Fitness Seller

oefeningen/schema

Bezoekers in dit topic

jooost16

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2008
Berichten
5
Waardering
0
Hallo

Ik heb een aantal vragen;

1. Ik ben 16jaar ben 1.78 lang en weeg ong 65kg is het dan verstandig om al aan fitness te gaan doen? Wat voor tips geven jullie daarvoor?

Thuis doe ik al af en toe oefeningen zoals; push-ups, sit-ups, en trek me zelf op aan een stang, en heb 2 halters van 5kg ( verstelbaar tot 15kg) waarmee ik me armen train.
Maar daar train ik volges mij alleen me biceps mee dus schiet ook niet egt op.

2. Maar ik wil ook me rug, borst, benen, schouders en andere delen van me armen trainen; hebben jullie daar tips voor hoe ik dat kan aanpakken zonder naar een sportschool te hoeven gaan? Bijv door een schema te geven hoe ik goed kan trainen?

Graag reactie en uitgebreid uitleggen hoe en wat zodat ik de oefeningen goed doe
Bij voorbaat dank!;)
 
1. Je kan best aan fitness doen

2. Rug: One Arm Dumbbell Row, optrekken, hyper extension...
Borst: Dumbbell Bench Press, opdrukken, fly's
Benen: Lunges
Schouders: Bent Over Side Raises, Side raises, Front Raises, Dumbbell Shoulder Press
andere delen van armen? Je onderarmen: wrist curl en reverse(?) curl.

Maar sportschool is altijd beter
 
Hallo

Ik heb een aantal vragen;

1. Ik ben 16jaar ben 1.78 lang en weeg ong 65kg is het dan verstandig om al aan fitness te gaan doen? Wat voor tips geven jullie daarvoor?

Thuis doe ik al af en toe oefeningen zoals; push-ups, sit-ups, en trek me zelf op aan een stang, en heb 2 halters van 5kg ( verstelbaar tot 15kg) waarmee ik me armen train.
Maar daar train ik volges mij alleen me biceps mee dus schiet ook niet egt op.

2. Maar ik wil ook me rug, borst, benen, schouders en andere delen van me armen trainen; hebben jullie daar tips voor hoe ik dat kan aanpakken zonder naar een sportschool te hoeven gaan? Bijv door een schema te geven hoe ik goed kan trainen?

Graag reactie en uitgebreid uitleggen hoe en wat zodat ik de oefeningen goed doe
Bij voorbaat dank!;)

1. Gewoon doen, ik was op mn 14e al begonnen,

2. Als je niet naar de sportschool wilt moet je een homegym hebben ;)

3. Koop Starting Strength, daarin staan alle oefeningen die je nodig hebt :)
 
bedankt! ik zal kijken of het wat voor me is
en is het dan het beste elke dag alle groepen spieren te trainen of bijv
de ene dag borst, andere dag schouders enz?
 
bedankt! ik zal kijken of het wat voor me is
en is het dan het beste elke dag alle groepen spieren te trainen of bijv
de ene dag borst, andere dag schouders enz?

Met een rippetoe of een fullbody schema gaan trainen. zie sticky's
 
Back
Naar boven