AndroidHealthClinic

Sticky Oefeningen-Gids (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kun je dat misschien uitleggen?
Dit verbaast mij sterk.

Mijn optiek: Ik hou mijn armen zo recht mogelijk, ellebogen relatief dicht bij elkaar. Dan heb je in feite de zelfde beweging als een straight arm pulldown en dan werk je je lats. Als je je ellebogen verder uit elkaar houd dan maken je bovenarmen een andere hoek met je romp waardoor je meer borst pakt. Hierdoor maak je de arm wel kleiner (kracht*arm=moment).

inderdaad zeer goeie oefeningen ik ben ook al een tijdje bezig mischien een paar maanden ofsow maar mijn horizon is groter geworden egt onwijs coole oefeningen
ik had nog een vraag als je je buikspieren traint als je een sixpack wilt, heb je daar een dieet bij nodig ik ben namelijk ongeveer 60 kilo en ik heb nog een klein buikje wat best meevalt hoe kan ik het beste droog trainen en een sixpack krijgen die egt goed te zien/

greetzzz

emanuel

Abs zijn 90% dieet.
 
Dumbbell pullover (gebogen armen) = Borst
Barbell pullover (gestrekte armen) = Rug

Flyes met gebogen armen is meer borst en flyes met rechte armen meer rug?

Waarom zou de armen wel/niet buigen het accent verplaatsen bij een oefening waar de actie ter hoogte van de schouder zit?
 
Laatst bewerkt:
Als je je ellebogen verder uit elkaar houd dan maken je bovenarmen een andere hoek met je romp waardoor je meer borst pakt.


Dan moet je ze wel erg ver naar buiten houden, zover dat het eigenlijk geen pull over mer is maar een flye beweging.
 
Flyes met gebogen armen is meer borst en flyes met rechte armen meer rug?

Waarom zou de armen wel/niet buigen het accent verplaatsen bij een oefening waar de actie ter hoogte van de schouder zit?

Bij flyes veranderd de bewegingsbaan van je armen niet als je je armen buigt, bij DB Pullover wel.
 
Leg uit?

Waar zie jij een verandering in de bewegingsbaan van de bovenarmen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Thanks for sharing

Hi..I was looking for different exercise technics..Your post is so much informative..I am going to follow your links..keep posting..
 
Thanks.
Mooie oefeningen die ook goed thuis te doen zijn.

Thanks
 
dankudanku! ;-)
 
Heeft er iemand een olympische lifts schema? Ik vind normale spilts saai. lift vind ik veel natuurlijke
 
Laatst bewerkt:
ik heb hier veel aan gehad als beginner, helemaal TOP!
 
Ontzettend handig topic!

Ik ben zelf net begonnen met bovenlichaam, had moeite om uit te vinden welke oefeningen er allemaal zijn om alle spiergroepen goed aan te pakken dus dit is perfect. Heb altijd fitness gedaan voor m'n slechte knieeen dus onderlichaam (bovenbenen specifiek) zit wel goed, nu tijd om bovenlichaam een beetje te matchen. :rolleyes:

Verder ook een stuk betere voeding momenteel dus hopelijk dat ik binnen een paar maanden die mooie V heb. :)
 
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je je benen iets geknikt houdt, alleen pak je de hamstrings dan ietje minder aan.
 
Erg handige informatie! Thanks
 
Back
Naar boven