Fitness Seller

Oefeningen Schema

Bezoekers in dit topic

Murrray

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 aug 2011
Berichten
266
Waardering
4
Lengte
1m85
Massa
72kg
Wat vinden jullie van de oefeningen in dit schema? Schema is om de dag:
Dus Ma-A, Wo-B, Vr-A, Zo-B, Di-A, Do-B, Za-A, Ma-B etc.

-Dag A
-Bench Press
-Dumbbell Press
-Incline Flyes
-Lateral Raise
-Preacher Curl


-Dag B
-Bent over Row
-Bent over Raise
-Pullover
-Lying Extensions
-Deadlift / Lunges / Squat
 
Laatst bewerkt:
Je doet veel te veel voor je benen man!
 
Die wissel ik af, ene keer doe ik deadlift, keer erna lunges, en keer daarna squat ;)
Zou ik niet eens kunnen, na de deadlift ben ik kapot, daarom staat die ook als laatste oefening ;) Verder wel mooi schemaatje of niet?
 
Laatst bewerkt:
hoelang train je al?
wat zijn je stats?
moet dat een split voorstellen of een fb?
 
Ik heb hiervoor al een half jaartje getraind, met een split schema en daar ben ik niet echt gespierder van geworden. Dus daarom wil ik gaan beginnen met dit schema zodat ik alle spieren 2x per week train.
Ik zie dit schema meer als een Fullbody, wat vind jij ervan?

Ikzelf ben 1.85, 73 Kilo en niet echt gespierd..
 
ik raad je stronglifts of rippetoe aan. Ik doe momenteel stronglifts en ben er wel tevreden over. De resultaten zijn er al. En het is een simpel schema dat gemakkelijk te volgen is.
Ga eens naar www.stronglifts.com of google eens naar rippetoe.;)
 
ik raad je stronglifts of rippetoe aan. Ik doe momenteel stronglifts en ben er wel tevreden over. De resultaten zijn er al. En het is een simpel schema dat gemakkelijk te volgen is.
Ga eens naar www.stronglifts.com of google eens naar rippetoe.;)

+1

en met jouw schema train je zeker niet al je spieren 2x/week.... A is imo enkel borst...
 
Het is niet echt mijn bedoeling om een bodybuilder te worden, gewoon een beetje gespierd en dan ben ik al tevreden, en rippetoe word je echt supergespierd van geloof ik ;)

En dit schema is A - B, Dus maandag A, Woensdag B, Vrijdag A, Zondag B, Dinsdag A, Donderdag B etc etc.
Dus alle spieren komen 2x in de week aan bod.

Ben ik nog dingen vergeten in dit schema, en vinden jullie dit uberhaupt wel een goed plan / schema? Alle kritiek is welkom :) !
Ook goede oefeningen?
 
Het is niet echt mijn bedoeling om een bodybuilder te worden, gewoon een beetje gespierd en dan ben ik al tevreden, en rippetoe word je echt supergespierd van geloof ik ;)

En dit schema is A - B, Dus maandag A, Woensdag B, Vrijdag A, Zondag B, Dinsdag A, Donderdag B etc etc.
Dus alle spieren komen 2x in de week aan bod.

Ben ik nog dingen vergeten in dit schema, en vinden jullie dit uberhaupt wel een goed plan / schema? Alle kritiek is welkom :) !
Ook goede oefeningen?

Van rippetoe''s starting strength kun je inderdaad een beste sterke beer worden.
Zit alles in om groot en sterk te worden ;)
Zou persoonlijk kiezen voor Starting strength van rippetoe en niet voor stronglifts.
Daar kun je niet fout op gaan.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet echt mijn bedoeling om een bodybuilder te worden, gewoon een beetje gespierd en dan ben ik al tevreden, en rippetoe word je echt supergespierd van geloof ik ;)

En dit schema is A - B, Dus maandag A, Woensdag B, Vrijdag A, Zondag B, Dinsdag A, Donderdag B etc etc.
Dus alle spieren komen 2x in de week aan bod.

Ben ik nog dingen vergeten in dit schema, en vinden jullie dit uberhaupt wel een goed plan / schema? Alle kritiek is welkom :) !
Ook goede oefeningen?
Om supergespierd te worden moet je massas eten en een super strict schema hebben. Het is echt niet zo gemakkelijk als je denkt hoor;)

Verder vind ik persoonlijk dat je schema op niet veel trekt. Een fb draait meestal rond de grote 3 (of 4): Bench press, Deadlift en Squat (en eventueel military press). Ze zitten wel in je schema maar dat je squat en deadlift en lunges afwisselt vind ik niet goed.
Ga eens naar www.stronglifts.com, lees de gratis ebook op de site. Of koop Starting Strength van Mark Rippetoe. Als je een van die 2 gelezen hebt zal je al een beter idee krijgen over de schema's en wat het allemaal inhoud om gespierd te worden.

