MuscleMeat

OctyPowerbuilding (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben ik nu officieel een powerlifter?


upload_2016-10-7_22-23-35.png
 
Squat
5 x 20kg
5 x 60kg
4 x 100kg
3 x 125kg
2 x 145kg
1 x 160kg
1 x 170kg (fail)
Hierna meteen gestopt met squaten, want ik zou sowieso niet in de buurt van mn 1RM komen,
aangezien ik me sws al erg futloos voelde en mn abces erg veel pijn deed als ik diep squatte.

Bench press
5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 80kg
4 x 4 x 92,5kg

Chest Muscles
Dumbell bench press
3 x 5 x 40kg dumbbels (want er is niet hoger)

Vanaf hier alles verkeerd gedaan, want ik had geen foto gemaakt van het schema

Dips

5 x 5

Goodmornings:
5 x 5 x 80kg

Na het squaten ging alles eigenlijk wel lekker, dus goede training :flex:
 
Het verschil tussen incline shoulder en incline bench is dat de incline bench rond de 30 graden gedaan word, en de shoulder rond de 60.

En ik weet niet wat voor mb je hebt maar er is tegenwoordig ook een app voor op je mb. Ik heb hem zelf ook en ik vind het een goede investering.
 
Het verschil tussen incline shoulder en incline bench is dat de incline bench rond de 30 graden gedaan word, en de shoulder rond de 60.

Dit had lloyd al gezegd, maar toch bedankt ;)

En ik weet niet wat voor mb je hebt maar er is tegenwoordig ook een app voor op je mb. Ik heb hem zelf ook en ik vind het een goede investering.

Om eerlijk te zijn, ben ik waarschijnlijk te eigenwijs om zo'n app te gebruiken.
Maar stel dat ik het toch zou doen; staat mijn schema (de vierdaagse hypertrophy Sheiko) ook op die app?
 
Dit had lloyd al gezegd, maar toch bedankt ;)



Om eerlijk te zijn, ben ik waarschijnlijk te eigenwijs om zo'n app te gebruiken.
Maar stel dat ik het toch zou doen; staat mijn schema (de vierdaagse hypertrophy Sheiko) ook op die app?

Ja dat zag ik maar hij zij een standje en bij ons is dat 10graden verschil en geen 30.

Niet degene die robbert zelf aangepast heeft, maar dat was in principe alleen de reps verhogen <80% meende ik?
Maar je kunt zowiezo de schemas aanpassen ook op de app naar je eigen wensen precies zoals sheiko iedereen aanmoedigt.
 
Gisteren geopereerd aan mn abces, dus gister niet kunnen trainen.
Dus ben ik vandaag maar gaan trainen, al moet ik even wachten tot ik mn benen weer kan/mag trainen

Bench press
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
4 x 75kg
3 x 85kg
2 x 95kg
1 x 110kg (PR)
1 x 115kg (PR)
1 x 120kg (PR)
3 x 1 x 110kg

Pull-ups
4 x 6

Lateral raises
3 x 12

Face pulls
3 x 8

Korte training, maar was een goede training, afgezien van het feit dat ik nog last had van de operatie :D
 
Donderdag

Pause squats

5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 90kg
Veel x 5 x 100kg
Ik heb het maar rustig aan gedaan en de reps rustig uitgevoerd, zodat mn operatiewond niet open zou springen


Bench press
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
4 x 75kg
3 x 85kg
5 x 6 x 92,5kg

Hiertussen had ik squats moeten doen, maar dit leek me niet echt verstandig

Chest Muscles 5 x 8
Incline dumbbell bench
3 x 8 8 5
Flys
2 x 8

Vrijdag

Ik was mn telefoon vergeten, omdat ik moest opschieten voordat de sportschool dichtging.
Dus ik had geen idee wat ik allemaal moest doen, dus ik probeerde het zo goed mogelijk te gokken (daardoor nu zware spierpijn rip)

Deadlift up to knees
5 x 60kg
5 x 100kg
5 x 140kg
5 x 4 x 160kg (dit moest 4 x 3 x 160kg zijn :()

Ondanks dat ik 3-4 dagen eerder was geopereerd, ben ik toch zwaar gegaan, en het ging gelukkig er goed.
Alleen merk ik dat mn hand veel pijn doet, op de plek waar ik mn eelt in de afgelopen 2 weken 2 keer heb geript:janken:

Bench Press
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
5 x 75kg
5 x 8 x 85kg (moest 4 x 8 x 82,5kg zijn)

Deadlift off boxes ben ik helemaal vergeten, maar maakt niet uit, want toch geen tijd over :rolleyes:

Dips
5 x 4 (+20kg)

Lat Muscles
Pull-ups:
5 x 6

Hyperextension ook vergeten
 
Bench press
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
5 x 75kg
3 x 85kg
4 x 5 x 95kg
5 x 85kg (want squatrek was bezet)

Squat
5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 100kg
3 x 125kg
5 x 3 x 145kg
Moest 5 x 5 x 145kg zijn, maar aangezien ik een langere tijd niet fatsoenlijk heb kunnen squaten, heb ik het maar op deze manier opgelost.
Achteraf was dit een slimme oplossing, want ik voelde me verschrikkelijk slap.

