MuscleMeat

Oefeningen Schema

Bezoekers in dit topic

goh, heb zelf nog nooit een beachboy schema gedaan :-) persoonlijk zou ik dan inderdaad enkele compounds nemen en veel isolatieoefeningen. Ook benen zou ik dan maar af en toe trainen... doe bv:
A.
Bench Press 3x5
Incline dumb bench press 3x10
neem nu nog een 2-3 triceps oefeningen en pomp deze ook goed af ;)

B.
Military press 3x5
Seated (or standing) dumb shoulder press 3x10
Rows (dumb of bar) 3x8
Biceps oefeningen

Inspiratie is een beetje op... vooral machine oefeningen doen en richten op isolatie. Core is niet zo belangrijk bij beachboy. Neem elke spiergroep en zoek 2-3 isolatieoefeningen en bouw dan zo je schema op.

Dit is natuurlijk mijn mening. mss dat andere al meer ervaring hebben met zon schema :p
 
Jammer dat je dan weer zo'n sarcastisch schemaatje moet plaatsen. Ik hoopte een beetje echte feedback te krijgen...
En hoezo benen niet trainen? Ik doe Deadlifts en Lunges!
 
Jammer dat je dan weer zo'n sarcastisch schemaatje moet plaatsen. Ik hoopte een beetje echte feedback te krijgen...
En hoezo benen niet trainen? Ik doe Deadlifts en Lunges!

dat is niet sarcastisch.... beachboys die squate en deadlifte? dont think so ???
mijn 'schema' is eigenlijk serieus, zorg dat je zoveel mogelijk pompt op je spieren om dat ecto uitzicht te krijgen. Laag gewicht, veel reps. Zo zou ik trainen om tot beachboy te geraken.

En voeding aanpassen uiteraard.
 
Jammer dat je dan weer zo'n sarcastisch schemaatje moet plaatsen. Ik hoopte een beetje echte feedback te krijgen...
En hoezo benen niet trainen? Ik doe Deadlifts en Lunges!

Wat wil je nu dan..?.......wat voor feedback zoek je nu precies..?....wat verwacht je van de leden..?.....???

Om gespierder te worden (beach boy) zul je toch moeten trainen (simpel toch).
Je lijkt mij een beginner, dus begin je met een beginnersschema (simpel).
Om spieren aan te zetten, zul je iets meer moeten gaan eten.
Het is geen bijzondere wetenschap ofzo.
 
en zo een fysiek kun je trouwens perfect krijgen met stronglifts of rippetoe. Die gasten hebben trouwens niet veel spieren, gewoon een laag vetpercentage, that's it.
Ik blijf bij SL of SS, you're choice
 
Seppe: Vind je dit schema gelijkwaardig aan een beginnerschema?
Of is die van mij gewoon zwaar k*t?
 
Doe toch niet zo moeilijk,tenzij je echt opzettelijk negatieve reacties probeert uit te lokken.

Je doet net alsof je met stronglifts of andere voorgestelde schema's in 1 maand tijd schwarzenegger wordt.

Zoals seppe en anderen je al meermaals proberen te zeggen..dit gebeurt niet in 1-2-3..duurt jaren.
Stop gewoon als je tevreden bent met wat je ziet in de spiegel en onderhoudt dat fysiek dan.

Overigens is dit forum miss minder geschikt voor je,miss toch maar eens op fitness forums gaan kijken?
 
Ik doe geen moeite hoor, hij luistert toch niet en wil uiteindelijk toch gewoon zijn ding doen. Er is al meerdere malen gezegd geweest dat zijn programma niet zo goed is en dat stronglifts of rippetoe goed voor hem is en hij blijft maar vragen of zijn schema goed is.
Doe wat je wilt, jij moet het doen, maar vraag dan geen advies als je per se je ding wilt doen!
 
Vraag me eigenlijk af waarom hij nog niet gebaned is...
 
Stronglifts en Ripetoe's Starting Strength zijn ook niet de enige opties, splits zijn ook mogelijk. Als je maar dezelfde basisprincipes toepast.

Squats zijn belangrijk, en er zou geen excuus moeten zijn om ze niet te doen, maar met deadlifts kun je ook een eind komen. Pavel Tsatsouline's Power To The People programma heeft geloof ik alleen deadlifts en side press als basis.

Misschien heb je daar wat aan. Maar ik zou wel aansporen om gewoon squats te doen, zoek een variant die je kunt uitvoeren en chill vind.
 
