MuscleMeat

Oefeningen om blessures te voorkomen?

Bezoekers in dit topic

Opwarmen is het enigste wat ik doe.
Dus als ik mn borst ga trainen druk ik voordat ik vertrek naar de gym mezelf eerst n paar x op tot dat ik een pomp in desbetrefende spieren krijg. Daardoor is alles beter doorbloed als je begint en verklein je het risico op blessures.
 
Sommige mensen krijgen juist blessures omdat ze zulk soort oefeningen gaan doen en dan overbelast raken. De kunst is om te weten wanneer het voor jouw een toegevoegde waarde kan zijn om dergelijke oefeningen toe te voegen.

Ikzelf doe wat mobiliteitsoefeningen voor de onderrug/heup en 1 a 2x per week train ik mijn schouders op stabiliteit
 
Doe al jaren rotator cuff oefeningen. Doe ze liever met elastiek/ bands voor gelijkmatiger spanning. Heb aan beide kanten schouderoperatie gehad door teveel tackelen bij rugby. Tip van de chirurg cuff oefeningen voor blessure preventie voor de schouder.

Yates doet ze dacht ik ook in zijn blood and guts video
 
Opwarmen is het enigste wat ik doe.
Dus als ik mn borst ga trainen druk ik voordat ik vertrek naar de gym mezelf eerst n paar x op tot dat ik een pomp in desbetrefende spieren krijg. Daardoor is alles beter doorbloed als je begint en verklein je het risico op blessures.

Als je een pomp hebt is een spier juist in een staat van hypoxia (zuurstof-schuld). Je hebt dus wel meer bloed gevangen in de spier, maar het kan er niet uit en dus niet vervangen worden door nieuw zuurstofrijk bloed. Plus het zorgt er hoogstwaarschijnlijk voor dat je minder gewicht kunt drukken... maar goed, dat helpt wel in het voorkomen van blessures ;)

Wat bankdrukken betreft.. leer fatsoenlijk bankdrukken (verklein je ROM indien nodig) en doe veel meer werk voor je achterkant (rug en schouders).
 
Back
Naar boven