Fitness Seller

Sticky Oefeningen-Gids

Bezoekers in dit topic

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
15 jaar lid
Lid sinds
7 okt 2002
Berichten
55.010
Waardering
3.205
Maak er maar een sticky van, lekker handig :D
 
Kijk eens aan! dit is echt handig, bedankt!:cool:
 
Een goed overzicht :thumbs:
 
Geweldig, maak er idd maar een sticky van:thumbs:

Keep up the good work.
 
Hmm wat is het verschil tussen de Militairy press en de Barbell Shoulder Press?
Military press is staande.

En tussen de Pull up en de Chinup?
De term chin-up werd vooral veel gebruikt bij de onderhandse versie, terwijl pull up werd gebruikt voor de bovenhandse versie. Bij onderhandse chins kom je lager met je lichaam (vaak tot aan de kin) vandaar de verwijzing 'chins'. Pull up is mogelijk met wijde grip door de bovenhandse grip. Tegenwoordig worden beiden termen echter door elkaar gebruikt en komt het vaak op hetzelfde neer.
 
Military press is staande.
Oh ok, zittend heb ik ook altijd military genoemd. ;)

De term chin-up werd vooral veel gebruikt bij de onderhandse versie, terwijl pull up werd gebruikt voor de bovenhandse versie. Bij onderhandse chins kom je lager met je lichaam (vaak tot aan de kin) vandaar de verwijzing 'chins'. Pull up is mogelijk met wijde grip door de bovenhandse grip. Tegenwoordig worden beiden termen echter door elkaar gebruikt en komt het vaak op hetzelfde neer.
Idd chin is smal onderhands pull wijd bovenhands d8 ik al. In de gym wordt het idd vaak door elkaar gebruikt, maar tis raar dat deze bron dat ook doet, de chin wordt zo helemaal niet behandeld.
 
Het enige verschil dat zij aangeven zit in de beschrijving: optrekken tot kin over bar komt bij chins, en optrekken tot nek ter hoogte van de handen komen bij pulls. Ze gaan er dus gewoon van uit dat beide oefeningen zowel bovenhands als onderhands gedaan worden. Als dat in de praktijk idd zo is dan is dat op zich begrijpelijk.
 
Staan toch wat zaken in waar ik het in het geheel niet mee eens ben en waarover veel discussie zal onstaan als "beginers" deze sticky aan gaan halen in hun schema's ed.

Vooral het pull-over gedoe, als je dan toch ExRx aanhaalt plaats dan ook de PO varianten die op ExRx bij rug vemeldt staan.

Wat pull up/chin up aangaat, is altijd een verschillende benaming geweest voor dezelfde oefening. Pas nadat CP het voor de duidelijkheid van een artikel voor verschillende varianten is gaan gebruiken is de verwarring onstaan over wat nu wat is, maar als je zekerheid wil moet je gewoon vragen wat iemand bedoelt.
 
Ik ga die overheadsquat eens uitproberen morgen.
 
Staan toch wat zaken in waar ik het in het geheel niet mee eens ben en waarover veel discussie zal onstaan als "beginers" deze sticky aan gaan halen in hun schema's ed.

Vooral het pull-over gedoe, als je dan toch ExRx aanhaalt plaats dan ook de PO varianten die op ExRx bij rug vemeldt staan.
Bedankt. Pullover voor rug erin gezet, noem de rest maar op, daarom is het een open topic: om kritiek te krijgen.
 
Leuk dit, ik kende het al, maar wel leuk voor DBB, ik kende alleen die Olympische Lifts: niet, ik ga ze zeker een keer uitproberen
 
Handig overzicht! Is er ook zo'n overzicht van samengestelde oefeningen en welke spieren je daarmee vooral pakt?
 
is het bij goodmornings ook de bedoeling dat je je benen gestrekt houdt? Ik dacht altijd dat je wel wat door je knieen mocht zakken.
 
Back
Naar boven