Bench press w/board
Aangezien ik geen board ter beschikking had in de sportschool, heb ik maar een heel vaag ding gebruikt, wat bedoeld is om je spieren los te krijgen ofzo (leek op een dormiddengezaagde bal met stekels)
5 x 75kg
5 x 85kg
4 x 4 x 95kg

Hierna gestopt, want het abces in mn gezicht was ineens open gegaan tijdens het trainen.
Leek me wel het verstandigste, aangezien ik het dan meteen kon ontsmetten en iedereen in de sportschool het beeld kon besparen.
Scheelt me in ieder geval een operatie, dus op zich blij mee :D
 
Training van gister ging wel lekker, afgezien van het feit dat mn eelt voor de derde keer in drie weken is gescheurd.
Dus vanaf nu ga ik deadliften met straps en daarnaast ga ik wel grip exercises doen, want dit is facking irritant:mad:
 
Tijdje niet gelogd vanwege kuttrainingen en druk met school, maar vanaf nu kan ik het weer oppakken :D

Deadlift w/pause 5-7cm below knees
5 x 20kg
5 x 60kg
4 x 100kg
3 x 130kg
3 x 150kg
4 x 2 x 170kg

Bench press
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
5 x 75kg
3 x 85kg
2 x 3 x 95kg
3 x 2 x 102,5kg
2 x 3 x 95kg

Deadlift off boxes, bar is 5cm below knees - > Heb ik rack pulls van gemaakt, want de bar zit zo ongeveer wel onder mn knie
5 x 140kg
3 x 160kg
2 x 3 x 180kg
2 x 2 x 200kg

Lat muscles
Pull-ups
6 x 5

Lowbar squats
Geprobeerd, maar deed pijn vanwege lichte acne op mn rug

Hammer curls
2 x (5 -> 5)
 
Laatst bewerkt:
Bench press w/chains
Geen chains in de sportschool, dus maar geimproviseerd met iemand die de stang naar beneden duwt (meer kracht bovenin).
Binnenkort misschien bands aanschaffen dus!
5 x 20kg
5 x 40kg
5 x 60kg
4 x 75kg
3 x 85kg
4 x 3 x 90kg


Squatrek was bezet, dus naar de volgende oefening gegaan.

Bench press w/board (twee 5 kilo's op elkaar op mn borst lol)
4 x 75kg
4 x 85kg
4 x 5 x 90kg

Squat
5 x 20kg
5 x 60kg
5 x 100kg
8 x 125kg
5 x 125kg
8 x 125kg
5 x 125kg
8 x 125kg

Ik moest nog een set van 5 x 120kg, maar ik was helemaal kapot, ik kon amper op adem komen hahaha

Chest Muscles 5 x6

Incline dumbbell bench
3 x 6

Ik werd ineens super misselijk en kreeg hoofdpijn, dus maar gestopt.
Waarschijnlijk teveel van mezelf gevraagd na mn toetsweek (waardoor ik ondertussen afgevallen ben en niet heb kunnen trainen)

Afgezien daarvan was het een hele lekkere training :cool:

Rating: 5/7
 
Gisteren

Deadlift:

5 x 20kg
5 x 60kg

1(x2) + 1/2 (x2), alternating
4 x 100kg
4 x 130kg
3 x 150kg

1 + 1/2
4 x 2 x 170kg

Incline shoulder press
5 x 3

Lat Muscles
Pull-ups 6x5

Hyperextension
4 x 8

Lekker rustig aan getraind en alles lukte makkelijk, dus ik kan niet meer zeggen dan dat het een goede training was :D
 
Morgen zet ik mn tren in mn log, maar ik zit met een probleem:

Het gevoel dat je in je onderrug krijgt tijdens hyperextensions, dat heb ik tijdens squaten, waardoor ik niet fatsoenlijk kan squaten

Weten jullie wat ik hieraan moet doen (techniek verbeteren, stretchen, ....)?
 
Morgen zet ik mn tren in mn log, maar ik zit met een probleem:

Het gevoel dat je in je onderrug krijgt tijdens hyperextensions, dat heb ik tijdens squaten, waardoor ik niet fatsoenlijk kan squaten

Weten jullie wat ik hieraan moet doen (techniek verbeteren, stretchen, ....)?
Glutes aanspannen tijdens de hypers. Is niet echt de bedoeling om het in de onderrug te voelen imo.
 
Glutes aanspannen tijdens de hypers. Is niet echt de bedoeling om het in de onderrug te voelen imo.

The main muscle group die je target bij hyperextensions is de onderrug, is het dan niet aannemelijk dat je het dan ook het meest in je onderrug voelt? ???
 
The main muscle group die je target bij hyperextensions is de onderrug, is het dan niet aannemelijk dat je het dan ook het meest in je onderrug voelt? ???
Ik doe hem juist voor de glutes en hamstrings ???
 
Die doe je idd voor je lower back maar je spreekt er ook je glutes en hamstrings mee aan...
 
Back
Naar boven