XXL Nutrition

oefeningen Arm worstelen

Bezoekers in dit topic

samvdheyden

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 aug 2006
Berichten
4
Waardering
0
Hoi, ik ben nu al ongeveer 6 maand aan het trainen (ong. 3 volledige trainingen per week) en het resultaat is al goed zichtbaar.
Toch slaag ik er niet in te winnen bij het arm worstelen zelfs niet van mensen van wie ik weet dat ze niets doen. Dit vind ik wel een beetje frustrerend.

Dus ik vroeg me af :
- welke spieren gebruik je eigenlijk tijdens het arm worstelen?
- zijn er speciale oefeningen die ik kan doen om deze spieren extra te trainen (met het oog op beter worden in het arm worstelen)
 
[Link niet meer beschikbaar]
 
[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

En hier op het forum zijn al genoeg topics erover geweest.
 
thaks (sorry had eerst beter moeten kijken :o )
 
Hoi, ik ben nu al ongeveer 6 maand aan het trainen (ong. 3 volledige trainingen per week) en het resultaat is al goed zichtbaar.
Toch slaag ik er niet in te winnen bij het arm worstelen zelfs niet van mensen van wie ik weet dat ze niets doen. Dit vind ik wel een beetje frustrerend.

Dus ik vroeg me af :
- welke spieren gebruik je eigenlijk tijdens het arm worstelen?
- zijn er speciale oefeningen die ik kan doen om deze spieren extra te trainen (met het oog op beter worden in het arm worstelen)


Als je lekker wilt blijven trainen en groeien dan raad ik je toch af om te armworstelen. Het is zeer blessure gevoelig! Ken mensen die bijna een jaar uit de roulatie zijn geweest door een potje armworstelen.

Er zijn vele andere manieren ,minder blessuregevoeligere, om je kracht te meten met iemand. En verder is armworstelen ook niet helemaal eerlijk omdat het ook veel te maken heeft met de lengte van je arm enz .........
 
Zoek knopje indrukken, 4x12 3 maal per week.
 
Is zeker blessuregevoelig heb het zelf ook mee gemaakt!
Half jaar nie vol uit kunne trainen.
 
Hier komt ook veel techniek bij kijken, ik durf best tezeggen dat ik haast onverslabaar ben.
monsterkracht en techniek!
En de beste oefening is zo vaak mogelijk armworstelen:)
 
welk techniek gebruik je dan dicki?:p
 
heeft niks te maken met hoe sterk je bent tot op zekere hoogte dan.
ik heb er ook eens paar weken niet door kunnen trainen dus kijk btje uit.
 
Hoi, ik ben nu al ongeveer 6 maand aan het trainen (ong. 3 volledige trainingen per week) en het resultaat is al goed zichtbaar.
Toch slaag ik er niet in te winnen bij het arm worstelen zelfs niet van mensen van wie ik weet dat ze niets doen. Dit vind ik wel een beetje frustrerend.

Dus ik vroeg me af :
- welke spieren gebruik je eigenlijk tijdens het arm worstelen?
- zijn er speciale oefeningen die ik kan doen om deze spieren extra te trainen (met het oog op beter worden in het arm worstelen)
Gewoon doen als Sylvester "Rocky" Stallone, je zet een pulley in je monstertruck neer en je douwt hem de hele dag door naar beneden.:rolleyes: :D

Die gast is trouwens nog kleiner dan mijn nichtje van 11, maargoed...
 
als je niet uitkijkt heb he dalijk heel je elleboog naar de klote heb er zelf ook last van gehad !
 
wel geinig, 7 jaar terug was ik erg mager. zeer dunne armen enzo. maar ik kon dus van veel grotere kerels winnen met armpje drukken. nooit iets voor getraint ofzo. stonden soms wel wat raar te kijken. ksnap het zelf ook niet.
 
Ik ben nog op een blauwe maandag nederlands kampioen armdrukken geweest.
was wel grappig om mee te maken
de kracht komt toch uit je onderarmen.
voor biceps heb ik totaal geen aanleg maar daar komt de kracht ook niet uit.
heb het al jaren niet gedaan want het is best wel blessure gevoelig.
 
hey, ik heb wel relatief dikke onderarmen idd..mss is dat het geheim
 
Hallo oude topics, mijn ervaring met oude topics is dat je aan alles wat blijft hebben.

De info hierboven klopt niet!
Ben namelijk zelf een arm worstelaar en wil straks wedstrijden doen, als je het nooit doet en je gaat proberen iemand te verslaan ja dan kun je zwaar gebleseerd raken, maar dat ben je ook als je ongetraind 100 kg bench op je krijgt.

Vergelijk het daarmee, er komen 3 technieken bij kijken waaronder de hook, ook heb je veel spelregels en je moet wel even oefenen bij een club om de technieken onder controle te krijgen, maar dat is met kickboxen ook zo.

Het is niet dom zonder er iets van te weten in de kroeg zoals ze het noemen handje drukken... armworstelen is een sport waar veel meer bij komt kijken, zo moet je weten welke houding je moet aannemen, gebruik je een verkeerde houding dan kun je zelfs je bovenarm breken.

Daarnaast moet je sterk zijn in de hamer, zodat de tegenstander moeilijk je arm naar zich toe kan trekken, je onderarm is een pre, maar met het echte armworstelen gebruik je je biceps triceps en vooral je schouder en je lichaamsgewicht.

Wat wel klopt je word er vooral sterker in op een club, je leert de technieken aan elkaar en laat elkaar langzaam winnen.. je pezen moeten groeien en wennen ook je botdichtheid en je krijgt er gespierde onderarmen van.

Mijn eerste keer was 3 dagen herstel lekkere spierpijn, voelde alsof ik een week had getraind,,

Mijn mening, een mooie sport wat je eigen kracht sterk kan doen toenemen mits je weet wat je doet onder begeleiding van een club, ga niet in het wilde westen drukken en idd zwaar geblesseerd raken maar dat is met alles zo, denk logisch
mensen.

Pulling Jhon is een leuke documantaire!

Greets
 
Back
Naar boven