MuscleMeat

Sticky Oefeningen-Gids (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.231

erca

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 mrt 2006
Waardering
2
Maak er maar een sticky van, lekker handig :D

SHUTTERSPEED

@
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
Waardering
288
wel handig als sticky voor de beginners onder ons.

edwin1987

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
31 jul 2006
Waardering
2
Kijk eens aan! dit is echt handig, bedankt!:cool:

pat21

Lamme tak
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
20 nov 2002
Waardering
433
Een goed overzicht :thumbs:

Anoniem_1990_1

Freaky Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 jun 2006
Waardering
1
Geweldig, maak er idd maar een sticky van:thumbs:

Keep up the good work.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.231
  • Topic Starter Topic Starter
Hmm wat is het verschil tussen de Militairy press en de Barbell Shoulder Press?
Military press is staande.

En tussen de Pull up en de Chinup?
De term chin-up werd vooral veel gebruikt bij de onderhandse versie, terwijl pull up werd gebruikt voor de bovenhandse versie. Bij onderhandse chins kom je lager met je lichaam (vaak tot aan de kin) vandaar de verwijzing 'chins'. Pull up is mogelijk met wijde grip door de bovenhandse grip. Tegenwoordig worden beiden termen echter door elkaar gebruikt en komt het vaak op hetzelfde neer.

Cubone

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
16 apr 2006
Waardering
0
Military press is staande.
Oh ok, zittend heb ik ook altijd military genoemd. ;)

De term chin-up werd vooral veel gebruikt bij de onderhandse versie, terwijl pull up werd gebruikt voor de bovenhandse versie. Bij onderhandse chins kom je lager met je lichaam (vaak tot aan de kin) vandaar de verwijzing 'chins'. Pull up is mogelijk met wijde grip door de bovenhandse grip. Tegenwoordig worden beiden termen echter door elkaar gebruikt en komt het vaak op hetzelfde neer.
Idd chin is smal onderhands pull wijd bovenhands d8 ik al. In de gym wordt het idd vaak door elkaar gebruikt, maar tis raar dat deze bron dat ook doet, de chin wordt zo helemaal niet behandeld.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.231
Het enige verschil dat zij aangeven zit in de beschrijving: optrekken tot kin over bar komt bij chins, en optrekken tot nek ter hoogte van de handen komen bij pulls. Ze gaan er dus gewoon van uit dat beide oefeningen zowel bovenhands als onderhands gedaan worden. Als dat in de praktijk idd zo is dan is dat op zich begrijpelijk.

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
1.996
Staan toch wat zaken in waar ik het in het geheel niet mee eens ben en waarover veel discussie zal onstaan als "beginers" deze sticky aan gaan halen in hun schema's ed.

Vooral het pull-over gedoe, als je dan toch ExRx aanhaalt plaats dan ook de PO varianten die op ExRx bij rug vemeldt staan.

Wat pull up/chin up aangaat, is altijd een verschillende benaming geweest voor dezelfde oefening. Pas nadat CP het voor de duidelijkheid van een artikel voor verschillende varianten is gaan gebruiken is de verwarring onstaan over wat nu wat is, maar als je zekerheid wil moet je gewoon vragen wat iemand bedoelt.

jacoba

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 apr 2006
Waardering
1
Ik ga die overheadsquat eens uitproberen morgen.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.231
Staan toch wat zaken in waar ik het in het geheel niet mee eens ben en waarover veel discussie zal onstaan als "beginers" deze sticky aan gaan halen in hun schema's ed.

Vooral het pull-over gedoe, als je dan toch ExRx aanhaalt plaats dan ook de PO varianten die op ExRx bij rug vemeldt staan.
Bedankt. Pullover voor rug erin gezet, noem de rest maar op, daarom is het een open topic: om kritiek te krijgen.

roxxe

Massive Warrior
+15 jaar member
Lid geworden
9 mei 2004
Waardering
14
kunnen er meer uitleg komen over pl oefeningen?

dinge zoals speedbench, pushpress, ...

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
3.231
Dit is het fitness/bb gedeelte, dus lijkt me beter dan een topic daarvoor aan te maken in powerlifting.

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
12 nov 2002
Waardering
1
Leuk dit, ik kende het al, maar wel leuk voor DBB, ik kende alleen die Olympische Lifts: niet, ik ga ze zeker een keer uitproberen

elderson

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
25 sep 2006
Waardering
0
Handig overzicht! Is er ook zo'n overzicht van samengestelde oefeningen en welke spieren je daarmee vooral pakt?

Frenkpie

Massive Warrior
+15 jaar member
Lid geworden
17 nov 2002
Waardering
863
Lengte
1m72
Massa
88kg
is het bij goodmornings ook de bedoeling dat je je benen gestrekt houdt? Ik dacht altijd dat je wel wat door je knieen mocht zakken.

Bovenaan