AndroidHealthClinic

Oefeningen met barbell

Bezoekers in dit topic

Fitnesser1995

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
15 okt 2013
Berichten
145
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
75kg
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden fitnesstoestellen gekocht om thuis te fitnessen, omdat ik niet gemotiveerd ben om naar een club te gaan.
Dus ben sinds 2 weken geleden terug beginnen fitnessen en ik zie nog niks van veranderingen.
Ik weeg 66 kg, 179 cm lengte en omtrek biceps 31 cm. Is dit goed voor mijn leeftijd? (18 jaar)

Dus ik wil graag andere oefeningen, maar ik heb enkel veel gewichten en 1 barbell en 1 EZ-bar en een fitnessbank voor de bench press de doen. De bank heeft 3 standen.
Nu wil ik zo veel mogelijk oefeningen met de barbell doen. Welke oefeningen zijn er zo al buiten de biceps curl, military press en death lift?

Welke groepen train ik het best te samen en hoe vaak en lang per week?
Ik doe nu 5x per week, elke keer 1u.

Alvast bedankt!
Groetjes
 
Er loopt hier op het forum ook een kerel van 18 jaar rond die wat ledenmaten mist, zijn fysiek noem ik goed voor zijn leeftijd..
zonder foto's kunnen we ook weinig zeggen, maar op je gewicht en bicep omtrek af te gaan vind ik het niet goed.
Maar je moet jezelf niet met anderen vergelijken, schiet je niets mee op.

Zorg dat je de basisoefeningen onder controle krijgt en doe vooral de compounds. Google maar even als je niet weet waar ik het over heb.
 
Niet te veel verwachten in twee weken ;)
 
Oke, ik maak morgen een paar foto's van mn bovenmichaam en dan moeten jullie zeggen wat jullie ervan vinden
 
maar wat moeten wij met fotoresultaat van 2 weken? Het antwoord zal hoe dan ook zijn alles door blijven trainen.

Wat is voor jou de meerwaarde?

Het antwoord is al gegeven. Ga je goed inlezen en concentreer je op de basisoefeningen :)
 
Ik hoop echt dat dit een troll is, dit kan toch niet onze toekomst zijn...
 
Als jullie mijn vorige berichten hebben gelezen zouden jullie moeten weten dat ik 1,5 jaar train en ik nog steeds niets ben aangekomen, behalve een paar kilo's. Ik heb nu besloten om elke dag verschillende spiergroepen te trainen en elke dag dus 1 uur trainen. Is dit goed?
 
Als je niet aankomt ligt dit volledig aan jezelf. Meer eten je strot induwen.
 
Als jullie mijn vorige berichten hebben gelezen zouden jullie moeten weten dat ik 1,5 jaar train en ik nog steeds niets ben aangekomen, behalve een paar kilo's. Ik heb nu besloten om elke dag verschillende spiergroepen te trainen en elke dag dus 1 uur trainen. Is dit goed?

Als ik je andere bericht in dit topic lees, zie ik nergens staan dat je 1,5 jaar traint.
Hallo,

Ik heb een paar maanden geleden fitnesstoestellen gekocht om thuis te fitnessen, omdat ik niet gemotiveerd ben om naar een club te gaan.
Dus ben sinds 2 weken geleden terug beginnen fitnessen en ik zie nog niks van veranderingen.
Ik weeg 66 kg, 179 cm lengte en omtrek biceps 31 cm. Is dit goed voor mijn leeftijd? (18 jaar)

Dus ik wil graag andere oefeningen, maar ik heb enkel veel gewichten en 1 barbell en 1 EZ-bar en een fitnessbank voor de bench press de doen. De bank heeft 3 standen.
Nu wil ik zo veel mogelijk oefeningen met de barbell doen. Welke oefeningen zijn er zo al buiten de biceps curl, military press en death lift?

Welke groepen train ik het best te samen en hoe vaak en lang per week?
Ik doe nu 5x per week, elke keer 1u.

Alvast bedankt!
Groetjes
Maar goed, als je na 1,5 jaar nog steeds niets bent aangekomen, maar wel goed getraind hebt, moet het hoogstwaarschijnlijk aan je voeding liggen. Je eet te weinig, verwacht ik.
 
Laatst bewerkt:
En als je na 1,5 jaar niet meer barbell-oefeningen kent dan bovengenoemde, EN je niet gemotiveerd bent om naar de fitness te gaan, zal voeding niet je enige probleem zijn ;)
 
Voedingsschema, trainingsschema ?
 
Ik heb door dat ik de oefeningen niet erg goed deed, dus nu zal ik alles goed doen en gemotiveerd fitnessen en ik laat weten of ik bij ben gekomen of niet.
 
deadlift, bench, lunges, close-grip bench, gebogen over barbell rij, een arm rijen, ga naar en kijken naar links onder oefeningen ..
 
Laatst bewerkt:
shoulder/militairy press, bicep curls, barbell rows, upright rows, barbell shrugs, overhead extensons, skullcrusher, squat, deadlift, pullovers
 
Hier een schema waarbij alleen de Barbell gebruikt wordt:

Barbell Circuit Training


Eventueel kun je er ook nog wat core oefeningen bij doen zoals planks/side planks ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven