AndroidHealthClinic

OctyPowerbuilding

Bezoekers in dit topic

Hookgrip lukt mij ook niet. Klopt het dat je daar een specifieke barbell voor nodig hebt?!

Ik ben er niet zo ervaren mee, maar lijkt mij dat als je barbell een kleinere diameter heeft(/dunner is), je je hand beter om je duim kan plaatsen (en daarmee (volgens mij) een sterkere grip hebt).

Maar ik zou zeggen, blijf het proberen, ben ik ook van plan;)
 
Ik ben er niet zo ervaren mee, maar lijkt mij dat als je barbell een kleinere diameter heeft(/dunner is), je je hand beter om je duim kan plaatsen (en daarmee (volgens mij) een sterkere grip hebt).

Maar ik zou zeggen, blijf het proberen, ben ik ook van plan;)

Je hebt er inderdaad een small/dunne barbell voor nodig. De barbells @ basic-fit zijn volgens mij te dik voor hook-grip, maar het kan ook aan mij liggen :P!
 
voor hook grip heb je geen speciale barbell nodig, kan gewoon op normale barbells.
voor olympic weightlifting zijn er inderdaad speciale barbells voor vrouwen die zijn wat dunner zodat kleine vrouwjtes met mini handjes ook kunnen hookgrippen.

maar aangezien jullie beiden geen vrouw zijn en ook niet bepaald klein zou het op een normale barbell gewoon prima moeten lukken.

het voelt alleen de eerste keren wat ongemakkelijk of pijnlijk aan maar dat verdwijnt wel als je het vaker doet.
 
voor hook grip heb je geen speciale barbell nodig, kan gewoon op normale barbells.
voor olympic weightlifting zijn er inderdaad speciale barbells voor vrouwen die zijn wat dunner zodat kleine vrouwjtes met mini handjes ook kunnen hookgrippen.

maar aangezien jullie beiden geen vrouw zijn en ook niet bepaald klein zou het op een normale barbell gewoon prima moeten lukken.

het voelt alleen de eerste keren wat ongemakkelijk of pijnlijk aan maar dat verdwijnt wel als je het vaker doet.

Thanks. Blijven oefenen dus.. :)
 
Woensdag:
Squat:
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 125kg
3 x 160kg (PR)
8 x 125kg

Bench:
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
5 x 80kg
3 x 100kg
8 x 80kg

Bent-over-rows:
5 x 40kg
5 x 50kg
5 x 60kg
5 x 70kg
3 x 92,5kg (PR)
5 x 80kg

Dumbell rows (40kg, want er is niet zwaarder)
2 x 8

Dips:
3 x 5 (+24kg)

Bicep curls
3 x 8
Tricep pullover
3 x 8

Superset:
Bicep oefening
2 x 8
Tricep pushdown:
2 x 8

Incline bench:
2 x8

Ondanks dat het warm was, toch de training weten te overleven :D
Blij met de PR's, was een stuk makkelijker dan verwacht, misschien omdat ik een keer in de middag trainde (?)
 
Maandag:
Trainingsduur: 45 minuten

Deadlift :
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 120kg
5 x 140kg
5 x 175kg (PR)

Easy pizy, ging een stuk makkelijker dan verwacht, dus volgende week voor de 4 plates gaan :engel:


OHP:
5 x 20kg
5 x 30kg
5 x 40kg
5 x 50kg
5 x 65kg

Squat:
5 x 40kg
5 x 60kg
5 x 80kg
2 x 5 x 125kg

Chin ups (+14kg)
x5
x5
x3

Ik werd tijdens de laatse set van de chin-ups ineens zwaar misselijk en kreeg hoofdpijn, dus was maar gestopt.
Verder was de training ook niet echt goed, aangezien ik gewoon geen kracht had en moe was (vanwege een erg drukke dag).
Maar elke training is beter dan geen training he ;)
 
Heb niet meer kunnen trainen vanwege een abces, en nu ik antibiotica heb, kan ik sws niet meer op 100% trainen.
En misschien moet ik volgende week geopereerd worden, maar dat zien we dan wel weer.
Dat wordt de komende week/weken rustig aan trainen (iig minder zwaar), dus even kijken wat ik moet doen om mn kracht te behouden...
 
Sheiko:

Bench press

5 reps x 1 60kg
4 reps x 1 75kg
3 reps x 1 85kg
2 reps x 2 97,5kg
2 reps x 2 102,5kg
2 reps x 2 97,5kg

Deadlift off boxes, bar is 5cm below knees
3 reps x 1 140kg
3 reps x 1 160kg
3 reps x 2 180kg
2 reps x 2 190kg
Ik moest nog een set van deadlifts, maar mn elt scheurde open, dus toen was het RIP
Dat wordt waarschijnlijk straps kopen en die de komende twee weken gebruiken voor deadlifts.
Nog tips om hiermee om te gaan?

