AndroidHealthClinic

Oefeningen tijdens lies-blessure (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dannyz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
5.936
Waardering
1.764
Lengte
1m94
Massa
101kg
Vetpercentage
8%
Ik heb sinds kort weer last gekregen van een liesblessure die ik een tijd geleden heb opgelopen en ben daarmee dus ook langs de dokter geweest.
Deze wist mij te vertellen dat het geen liesbreuk was maar dat ik de komende 4-6 weken geen oefeningen mag doen waarbij ik m'n knieën richting m'n buik beweeg.
Dat betekent dus geen squats en deadlifts meer.. Verder ook geen leg press want daar krijg ik ook al last mee.
Nu is dus mijn vraag, hamstrings en kuiten kan ik wel fatsoenlijk trainen maar hebben jullie enig idee hoe ik de quads een beetje bij kan houden?
Het enige waar ik op kon komen waren leg extensions..
 
Volgens mijn eigen ervaring en die van anderen geneest dit heel moeilijk door enkel maar te rusten. Een paar jaar geleden ben ik met een peesontsteking aan één van mijn adductoren, uit frustratie gestopt met trainen en ik heb er nog minstens een half jaar mee rond gelopen.

Moest het mij nu nog eens overkomen, dan zou ik heel goed opwarmen, squat vorm grondig evalueren, door de pijn trainen als het meevalt en niet erger wordt tijdens de training en goed stretchen. Eventueel squatten met een nauwere voetenstand om de adductoren wat minder te belasten, als het daar is waar de blessure zit.
 
Back
Naar boven