Fitness Seller

oefening voor de kuiten

Bezoekers in dit topic

marten20

Novice
Lid geworden
25 dec 2011
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
87kg
Vetpercentage
13%
Beste forumleden,

Ik loop er al een poos tegenaan en al helemaal nu m'n benen flink gegroeid zijn.
Maar mijn kuiten blijven steeds achter...
Ik train nu al 2 keer per week 2 oefeningen voor de kuiten, maar ze willen gewoon niet bijkomen...
Ik doe eerst de standing calfraise(10x breed 10x smal en 10x normaal) 4sets. En daarna seated calfraise 10-20reps 4sets.
Iemand tips om de kuiten te laten groeien? Dmv andere oefeningen oid?

Groeten Marten
 
Toen ik dit hoorde vond ik et ook als BS klinken, toen toch maar eens gedaan en ik vind dat mn kuiten er wel degelijk op reageren..

Paar x per week 100 standing calve raises met bodyweight na elkaar doen. 2 sec positieve rep, 2 sec houden, 2 sec negatieve rep. Natuurlijk zonder je ergens aan vast te houden :).

Of je er wat mee doet, moet jij weten :p.
 
Dat zou mooi thuis op de traptrede kunnen indd.
Bedankt voor de tip ik zal het zeker proberen ;-)
 
Pak een barbell. Gooi er 200 kilo op. Leg m in je nek of hou het vast in je handen en maak calf raises. 3 sets tot failure. Succes!
 
Pak een barbell. Gooi er 200 kilo op. Leg m in je nek of hou het vast in je handen en maak calf raises. 3 sets tot failure. Succes!

that's what I used to do. maar niet tot failure.

wat ik ook deed zijn snatch grip deadlifts met calf raise op't einde.
 
Variant daarop die ik thuis doe is een beetje riskant maar ik ga op één voet op een verhoginkje (4-5cm, max stretch) calve raises staan doen met m'n barbell in m'n nek.
Door het balanceren en automatisch accent verleggen op binnen en buitenkant omdat je op één been staat gaan ze wel lekker. ..Tenminste mijn kuiten staan er vrij netjes bij.
Heel hardcore! (toch. toch?) maar niet zo veilig. Maar ik ben dat zo blijven doen omdat ik lang gepistolsquat heb op één been voordat ik een squatrack had staan, en het voelt ook gewoon effectiever. En je hoeft een flink pak minder gewicht aan je baar te hangen.
Ik doe gewoon ~10 reps en na opwarmen zijn ze dan na 2-3 setjes al aardig kapot.
 
Back
Naar boven