AndroidHealthClinic

Oefeningen Schema

Bezoekers in dit topic

Succes met zoeken murray ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor gekauwd en al :

Maandag

• Squat – 3 sets of 5-10 reps

• Deadlift – 5/3/1 sets and reps

• DB Bench – 3 sets of 8-20 reps

Woensdag

• Squat – 3 sets of 5-10 reps

• Bench Press – 5/3/1 sets and reps

• DB Row – 3 sets or do Kroc Rows

Vrijdag

• Squat – 5/3/1 sets and reps

• Press – 5/3/1 sets and reps

• Chins or T-Bar Rows – 3-5 sets 5-30 reps.
 
Ik was niet degene die zei dat je gebanned moest worden! Laat dat duidelijk zijn, zo'n uitspraak ga ik niet doen!

Dat fb in 2 dagen, ik denk dat daar een vergissing ligt waar het is misgelopen. Je wilt blijkbaar eerder een split, waarmee je je lichaam in 2 deelt, en dan zou je 4x per week trainen?Heb ik het nu goed? Want als je echt een fb in 2 dagen wilt ben je volgens mij beter met stronglifts of rippetoe.

Verder wil ik mij verontschuldigen voor mijn gedrag, loop een beetje prikkelbaar (heb 1,2,3 en 5 september herexamens, beetje stress dus) en ik heb inderdaad niet goed geholpen, ook een beetje omdat ik het gevoel had dat je wel iets vroeg, maar dat je enkel ja wou horen.

Voor een beachboy look kun je hier ook zijn, je zal wel snel ondervinden dat het niet zo gemakkelijk is als je denkt. Ook al denk je ik moet niet echt gespierd zijn, om resultaat te krijgen moet je wel werken. Ik ben ook begonnen net als jij, zelf een schema gemaakt, ook een fb in 2dagen, heb een halfjaar geklungeld, ben dan met stronglifts begonnen en nu zie ik eindelijk resultaten. Mijn doel is ook niet om zoals schwarzenegger te worden, maar om er gespierd uit te zien en niet meer zo mager als ik ooit was. Dit kan perfect met stronglifts of rippetoe. Als je deze programma's niet wilt doen dan moet je je split doen, lees stickies hier op het forum (de topics helemaal vanboven) daar staat er vaak wel iets in dat je kan helpen. Gebruik de zoek-functie, want de meeste vragen zullen al eens gesteld zijn. Heb je dan nog vragen stel je ze maar.

Ik raad je ook aan om in je schema zeker de grote compounds op te nemen (deadlift, bench press, ohp) ook de squat. Wil je dit niet vervang je hem maar, jou keuze, maar ik vind het een oefening die je hele lichaam traint en die in een schema moet zitten. Gebruik geen machines maar vooral free weights. Ik raad je ook aan om eens op de site van stronglifts te kijken, er staat veel nuttige informatie op, ook over voeding en dergelijke, en ook eens het boek Starting Strength te lezen. Je leert er veel bij over het trainen in zijn geheel, hoe het komt dat je gespierder word en dergelijke. Ook al doe je de schema's niet, er staat ook informatie in over andere dingen.

Ik hoop dat ik je nu wel wat meer geholpen hebt, en wie weet volg je ooit mijn raad wel op en doe je wel stronglifts of rippetoe.

Beste Sandro,

Ben blij dat je eindelijk inziet wat ik probeer te bereiken met dit Topic. Maar je zet dat je dit ook hebt gedaan ( klungelen ) en geen resultaat hebt geboekt? Kwam dat bij jou door het type schema of lag het aan je eigen inzet of gewichten? Toen ik voor het eerst begon heb ik ook een split gemaakt, en heb ik ook een beetje geklungeld, niet veel gewichten er bij op etc. en heel erg zonde uiteindelijk. Daarom wil ik nu mijn spiergroepen 2x in de week trainen, maar nu hoor ik dat jij dat ook hebt gedaan en met weinig resultaat.. zou je daar iets over kunnen vertellen?
 
