XXL Nutrition

The Sopranos

Bezoekers in dit topic

Waar kan je deze serie bekijken?
 
Did you hear that?
 
Wat ik nooit begreep is hoe (Gino) Vito binnen kon wandelen als klant toen Chris die gast in de bakkerij in zijn voet schoot en een seizoen later speelde Vito een "collega".


Afgelopen weekend Goodfellas weer bekeken, Phil zag er toen niet veel anders uit moet ik zeggen in die 10+ jaar (haar is grijzer).
 
Wat ik nooit begreep is hoe (Gino) Vito binnen kon wandelen als klant toen Chris die gast in de bakkerij in zijn voet schoot en een seizoen later speelde Vito een "collega".
Alstublieft! :)
Het zijn twee verschillende rollen. ;) David Chase was blijkbaar fan van Gino, of Joseph Gannascoli in ieder geval, en creëerde daarom Vito. Hetzelfde deed zich voor met Daniel Grimaldi.

Phillip "Philly Spoons" Parisi (liquidatie)


Pasquale "Patsy" Parisi (nasleep)


Patsy was een mooi karakter.

 
Ja we hebben het er eerder over gehad en snap hoe het was uitgewerkt maar ik vond Gino/ Vito niet echt geschikt om twee verschillende rollen te spelen.



39.45 - 40.45
Deze ook:

hqdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het is een beetje vreemd. Toen ze Vito voorstelden was er ook nog een verkapte inside joke.


"Vito, have a sfogliatelle." (duidelijk een verwijzing naar de bakkerij scène)

Alleen denk ik sowieso niet dat David Chase het genie is die sommigen denken dat hij is. Klaarblijkelijk wou hij eerst Ray Liotta en Lorraine Bracco als Tony en Carmella. (Goodfellas much?)

Zelfs Steven Van Zandt zou de rol aangeboden gekregen hebben. Dat zou een absolute ramp geweest zijn. Zijn acteren werd maar beter naarmate de serie vorderde.
 
Klaarblijkelijk wou hij eerst Ray Liotta en Lorraine Bracco als Tony en Carmella. (Goodfellas much?)

Zelfs Steven Van Zandt zou de rol aangeboden gekregen hebben. Dat zou een absolute ramp geweest zijn. Zijn acteren werd maar beter naarmate de serie vorderde.
Klopt. Ray heeft het afgewezen want hij wilde zich op films toeleggen (gelukkig maar). Steven wist toen hij aan Sopranos begon eigenlijk niks van acteren en voelde zich ook enigszins een vreemde eend in de bijt op de set in het begin.
 
Bracco gelukkig ook. Zo zie je maar weer... Stumbling into succes...
 
Eén ding moet ik de vele schrijvers wel nageven. Er zijn opvallend weinig (opzichtige) plotholes doorheen de reeks. De meest opvallende was wellicht het seksleven van Ralphie. Pas bij Janice, en die Cubaanse, kwamen al z'n vreemde voorkeuren naar buiten. Rosalie Aprile heeft er nooit iets over gezegd. :dunno:

Verder denk ik dat het feit dat Jimmy Petrille een informant was, en later in het Witness Protection Program ging, een veel grotere invloed gehad zou moeten hebben op Tony. Ga maar eens na hoeveel maffioso, van verschillende families, Philip Leonetti en Sammy Gravano met zich meesleurden. :thinking:


Tony and Silvio sitdown with Johnny Sack, Jimmy Petrille‎ and Phil Leotardo following the death of Phil's brother Billy.
 
Back
Naar boven