Fitness Seller

Ode aan Franco Columbu (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Een jonge Zane & Franco

1571860821635.png
 
  • Like
Waarderingen: BB_
The days were endless, we were crazy, we were young. The sun was always shining, we just lived for fun.

1571861104591.png


Eiferman (overleden 2002), Zane, Arnold & Franco (overleden 2019)
 
Lee Priest kon alleen maar dromen van Franco's verhoudingen.

Bekijk bijlage 468628

Lol wtf? Totaal niet met elkaar te vergelijken vanwege de tijd etc. maar Lee Priest zijn fysiek is op alle fronten veel beter dan Franco en qua verhoudingen al helemaal. Weinig bodybuilders met een grotere V taper als The Blond Myth
 
De borst van Priest was altijd een pijnpunt. Iets dat problematisch is wanneer je schouder en armen eigenlijk te goed zijn. Lee beter dan Franco op hun hoogtepunt? Niet in dit leven. Zelfs niet als we incalculeren dat benen minder belangrijk waren in de Pumping Iron dagen.
 
De borst van Priest was altijd een pijnpunt. Iets dat problematisch is wanneer je schouder en armen eigenlijk te goed zijn. Lee beter dan Franco op hun hoogtepunt? Niet in dit leven. Zelfs niet als we incalculeren dat benen minder belangrijk waren in de Pumping Iron dagen.

Als je serieus beweert dat Franco Columbu een beter fysiek had dan Lee Priest snap je er echt niks van. Het enige wat Franco een respectabele bodybuilder en Mister Olympia maakte was zijn volle chest en dikke rug en het feit dat het Arnold zijn holmaatje was. In het hedendaagse bodybuilding zou Columbu absoluut geen rol spelen; hij woog 84kg on stage en had niks van armen of benen. Lee Priest daarentegen had wellicht de beste armen en schouders ooit. Ook zijn benen waren erg sterk. En oh ja... Hij was ook nog ff 20!!! kg zwaarder dan Franco op nagenoeg dezelfde lengte. Kortom; als Lee Priest en Franco naast elkaar zouden hebben gestaan was het never nooit een vergelijking geweest. Lee priest was een veel en veel betere bodybuilder en bovendien ook genetisch superieur.
 
Als je serieus beweert dat Franco Columbu een beter fysiek had dan Lee Priest snap je er echt niks van.
Daar kan ik mee leven.
In het hedendaagse bodybuilding zou Columbu absoluut geen rol spelen
Logisch, daar tijdperken totaal niet te vergelijken zijn. Ik zie Zane en Dickerson al naast Yates en Coleman staan. :fluit:
Lee Priest daarentegen had wellicht de beste armen en schouders ooit.
Klopt, en daarom zei ik ook dat Franco betere verhoudingen had.
Ook zijn benen waren erg sterk.
De benen discussie laat ik achterwege. Dat is, zoals we allemaal weten, te tijdsgebonden.
 
Iemand met heel zwakke armen en benen (meer dan 50% van heel je lichaam dus) kan nooit goede verhoudingen hebben.
 
De norm i.v.m. benen lag toen anders. :)

Dat Lee betere benen had lijkt me duidelijk. Alleen calculeer ik de tijdgeest in op dat vlak.
 
Een Italiaans sprekende Franco

 
The Reason Valentino Hates Columbu

 
1585220806798.png
 
Back
Naar boven