kcal in/kcal out ;)

Bij intermittent fasting worden er vaak maaltijden van >1000kcal gegeten en dat spreekt wat er normaal wordt gezegd over het cutten ook tegen. Wordt namelijk gezegd dat bij te grote maaltijden je lichaam de voeding sneller opslaat als vet, toch? Staat me nog bij dat ik dat hier op het forum wel eens heb gelezen..
 
Als ik het zo lees is het dus iig WEL kcal in/kcal out ;)

Bij intermittent fasting worden er vaak maaltijden van >1000kcal gegeten en dat spreekt wat er normaal wordt gezegd over het cutten ook tegen. Wordt namelijk gezegd dat bij te grote maaltijden je lichaam de voeding sneller opslaat als vet, toch? Staat me nog bij dat ik dat hier op het forum wel eens heb gelezen..
mehh pure onzin, waarom zou IF anders zo goed bevallen? 3 grote maaltijden en toch zeer goede resultaten, dat zal zeker niet komen omdat 1 van die 3 grote maaltijden zich opsloeg als vet.

- Verder is het kcal in kcal out en een wekelijks onderschot creëren om af te vallen. Je leest het goed
 
Denk dat het ook voornamelijk uitproberen is, omdat ieder lichaam toch weer anders is.

Ik ga nu gewoon op de "normale" manier door met cutten, zolang dat nog goed gaat. Misschien dat intermittent fasting wel leuk is om te proberen als je op een plateau komt / niet meer zoveel/snel omlaag gaat in BF%.
 
Ik vind het heerlijk op een nuchtere maag . Ik doe meestal maar 3 x per week ongv en dan 20/30 min .
Werkt voor mij het snelst en als ik terug kom lekker eten onder de douche en naar het werk .

In wedstrijd prep wilt het wel oplopen tot ongv een uur per dag
 
in principe wel en het werkt ook maar is het ideaal? imo niet meerdere maaltijden verspreid over de dag vind ik beter werken niet perse met afvallen/ bijkomen wel qua energie etc dus het heeft wel een meerwaarde om meerdere malen per dag te eten ipv 2-3 x

dat de veranderingen qua body composition vergelijkbaar zijn kan je echt niet meer omheen tenzij je gewoon ontkent dat de wetenschappelijke methode werkt ofzo

Het vaker eten = beter is gewoon een overblijfsel van de supplementenindustrie die je zo veel mogelijk supps probeert aan te smeren of mensen die graag doen alsof ze hardcore zijn door onnodig vaak te eten en te zeggen dat dat beter is

veruit het belangrijkste is welke feeding frequency het voor jou het best mogelijk maakt om je aan je dieet te houden en dat verschilt per persoon
 
dat de veranderingen qua body composition vergelijkbaar zijn kan je echt niet meer omheen tenzij je gewoon ontkent dat de wetenschappelijke methode werkt ofzo Het vaker eten = beter is gewoon een overblijfsel van de supplementenindustrie die je zo veel mogelijk supps probeert aan te smeren of mensen die graag doen alsof ze hardcore zijn door onnodig vaak te eten en te zeggen dat dat beter is veruit het belangrijkste is welke feeding frequency het voor jou het best mogelijk maakt om je aan je dieet te houden en dat verschilt per persoon

Het hele verhaal over vaak eten om je metabolisme op gang te houden is dus eigenlijk ook onzin? :)
 
Het hele verhaal over vaak eten om je metabolisme op gang te houden is dus eigenlijk ook onzin? :)

als ze daarmee bedoelen te zeggen dat je meer kcal per dag verbruikt als je meer maaltijden eet, ja

zijn allemaal dingen die verwaarloosbaar weinig tot niets uitmaken in de praktijk
 
Ik vind het heerlijk op een nuchtere maag . Ik doe meestal maar 3 x per week ongv en dan 20/30 min .
Werkt voor mij het snelst en als ik terug kom lekker eten onder de douche en naar het werk .

In wedstrijd prep wilt het wel oplopen tot ongv een uur per dag

Hoe ziet jou maaltijd eruit na de cardio als ik vragen mag ? :)

Goede shape trouwens! Zag je pic's bij Jeffrey!
 
De wetenschap is het niet eens met jouw mening.
Ik zei in principe Werkt het lezen te moeilijk? Zie jij iemand die serieus traint 2-3x per dag eten? Denk het niet
 
Als je het kan op nuchtere maag, fatburnertje en paar amino's erin en knallen. Gaat bij mega hard altijd.
 
dat de veranderingen qua body composition vergelijkbaar zijn kan je echt niet meer omheen tenzij je gewoon ontkent dat de wetenschappelijke methode werkt ofzo

Het vaker eten = beter is gewoon een overblijfsel van de supplementenindustrie die je zo veel mogelijk supps probeert aan te smeren of mensen die graag doen alsof ze hardcore zijn door onnodig vaak te eten en te zeggen dat dat beter is

veruit het belangrijkste is welke feeding frequency het voor jou het best mogelijk maakt om je aan je dieet te houden en dat verschilt per persoon

het vaker eten op een dag is absoluut geen overblijfsel van de supplementen industrie het is gewoon oldschool bodybuilding in de jaren 80 had je niet zoveel hoor ik ben in die tijd opgegroeid en wist niet beter toen vraag andere oldschool bb ers maar

dat de supplementen industrie je dingen probeert aan te smeren ben ik zeker met je eens alles wat je leest is goed voor je en onmisbaar

opa

---------- Toegevoegd om 19:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:45 ----------

Ik zei in principe Werkt het lezen te moeilijk? Zie jij iemand die serieus traint 2-3x per dag eten? Denk het niet

ik heb nog nooit van een wedstrijd atleet gehoord dat hij 2-3 maal op een dag eet weer een hoop bro science hier maar moderne tijden moderne methoden he imo
 
het vaker eten op een dag is absoluut geen overblijfsel van de supplementen industrie het is gewoon oldschool bodybuilding in de jaren 80 had je niet zoveel hoor ik ben in die tijd opgegroeid en wist niet beter toen vraag andere oldschool bb ers maar

In die tijd dachten we ook dat je clean groot kon worden.

Gewoon doen wat je prettig vindt. Het maakt aan het eind van de rit geen fluit uit....
 
Back
Naar boven