XXL Nutrition

Odinn goes Berserk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

You heard the man.

Squat lockout, deadlift lockout a.k.a rack pulls, overhead lockout, bench lockout etc.

Ok, dus voor bijna alles kan je een lockout doen. :rolleyes:
 
Lockout betekend zoveel als het laatste stukje van een lift, het 'op slot zetten'.
 
Good Morning
5*60
5*70
5*70

Bench Press
5*77.5
5*77.5
4*77.5 (F)

Deadlift
5*137.5 (PR)

Dips
2*8

Standing Calf Raises
8*130
8*130
8*130

Bench net niet gehaald... Laatste rep kreeg ik niet meer voor elkaar en kon ik net in de onderste pin hangen. Maar het ging beter dan de vorige keer en de volgende keer haal ik het zeker! :fire:
Bij de laatste rep van de deadlift was ik bang dat ik een epileptische aanval kreeg... Trillend, schokkend en schuimbekkend kwam ik omhoog. Ok dat schuimbekken kwam dan misschien van het berserken... :devil:
 
Vanaf volgende week ga ik weer beginnen met Squaten, voorzichtig aan wel te verstaan.
In mijn huidige schema staat er 3x in de week squat, nu wil ik dat terugbrengen naar 2x. Ook wil ik graag wat andere oefeningen erbij doen. Ik zit te denken aan het volgende schema:
Code:
[B]Dag 1[/B]	
Squat (licht)		3*8
Bench Press		3*5
Bent Over Row		3*5
Dips			2*8
	
[B]Dag 2[/B]	
Good Morning		3*5
Incline Bench Press	3*5
PowerClean		3*5
Bench Lock Out		3*5
	
[B]Dag 3[/B]	
Squat (zwaar)		3*5
Millitary Press		3*5
Deadlift		1*5
Standing Calf Raises	3*8
Op en aanmerkingen zijn welkom!!
 
Ik zou iets meer pulls in je schema opnemen. Ook zou ik dag 1 en 2 omdraaien, zodat je in het midden van de week een lichte squat sessie hebt.
 
Ik zou iets meer pulls in je schema opnemen. Ook zou ik dag 1 en 2 omdraaien, zodat je in het midden van de week een lichte squat sessie hebt.

Dag 1 en 2 omdraaien klinkt wel goed idd.
Heb je nog ideeën voor de pulls?
 
Laatst bewerkt:
Barbell row, Dumbbell row, high pulls, clean pulls, shrugs, stiff legged deads, snatch grip deads, chins. etc. Het maakt niet zoveel uit wat voor pulls.
 
Dag 1
Power Clean 3*3-5
Good Morning 3*5
Incline Bench Press 3*5
Bench Lock Out 3*5
Power shrugs 3*5

Dag 2
Squat (licht) 3*8
Millitary Press 3*5
Deadlift 1*5-1
Chins ?
Dips 2*8

Dag 3
Squat (zwaar) 3*5
Bench Press 3*5
Bent over row 3*5
Standing Calf Raises 3*8

Dit is een mogelijkheid. Cleans en deads zou ik misschien in een lagere reprange houden.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er wel goed uit. Alleen zou ik dan de deadlift naar dag 2 willen verplaatsen. Anders wordt dag 2 misschien te licht.

Als de reprange van clean en dead lager wordt, dan wat meer setjes of zo laten?
 
Met deads en cleans zou ik wat variëren per week. Week 1 bijvoorbeeld 5 sets van 5 met 1 topset, week 2 6 tot 8 sets van 3 met 1 topset etc.
 
Met deads en cleans zou ik wat variëren per week. Week 1 bijvoorbeeld 5 sets van 5 met 1 topset, week 2 6 tot 8 sets van 3 met 1 topset etc.
Klinkt goed! Thanx!

Misschien ook de BOR op dag1 vervangen door shrugs??
 
Is ook een optie. Zou ik wel voor de power shrug gaan.
 
Is ook een optie. Zou ik wel voor de power shrug gaan.

Ok. Ik ben ook een echt noob...:( wat is het verschil?
Youtube is hier geblokkeerd, anders had ik het wel opgezocht...
 
Bij power shrugs buig je wat naar voren (ongeveer tot net boven de knieen) en pull je de bar zo explosief mogelijk omhoog. Een soort van rack pull + shrug zeg maar.
 
Bij power shrugs buig je wat naar voren (ongeveer tot net boven de knieen) en pull je de bar zo explosief mogelijk omhoog. Een soort van rack pull + shrug zeg maar.

Ok, klinkt goed!
Ik ga morgen beginnen met dag1.

Thanx voor je hulp! :cool:
 
Power Clean
5*60
5*60
5*60 (PR)

Good Morning
5*70
5*70
5*70

Incline Bench Press
5*50
5*60
5*50 (PR)

Power Shrug
5*100
5*100
5*100 (PR)

Bench Lockout
5*90
5*100
5*100 (PR)

Eerste traning met het nieuwe schema. Ging eigenlijk wel goed.
Incline Bench kan wellicht wat hoger, maar neem liever een aanloopje dan dat ik meteen tegen m'n max aan zit.
Bij de Bench Lockout deed ik nu iets meer rom dan de vorige keer, vandaar dat de gewichten ook iets lager zijn.
 
Back
Naar boven