Fitness Seller

Oefeningen met dumbbells

Bloon

Novice
Waardering
0
Het internet staat boordevol met dumbbell-oefeningen, voor zo'n beetje elke spiergroep. Ook complete trainingsschema's zijn er te vinden. Ik heb er al een heleboel gezien.

Maar wat ik niet zie, is hoe je deze oefeningen precies doet. Weet iemand toevallig een site waar wat beter uitgelegd wordt, d.m.v. plaatjes/filmpjes, hoe een oefening precies werkt?

Want vaak staat er een lap engelse tekst bij, maar daar word ik ook niet altijd wijs uit. En een Incline dumbbell press bijvoorbeeld zegt mij niet zoveel :)

Als iemand zo'n site weet, zou dat zeer welkom zijn!

Kijk ook eens naar deze thread en download het e-book:

[Link niet meer beschikbaar]

Erg mooi boek :D

• Topic Starter Topic Starter
DavyO zei:
Kijk ook eens naar deze thread en download het e-book:
[Link niet meer beschikbaar]
Erg mooi boek :D
Net even gedownload, daar staat het inderdaad erg uitgebreid,overzichtelijk en duidelijk in!

Een beetje afkijken in de gym wil ook nog wel eens helpen. ;)

www.shapefit.com daar staan ze ook allemaal wel op.
vind ik persoonlijk een gebruikersvriendelijkere site dan exrx.net

• Topic Starter Topic Starter
Centaur zei:
Een beetje afkijken in de gym wil ook nog wel eens helpen. ;)
Ja.. maar die mensen roepen niet hardop hoe de move heet die ze aan het doen zijn ;)
Dus weet ik nog niet welke naam bij welke oefening hoort

ik heb het gevoel dat bij exrx niet alles correct word gedaan;
de barbell curl bijvoorbeeld. Je moet hem toch niet helemaal naar je kin halen maar juist de spanning er op houden ???

robbiej zei:
de barbell curl bijvoorbeeld. Je moet hem toch niet helemaal naar je kin halen maar juist de spanning er op houden ???

Klopt je moet je ellebogen stil houden en je onderarmen het meeste laten doen is mij altijd geleerd.

de barbell curl bijvoorbeeld. Je moet hem toch niet helemaal naar je kin halen maar juist de spanning er op houden
Klopt je moet je ellebogen stil houden en je onderarmen het meeste laten doen is mij altijd geleerd.

Nee, je stimuleert een extra functie van de bicep als je je ellebogen wat naar voren laat komen richting je kin. Dit betekent dus niet dat je even wat extra smokkel moves mag inzetten;) voor meer gedetailleerde info even zoeken op een ouwe thread van mij over de onderwerp. Of gewoon barbellcurl uitvoering of iets dergelijks intypen.

Bloon zei:
Ja.. maar die mensen roepen niet hardop hoe de move heet die ze aan het doen zijn ;)
Dus weet ik nog niet welke naam bij welke oefening hoort

Dan vraag je het toch gewoon.

Ik wist in het begin ook niet hoe alle oefeningen heten.

Jeannetten? :D

Terug
Naar boven