Stronglifts en Ripetoe's Starting Strength zijn ook niet de enige opties, splits zijn ook mogelijk. Als je maar dezelfde basisprincipes toepast.

Squats zijn belangrijk, en er zou geen excuus moeten zijn om ze niet te doen, maar met deadlifts kun je ook een eind komen. Pavel Tsatsouline's Power To The People programma heeft geloof ik alleen deadlifts en side press als basis.

Misschien heb je daar wat aan. Maar ik zou wel aansporen om gewoon squats te doen, zoek een variant die je kunt uitvoeren en chill vind.
Daar ben ik mee eens. Ik ben een voorstander van full body, maar een split zal ook wel werken aangezien veel mensen dat doen.

De reden waarom ik zo hamer op rippetoe en stronglifts is omdat TS vroeg of zijn schema, wat een fb schema zou moeten voorstellen, goed is
Ik heb hiervoor al een half jaartje getraind, met een split schema en daar ben ik niet echt gespierder van geworden. Dus daarom wil ik gaan beginnen met dit schema zodat ik alle spieren 2x per week train.
Ik zie dit schema meer als een Fullbody, wat vind jij ervan?

Ikzelf ben 1.85, 73 Kilo en niet echt gespierd..

Als een beginner aan mij vraagt of zijn fb schema goed is, dan antwoord ik hem, als het niet goed is, dood simpel: "doe stronglifts of rippetoe'' en ik denk dat daar niets mis mee is.
 
Laatst bewerkt:
Nou oke, wat vind je van mijn Split?
Waar gaat dit over zeg.. Waarom is het zo moeilijk om gewoon feedback te krijgen van mensen.

Respect voor KRISK want die geeft een heel goed antwoord waar ik iets mee kan, echt top!

Als ik mensen mij adviseren om te gaan strongliften of rippetoe, maar ik zeg dat ik dat liever niet heb en het met andere oefeningen wil doen, hoef ik toch niet gelijk niks te willen aannemen van jullie of dat ik raar ben? Ik kom misschien een beetje zeurderig over steeds omdat ik gewoon heel weinig goede feedback krijg..
 
Als je een split wilt moet je weten welke split:
- push-pull-benen
- borst-triceps, rug-biceps, benen-schouders
- ...
En bouw je split rond de grote compounds (military press, bench press, squat en deadlift) aangevuld met wat assistence exercises. Ik raad je de machines af en werk met free weights (dumbbells en barbells)

Ik denk dat een 3-tal oefeningen voor de grote spiergroepen wel genoeg is en 2 voor de kleine.
Zo zou ik een split opstellen, maar ben geen expert.
 
Nope, zijn ook prima schema's, maar dan val je wel in herhaling. Als die opties niet geaccepteerd worden of niet in de smaak vallen is dat ook niet erg, dan valt er weinig anders te doen dan andere goede opties geven die meer in de smaak vallen maar wel vergelijkbaar zijn.

Een split hoeft ook niet op bodyparts/spiergroepen te zijn maar push pull kan bijvoorbeeld ook. En daar kun je dan de oefeningen van TS's schema in kwijt:

A
Squat 5x5 / 1x5 afwisselend
BP 1x5 (oplopend)
DB Press 3x5 / Extensions 2x10
Flyes 2x8
Lat Raise 2x12

B
DL 1x5 / variant 3x5
BOR 1x5
Pullups 5x5
Curls 2x10
Bent-over raise 2x12

Spelen met 5x5/1x5/3x5 evt. ook met de 1-2 assistance oefeningen per dag voor 2-3x5 of 2-3x8-12 en je komt een heel eind denk ik.
 
Krisk!

Bedankt man, daar kan ik iets mee :) Is een mooi schema, ik zat dus wel op de goede weg met mijn schema, en trouwens ik heb al een paar keer getraind met mijn schema en de schouderoefeningen zijn hetzelfde als die jij geeft, Dumbbell press en lateral raise. Maar had het gevoel dat mijn schouders nog niet echt super getraind waren, misschien nog verstandig om upright row bij te voegen?
En zou het een optie zijn, ik wil niet weer een discussie beginnen maar om de squat te vervangen door Lunges?
En waarom doe je bent over raise 2 x 12?
Thx man :) ! Ik denk dat ik jouw schema ga gebruiken ;)
 
Krisk!