Verder wil ik nog even vermelden dat veel beginners SL 5x5 (www.stronglifts.com) of Rippetoe volgen met succes!
Persoonlijk verkies ik SL 5x5 maar dat is mijn mening. Het principe is hetzelfde.
 
Verder vind ik persoonlijk dat je schema op niet veel trekt.

Wat bedoel je daar mee? Dat je het schema niet goed vind :o ?
En je zegt dat je niet goed vind dat ik deadlift, squat en lunges afwissel.
Stel dat ik deadlift een vaste plek geef, en de squat en lunges afwissel. Vind je het dan wel een goed schema die mij gespierder kan maken?
 
Wat bedoel je daar mee? Dat je het schema niet goed vind :o ?
En je zegt dat je niet goed vind dat ik deadlift, squat en lunges afwissel.
Stel dat ik deadlift een vaste plek geef, en de squat en lunges afwissel. Vind je het dan wel een goed schema die mij gespierder kan maken?

Doe gewoon ss of sl, klaar! ;)
 
ik vind stronglifts of rippetoe een goed schema die je gespierder kan maken? Waarom wil je per se je eigen schema volgen. Je hebt nog niet echt veel ervaring en je kan volgens mij nog niet goed inschatten wat je lichaam aankan. Verder zijn stronglifts 5x5 en rippetoe 2 kant en klare schema's waar je niets aan hoeft te veranderen en die gegarandeert resultaat geven als je ze goed volgt en als je goed eet.

seppe was mij al voor..:p
 
Stronglifts of Rippetoe zijn pittige schema's die alleen de grotere spiergroepen aanpakt. Ik heb dit een tijdje gedaan maar vond het best wel heftig. Met het schema die ik nu heb gemaakt kan ik op een voor mij betere manier mijn lichaam ook trainen, en hier pak ik elke spiergroep ook echt aan, isolatie en compound. Dit soort schema's passen mij beter..
 
Stronglifts of Rippetoe zijn pittige schema's die alleen de grotere spiergroepen aanpakt. Ik heb dit een tijdje gedaan maar vond het best wel heftig. Met het schema die ik nu heb gemaakt kan ik op een voor mij betere manier mijn lichaam ook trainen, en hier pak ik elke spiergroep ook echt aan, isolatie en compound. Dit soort schema's passen mij beter..

Dan nog zuigt je schema man :p

Train dan de grote 3

1.squat+ass
2.Bench+ass
3.Deadlift+ass

Klaar
 
Dan voeg ik deze nog toe aan mijn schema, maar moet je echt de grote 3 trainen om een beetje mooie ronde schouders te krijgen en je latisimus dorsi te trainen om een bredere look te krijgen? Voor mijn gevoel train ik mijn schouders met deze oefeningen, en de latisimus dorsi met de row en pullover of zie ik dat verkeerd, moet ik daar een grote drie voor hebben? Nogmaal ik hoef geen power training te hebben, ik wil gewoon een algemeen gespierder lichaam :)
 
Dan voeg ik deze nog toe aan mijn schema, maar moet je echt de grote 3 trainen om een beetje mooie ronde schouders te krijgen en je latisimus dorsi te trainen om een bredere look te krijgen? Voor mijn gevoel train ik mijn schouders met deze oefeningen, en de latisimus dorsi met de row en pullover of zie ik dat verkeerd, moet ik daar een grote drie voor hebben? Nogmaal ik hoef geen power training te hebben, ik wil gewoon een algemeen gespierder lichaam :)

Niks moet, alles mag.

Je moet niks, maar ik zou mijn schema om de basis oefeningen bouwen, dat is alles.
Wat je er mee doet, dat moet je zelf weten.
Je hebt nu bruikbare tips, doe er wat mee
 
Ik hoop dat ze murray bannen...forever!
 
Doe niet zo Ziel-ig

Ik vraag jullie gewoon om advies en het enigste wat jullie zeggen is squaten en die hele shit, en ik probeer jullie duidelijk te maken dat het niet mijn manier van trainen is en daarom zo'n schema heb. Dus ik wil gewoon weten of het goede oefeningen zijn en goed zijn verdeeld en of ik hier vooruitgang mee zou kunnen krijgen. Ik heb er vrede mee dat er niet zoveel progressie in zal zitten als met die stronglifts.
Jullie hebben wel gelijk, ik zal er een squat in zetten dat is wel een goede tip, maar beoordeel asjeblieft dit schema als een soort van split schema. En geef me niet steeds die stronglifts want dat is niet mijn manier van trainen zoals ik al zei en nu moet ik gebanned worden omdat ik die stronglifts niet wil doen, jammer dit..
 
Back
Naar boven