XXL Nutrition

Oefeningen Schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doe niet zo Ziel-ig

Ik vraag jullie gewoon om advies en het enigste wat jullie zeggen is squaten en die hele shit, en ik probeer jullie duidelijk te maken dat het niet mijn manier van trainen is en daarom zo'n schema heb. Dus ik wil gewoon weten of het goede oefeningen zijn en goed zijn verdeeld en of ik hier vooruitgang mee zou kunnen krijgen. Ik heb er vrede mee dat er niet zoveel progressie in zal zitten als met die stronglifts.
Jullie hebben wel gelijk, ik zal er een squat in zetten dat is wel een goede tip, maar beoordeel asjeblieft dit schema als een soort van split schema. En geef me niet steeds die stronglifts want dat is niet mijn manier van trainen zoals ik al zei en nu moet ik gebanned worden omdat ik die stronglifts niet wil doen, jammer dit..

Zoek dan gewoon op een split schema.

Bijvoorbeeld een soort: push-pull-legs.
 
He Seppe,

Bedankt dat is wel een goede tip, dat je pull-push en benen door elkaar heen doet. Daar kan ik wel wat mee. En stel dat dit schema nou een split schema was, zou je deze dan wel goed vinden afgezien van de 'grote 3' en 'stronglifts' ?

Thanx :)
 
Ik snap je vraag even niet nu, staat harry in warry nu.
 
He Seppe,

Bedankt dat is wel een goede tip, dat je pull-push en benen door elkaar heen doet. Daar kan ik wel wat mee. En stel dat dit schema nou een split schema was, zou je deze dan wel goed vinden afgezien van de 'grote 3' en 'stronglifts' ?

Thanx :)
Ik vroeg je wat het moest voorstellen en je zei een fb???
Als je een fb wilt doen, moet je stronglifts of rippetoe doen, beter vind je niet.
Als je split wil doen moet je nog wat stickies lezen en een deftig split schema maken dat gesplit is volgens categorien, zoals pull-push benen, of een borst-tricepsdag, rug-bicepsdag en benen-schouderdag, daar staat meer over in de stickies.
 
Dit is een wat lastige constructie. Eigenlijk is het een fullbody in 2 dagen. En die fulbody in 2 dagen doe ik 2x per week, A B A B
Dus het is een split-fullbody eigenlijk ;)
Een half jaar lang heb ik een split gedaan en niet zoveel resultaat ( lag misschien ook aan andere dingen maar dat terzijde ) En daarom wil ik alle spiergroepen nu minimaal 2x trainen in de week zonder dat ik urenlang staat te fitnessen want dan heb ik er gewoon minder plezier in en daar heb ik ook de tijd niet voor op sommige dagen..
Ik heb hiervoor gekozen omdat ik een vrij druk leven heb qua studeren, sporten etc dus 5 oefeningen komt gewoon beter uit. En fullbody is echt 8 oefeningen zo ongeveer ( Als je geen stronglifts of Rippetoe wil doen ) Daarom heb ik de fullbody opgesplitst in 2 dagen. Vinden jullie dat een goed idee en zo ja kijk je nu ook anders tegen het schema aan?
Vandaar dat we elkaar misschien niet zo goed begrepen ;) Sorry mensen ik had het wat duidelijk moeten omschrijven.
Ik kijk uit naar jullie meningen en eventuele kritiek :)
 
Yep een beetje dat idee ja, pak zoveel mogelijk compounds, spreek je de meeste spieren aan.

Met push-benen-pull kun je wel vaker trainen ;)
Pak gewoon wat, en volg het een tijdje.
 
Heb je nog betere oefeningen of dat ik oefeningen moet wisselen tussen A en B. Hoe meer kritiek hoe beter, want dan kan ik mijn schema verbeteren :)
 
Heb je nog betere oefeningen of dat ik oefeningen moet wisselen tussen A en B. Hoe meer kritiek hoe beter, want dan kan ik mijn schema verbeteren :)

Belangrijkste zijn gewoon:

Squat
Deadlift
Bench Press
Military Press
Bent over Row

Pull Ups en Dips

Zorg dat die je basis oefeningen zijn.

Voorbeeld (rug)

Deadlift-Bent over Rows-Pull ups, whoppa een basis work out.
 
Belangrijkste zijn gewoon:

Squat
Deadlift
Bench Press
Military Press
Bent over Row

Pull Ups en Dips

Zorg dat die je basis oefeningen zijn.

Voorbeeld (rug)

Deadlift-Bent over Rows-Pull ups, whoppa een basis work out.
Dat zijn inderdaad de basisoefeningen, en als je ze wilt combineren in een fb, dan doe je stronglifts of rippetoe!
Als je begint met een lege barbell (zoals ze alle2 aanbevelen) dan zijn deze 2 schema's niet heftig, ze duren elk een uur, en je hoeft ze maar 3x in de week te doen om resultaat te krijgen! Dan heb je nog tijd genoeg om te studeren! En je word er gespierder door. Ik ben al 10kg bijgekomen door stronglifts te volgen in 5maanden tijd, bijna 6maand. Versta nog altijd niet waarom je ze niet wilt doen!
 
Met Rippetoe en Stronglift krijg je zo'n overdreven bodybuilding uiterlijk toch ;)
En ik wil gewoon iets gespierder worden, ik hoef geen bodybuilder te worden.
Gewoon mooie ronde schouders, iets bredere look en ik ben tevreden :)

En ik hardloop wel 3x in de week en zwemmen en wielrennen, en met squat en deadlift zijn je benen dagenlang verzuurd, en
dan kan ik die andere sporten niet doen.. :(
 
Met Rippetoe en Stronglift krijg je zo'n overdreven bodybuilding uiterlijk toch ;)
En ik wil gewoon iets gespierder worden, ik hoef geen bodybuilder te worden.
Gewoon mooie ronde schouders, iets bredere look en ik ben tevreden :)

En ik hardloop wel 3x in de week en zwemmen en wielrennen, en met squat en deadlift zijn je benen dagenlang verzuurd, en
dan kan ik die andere sporten niet doen.. :(

Dan nog ss of sl man :cool:
 
Zo'n soort lichaam wil ik gaan trainen :D

Naamloos.jpg


(260709194417)Paul_Walker_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
U kiddin' me?
 
Met zo'n lichaam zou ik zeer tevreden zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg je trouwens die \ / lijnen onder de buikspieren? Hoe kun je die trainen.. ?
 
Haha niet jouw Doel zo te zien ;) Die van mij wel, zoals ik al zei ik hoef geen schwarzenegger te worden ;)
En met dit schema kom ik toch wel tot zo'n lichaam of niet ?

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 21:29 ----------

Iedereen opeens teleurgesteld in mij :P ? ;)
 
Laatst bewerkt:
zeker niet, maar begrijp dat dit een bodybuilding forum is en geen fitness/beachboy forum (normaal gezien toch :-) ). Dont hate the hater ;-)
 
Snap ik, daarom ook andere reacties die ik had verwacht en miscommunicaties ;)
Maar wat voor training adviseer je een 'beachboy' ?
 
Snap ik, daarom ook andere reacties die ik had verwacht en miscommunicaties ;)
Maar wat voor training adviseer je een 'beachboy' ?

Pak een basisschema.
Train daar hard op voor een jaar, leer goed te eten, doe dat 1 jaar, en kijk eens waar je dan staat.

Je wordt niet zomaar eens een sterke gespierde beer of ofzo, dat kost gewoon veel tijd (jaren) en hard werk.
 
Back
Naar boven