Beste Sandro,

Ben blij dat je eindelijk inziet wat ik probeer te bereiken met dit Topic. Maar je zet dat je dit ook hebt gedaan ( klungelen ) en geen resultaat hebt geboekt? Kwam dat bij jou door het type schema of lag het aan je eigen inzet of gewichten? Toen ik voor het eerst begon heb ik ook een split gemaakt, en heb ik ook een beetje geklungeld, niet veel gewichten er bij op etc. en heel erg zonde uiteindelijk. Daarom wil ik nu mijn spiergroepen 2x in de week trainen, maar nu hoor ik dat jij dat ook hebt gedaan en met weinig resultaat.. zou je daar iets over kunnen vertellen?
waarom kan ik je geen pm versturen?
 
Ik heb het aangepast, als het goed is kun je me nu mailen..
Ben benieuwd naar je verhalen over hetzelfde schema als ik ongeveer
 
Mensen,

Ik ben overtuigd wat betreft de rippetoe of stronglift, ik denk dat ik stronglift ga volgen omdat ik geen powerclean wil doen. Maar het probleem is dat ik thuis train, deadlift, military press, Military Press en de barbell row kan ik allemaal thuis doen. Squat wordt wel een probleem, iemand tips om deze toch thuis uit te kunnen voeren ( Ik woon op Kamers, Student ) En heb geen ruimte of geld om apparatuur te kopen, iemand een eenvoudige oplossing?
En zou ik overhead press kunnen vervangen door military press seated? Met zulke hoge gewichten boven je hoofd als je staat vind ik nogal link..

Hoop van jullie te horen!


StrongLifts 5x5 Workout A StrongLifts 5x5 Workout B
Squat 5x5 Squat 5x5
Bench Press 5x5 Overhead Press 5x5
Barbell Rows 5x5 Deadlift 1x5

---------- Post toegevoegd Thu 1 Sep 2011 om 12:21 ----------

En wat betreft dit schema, krijg je echt een bodybuilder look of valt het wel mee?
Zoals traps hoe ontwikkelen deze, en welke spiergroepen gaan nog meer snel ontwikkelen?
 
Wat het squaten betreft raad ik je aan om toch iets te kopen. Ik heb iets gevonden voor 175€ dat goede kwaliteit is en niet zo heel veel plaats inneemt.
Een rack is een must, want als je faalt bij het squaten moet je de barbell ergens op laten rusten, zeker als je op kamers zit. Ik denk niet dat ze het tof zouden vinden als je hem gewoon dropt. Dus misschien moet je eens kijken wat je budget is, eens wat op 2dehands sites kijken, en anders naar de gym gaan.

Wat je look betreft. Je wordt overal gespierder. Je borst, schouders, rug en benen. Armen minder, tenzij je extra armwerk doet als dips of pull/chin ups.
Als je voeding goed is ga je goed groeien. Mijn rug (die zo goed als niet gespierd was) is nu mooi gespierd vind ik zelf.
 
Dus voor een beachboy is dit in principe voor een paar maand een heel goed schema dat ook echt goed werkt :) Het is een pittig schema en hoop dat ik deze oefeningen thuis allemaal kan doen
 
Dus voor een beachboy is dit in principe voor een paar maand een heel goed schema dat ook echt goed werkt :) Het is een pittig schema en hoop dat ik deze oefeningen thuis allemaal kan doen

Zolang je progressie maakt is het een goed schema, inclusief dips en pull ups en abs
 
Je legt er een goede basis mee. Hierna kan je je lichaam accentueren zoals je wil met een spit. Wil je grotere borstspieren, dan train je meer je borst. Wil je grotere armen, dan train je meer je armen. Maar daarvoor moet je eerst een goede basis hebben in mijn ogen. Daarvoor is stronglifts goed.;)
 
Back
Naar boven