Bedankt man, daar kan ik iets mee :) Is een mooi schema, ik zat dus wel op de goede weg met mijn schema, en trouwens ik heb al een paar keer getraind met mijn schema en de schouderoefeningen zijn hetzelfde als die jij geeft, Dumbbell press en lateral raise. Maar had het gevoel dat mijn schouders nog niet echt super getraind waren, misschien nog verstandig om upright row bij te voegen?
En zou het een optie zijn, ik wil niet weer een discussie beginnen maar om de squat te vervangen door Lunges?
En waarom doe je bent over raise 2 x 12?
Thx man :) ! Ik denk dat ik jouw schema ga gebruiken ;)
wtf gast, je hebt er een topic over gestart waar de mensen gezegd hebben wat ze dachten, weet niet wat de uiteindelijke conclussie was. Je luistert alleen maar naar de mensen die je gelijk geven blijkbaar, als ze je geen gelijk geven dan vraag je het gewoon aan iemand anders en dat blijf je doen waarschijnlijk tot je je gelijk krijgt.

Om dan toch te antwoorden op je vraag:
ja de squats kun je vervangen, je kan elke oefening vervangen, maar lunges zijn niet gelijkwaardig aan squats. Door te squaten train je veel meer dan enkel je benen en het is imo gewoon een oefening dat je moet doen!
 
S4andro, jij zegt tegen mij dat alles k*t is aan mijn schema, en dat ik moet gaan strongliften of Rippetoe. Zoals ik je al duidelijk probeerde te maken doe ik liever andere oefeningen. En dan wil ik opeens niks aannemen van je en dergelijke, vind ik vreemd en jammer want als je nu eens in mijn situatie en voorkeuren verdiept kan ik waarschijnlijk veel van je leren, maar jij zegt strongliften en doe je het niet dan moet je gebanned worden etc. Jammer!
Krisk die heeft wat meer inlevingsvermogen en dat is toch wel een belangrijk ding bij zo'n advies forum.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 17:36 ----------

En ik wil geen gelijk krijgen, ik zou graag een soort van schema als ik heb gemaakt, dus een fullbody in 2 dagen maar dat is nu wel duidelijk onderhand denk ik. Dus in zo'n opzet wil ik mijn schema ongeveer hebben, en mijn schema kan nog veel verbeterd worden en daarom vraag ik jullie om advies,
Krisk heeft me zojuist een goed schema gegeven en daar ben ik blij mee! Daarvoor ben ik ook lid van dit forum.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 17:37 ----------

Ik hoop dat het nu duidelijk is, welke kant ik op wil en dus niet hier ben om gelijk te krijgen en niks aan te nemen? Pfff

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 17:40 ----------

En zoals Warres al zei, ik wil graag een beachboy look en misschien is dit dan niet het beste forum..
Ik dacht dat mensen die verstand hebben van krachttraining mij ook wel kunnen helpen, in een andere soort vorm
 
S4andro, jij zegt tegen mij dat alles k*t is aan mijn schema, en dat ik moet gaan strongliften of Rippetoe. Zoals ik je al duidelijk probeerde te maken doe ik liever andere oefeningen. En dan wil ik opeens niks aannemen van je en dergelijke, vind ik vreemd en jammer want als je nu eens in mijn situatie en voorkeuren verdiept kan ik waarschijnlijk veel van je leren, maar jij zegt strongliften en doe je het niet dan moet je gebanned worden etc. Jammer!
Krisk die heeft wat meer inlevingsvermogen en dat is toch wel een belangrijk ding bij zo'n advies forum.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 17:36 ----------

En ik wil geen gelijk krijgen, ik zou graag een soort van schema als ik heb gemaakt, dus een fullbody in 2 dagen maar dat is nu wel duidelijk onderhand denk ik. Dus in zo'n opzet wil ik mijn schema ongeveer hebben, en mijn schema kan nog veel verbeterd worden en daarom vraag ik jullie om advies,
Krisk heeft me zojuist een goed schema gegeven en daar ben ik blij mee! Daarvoor ben ik ook lid van dit forum.

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 17:37 ----------

Ik hoop dat het nu duidelijk is, welke kant ik op wil en dus niet hier ben om gelijk te krijgen en niks aan te nemen? Pfff

---------- Post toegevoegd Wed 31 Aug 2011 om 17:40 ----------

En zoals Warres al zei, ik wil graag een beachboy look en misschien is dit dan niet het beste forum..
Ik dacht dat mensen die verstand hebben van krachttraining mij ook wel kunnen helpen, in een andere soort vorm
Ik was niet degene die zei dat je gebanned moest worden! Laat dat duidelijk zijn, zo'n uitspraak ga ik niet doen!