Triceps: Dips (+16kg)
6 reps x 5

Lat Muscles:
Pull-ups
3 reps x 5
Chin-ups(+5kg)
3 reps x 5

Ik moest bij triceps en lats 5 sets van 6 reps doen, maar ik heb het verkeerd afgelezen :rolleyes:

Abs
8 reps x 4

Voor het eerst in een half jaar tot jaar dat ik buik heb getraind, dus ik heb redelijk erge spierpin :(

Ik moet toegeven dat het schema me erg bevalt en het ontbreekt zeker niet aan de hypertophy.
En omdat het me zo is bevallen, ben ik verder gaan kijken in het schema, maar:
ik moet in de toekomst chains en boards gaan gebruiken voor bijv. Bench, maar die zijn niet echt tot mijn beschikking bij de basic fit, dus ik weet nog niet hoe ik dat ga oplossen ???
 
Gewoon zonder chains en boards blijven doorgaan :p en iets van bench press vanaf pins bij board presses. Deadlifts en bench met chains komen niet heel veel voor overigens.
 
Gewoon zonder chains en boards blijven doorgaan :p en iets van bench press vanaf pins bij board presses. Deadlifts en bench met chains komen niet heel veel voor overigens.
Ah dankjewel, maar moet ik dan zwaarder bankdrukken als ik geen chains doe, want anders is het wel erg makkelijk/licht??
 
Ah dankjewel, maar moet ik dan zwaarder bankdrukken als ik geen chains doe, want anders is het wel erg makkelijk/licht??
Je kan ze eventueel vervangen met bands. Lijkt me handiger mee te nemen in je tas dan wat chains. Kan je ook makkelijk aan de halter vastmaken met wat dumbells indien je Bench de bevestigingen daarvoor niet heeft.
 
Squat
5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 90kg
5 x 110kg
5 x 125kg
4 x 4 x 135kg

Incline bench (want normale bench was bezet)
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg

Bench press
5 x 75kg
5 x 85kg
4 x 4 x 90kg

Dips
5 x 5 (+10kg)

Chest Muscles (6 x 5)

Incline dumbbell bench
3 x 5
Fly's
3 x 5

Lats (5 x 5)
Pull-ups
3 x 5
Chin-ups
3 x 5

Goodmorning
5 x 5

Lezen ging vandaag blijkbaar niet echt goed, want ik deed eerst de volgorde fout (moest zijn: squat=>Bench=>Chest=>Dips=>Goodmornings)
En vervolgens heb ik gelezen dat ik lats moest doen, maar dat stond er duidelijk niet

Verder niet echt een goede training, doordat ik me erg futloos voelde , aangezien ik, nadat ik gezakt was voor mijn rijexamen, meteen wilde trainen (dus vrijwel op lege maag)

Ondanks dat gewoon alles gehit en ik moet zeggen dat dit volume wel wennen is:p
 
Ik ben bezig met Madcow dus ga je log volgen, zie dat je hier en daar wat verschillen. Interessant!
 
Ik ben bezig met Madcow dus ga je log volgen, zie dat je hier en daar wat verschillen. Interessant!
Madcows is een fijn schema, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat constant verbeteren van mn 3RM en 5RM afbreuk deed aan mn vorm (en dat voelde niet bepaald goed), dus daarom nu
overgestapt
Maar welkom!:wave2:
 
Chains probleem al verholpen?
 
Madcows is een fijn schema, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat constant verbeteren van mn 3RM en 5RM afbreuk deed aan mn vorm (en dat voelde niet bepaald goed), dus daarom nu
overgestapt
Maar welkom!:wave2:

Thx!
Is de eerste maal dat ik Madcow doe en die rm's breken gaat idd wel goed! Weet niet of ik hierna nog eens 9 weken ga doen of terugvallen op een variant! Is jou schema puur Sheiko of zijn er persoonlijke toetsen aangebracht?
 
Thx!
Is de eerste maal dat ik Madcow doe en die rm's breken gaat idd wel goed! Weet niet of ik hierna nog eens 9 weken ga doen of terugvallen op een variant!
Ik ben niet de meest ervaren persoon, maar zolang je progressie maakt en niet last van je rug krijgt ofzo, zou ik gewoon bij madcows blijven.

Thx!
Is jou schema puur Sheiko of zijn er persoonlijke toetsen aangebracht?

Ik had een paar dagen geleden een topic gestart met de vraag voor een nieuw schema
En toen werd mij aanbevolen om de vierdaagse variant van Sheiko te doen (die voornamelijk gericht is op hypertrofie).
En ik heb nog geen aanpassing gedaan aan dit schema, omdat dat voor mn gevoel niet echt nodig is.

Wel vraag ik me af of ik niet een aantal bicep oefeningen moet toevoegen, maar dat zien we nog wel ;)
 
Incline shoulder press (Is dit nou hetzelfde als incline bench press????)
5 x 3 x 85kg

Deadlift w/pause 5cm above knees
3 x 100kg
3 x 120kg
3 x 150kg
4 x 2 x 160kg
4 x 140kg

Lat Muscles (pull-ups)
4 x 6

Hyperextension (+36kg)
4 x 8

Hammer curls
(zelf toegevoegd, want ik vond toch dat er te weinig bicep in verwerkt zat)
3 x 8

Was een erge makkelijke dag, maar ik ben bang dat ik misschien toch spierpijn krijg,
wat kut is was, want morgen moet ik mn max-out met squat doen:bang:
 
Back
Naar boven