XXL Nutrition

Oefeningen om blessures te voorkomen?

Users who are viewing this thread

BeastMode

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
11 apr 2009
Lengte
1m91
Massa
90kg
Opwarmen is het enigste wat ik doe.
Dus als ik mn borst ga trainen druk ik voordat ik vertrek naar de gym mezelf eerst n paar x op tot dat ik een pomp in desbetrefende spieren krijg. Daardoor is alles beter doorbloed als je begint en verklein je het risico op blessures.

Kixat

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2011
Lengte
1m83
Sommige mensen krijgen juist blessures omdat ze zulk soort oefeningen gaan doen en dan overbelast raken. De kunst is om te weten wanneer het voor jouw een toegevoegde waarde kan zijn om dergelijke oefeningen toe te voegen.

Ikzelf doe wat mobiliteitsoefeningen voor de onderrug/heup en 1 a 2x per week train ik mijn schouders op stabiliteit

jan old skool

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
25 okt 2009
Lengte
1m89
Massa
114kg
Vetpercentage
18%
Doe al jaren rotator cuff oefeningen. Doe ze liever met elastiek/ bands voor gelijkmatiger spanning. Heb aan beide kanten schouderoperatie gehad door teveel tackelen bij rugby. Tip van de chirurg cuff oefeningen voor blessure preventie voor de schouder.

Yates doet ze dacht ik ook in zijn blood and guts video

wazzup

Gargantuan Beast
+15 jaar member
Lid geworden
2 mei 2003
Lengte
1m89
Opwarmen is het enigste wat ik doe.
Dus als ik mn borst ga trainen druk ik voordat ik vertrek naar de gym mezelf eerst n paar x op tot dat ik een pomp in desbetrefende spieren krijg. Daardoor is alles beter doorbloed als je begint en verklein je het risico op blessures.

Als je een pomp hebt is een spier juist in een staat van hypoxia (zuurstof-schuld). Je hebt dus wel meer bloed gevangen in de spier, maar het kan er niet uit en dus niet vervangen worden door nieuw zuurstofrijk bloed. Plus het zorgt er hoogstwaarschijnlijk voor dat je minder gewicht kunt drukken... maar goed, dat helpt wel in het voorkomen van blessures ;)

Wat bankdrukken betreft.. leer fatsoenlijk bankdrukken (verklein je ROM indien nodig) en doe veel meer werk voor je achterkant (rug en schouders).

Naar boven