Dat fb in 2 dagen, ik denk dat daar een vergissing ligt waar het is misgelopen. Je wilt blijkbaar eerder een split, waarmee je je lichaam in 2 deelt, en dan zou je 4x per week trainen?Heb ik het nu goed? Want als je echt een fb in 2 dagen wilt ben je volgens mij beter met stronglifts of rippetoe.

Verder wil ik mij verontschuldigen voor mijn gedrag, loop een beetje prikkelbaar (heb 1,2,3 en 5 september herexamens, beetje stress dus) en ik heb inderdaad niet goed geholpen, ook een beetje omdat ik het gevoel had dat je wel iets vroeg, maar dat je enkel ja wou horen.

Voor een beachboy look kun je hier ook zijn, je zal wel snel ondervinden dat het niet zo gemakkelijk is als je denkt. Ook al denk je ik moet niet echt gespierd zijn, om resultaat te krijgen moet je wel werken. Ik ben ook begonnen net als jij, zelf een schema gemaakt, ook een fb in 2dagen, heb een halfjaar geklungeld, ben dan met stronglifts begonnen en nu zie ik eindelijk resultaten. Mijn doel is ook niet om zoals schwarzenegger te worden, maar om er gespierd uit te zien en niet meer zo mager als ik ooit was. Dit kan perfect met stronglifts of rippetoe. Als je deze programma's niet wilt doen dan moet je je split doen, lees stickies hier op het forum (de topics helemaal vanboven) daar staat er vaak wel iets in dat je kan helpen. Gebruik de zoek-functie, want de meeste vragen zullen al eens gesteld zijn. Heb je dan nog vragen stel je ze maar.

Ik raad je ook aan om in je schema zeker de grote compounds op te nemen (deadlift, bench press, ohp) ook de squat. Wil je dit niet vervang je hem maar, jou keuze, maar ik vind het een oefening die je hele lichaam traint en die in een schema moet zitten. Gebruik geen machines maar vooral free weights. Ik raad je ook aan om eens op de site van stronglifts te kijken, er staat veel nuttige informatie op, ook over voeding en dergelijke, en ook eens het boek Starting Strength te lezen. Je leert er veel bij over het trainen in zijn geheel, hoe het komt dat je gespierder word en dergelijke. Ook al doe je de schema's niet, er staat ook informatie in over andere dingen.

Ik hoop dat ik je nu wel wat meer geholpen hebt, en wie weet volg je ooit mijn raad wel op en doe je wel stronglifts of rippetoe.
 
Ik raad ook aan gewoon te squatten, maar kan moeilijk mensen dwingen dus als het dan vervangen wordt laat het dan met zware deadlifts en nuttige een-benige varianten zijn.

Krisk!

Bedankt man, daar kan ik iets mee :) Is een mooi schema
Ik heb het even vlug bedacht dus ik hoop het. :) Zal wel wat finetuning uit de praktijk nodig hebben though.

Maar had het gevoel dat mijn schouders nog niet echt super getraind waren, misschien nog verstandig om upright row bij te voegen?
Dan zou ik lateral raise daarmee afwisselen of vervangen.

En zou het een optie zijn, ik wil niet weer een discussie beginnen maar om de squat te vervangen door Lunges?
Het is niet hetzelfde maar als je zwaar deadlift kun je squats misschien wel zonder veel problemen vervangen. Ik zou dan eerst naar split squats kijken, eventueel verhoogd zodat je net iets dieper kan. Lunges zijn ook een optie, maar split squats vind ik dan nuttiger. Afwisselen tussen squats en de een-benige varianten kan ook, en zou ik voorstellen voordat je squats er helemaal uit gooit.

En waarom doe je bent over raise 2 x 12?
Is maar een voorbeeld om aan te geven dat je door 12 reps een gewicht gebruikt dat niet zwaar is en 2 sets zodat het niet teveel wordt met de sets van de andere oefeningen. Bij sommige andere pulls, vooral waarschijnlijk rows, je rear delts ook al meehelpen.

Thx man :) ! Ik denk dat ik jouw schema ga gebruiken ;)
Chill, hoop dat je er wat aan hebt en voel je vrij om af en toe iets aan te passen o.b.v. je log.
 
Back
Naar boven