MuscleMeat

oefeningen triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

inderdaad, is volgens mij zelfs beter, kwestie van spanning te houden op je triceps. Ik ga ook niet echt zo staan.
 
zelf vind ik dips, skullcrushers en pulldowns wel lekker.

Offtopic: die gast van exrx voert echt veel oefeningen fout uit...
 
Ik hoor iedereen over skullcrushers praten, welke oefening is dat, misschien ook een andere benaming?! machine, barbell of dumb.?

Geef mij maar de Frenchpress. Wat leuk om te doen is, met Ez-stang, plat op bankje liggen, armen (gestrekt) omhoog, lichtjes naar achter hangend, zodoende houd je de hele tijd spanning op de triceps (anders dooie punt) en dan natuurlijk buigen en weer strekken, dat een keer of 8. Meteen daarna, 8x (smal)drukken. En als je dan nog geen pijn hebt (volgende set meer gewicht fool!) doe je nog eff een paar keer drukken en laat je de stang heel erg langzaam zakken. Dan heb je egt wel spierpijn.

ook lekker, machine...kabelding.... whatever, zonder handvat eraan. gewoon uiteinde pakken en vanaf 90 graden t.o.v. de vloer tot strekken. ook lekker. Doet niemand, maar brand wel lekker, en afwisseling.....

enfin, wat is een skullcrusher?
 
skullcrushers zijn hetzelfde als french presses, alleen laat je de halterstang zakken tot boven je voorhoofd i.p.v. achter je hoofd.
 
Koel, thnx, snap ik dat ook weer. Wat is trouwens het voordaal t.o.v. de frenchpress achter het hoofd?

(je doet ze beide horizontaal liggen op een bankje btw)
 
Skull crushers zijn niet hetzelfde als French press

De orginele French press (zoals beschreven in de 60's) is meer een duw (vandaar press)bewging, waarbij je de stang net onder je kin laat zakken, maar de ellebogen niet voorbij je lichaam zakken. Het feit dat er zowel aan de origo als aan de insertie beweging is maakt het een goede massa bouwer
Je ziet deze oefening ook regelmatig gecombineerd met een pull-over beweging, en heet dan pull-over & press


Skull crushers (liggende tricep extension) is een extensie beweging waarbij je de boven armen stil houd en het gewicht (met alleen beweging in de elleboog) naar je voorhoofd of net er achter laat zakken
 
Das inderdaad wel een verschil ja. Dus frenchpress laat je de stang tot aan je kin komen. Je ellebogen zakken ook iets maar niet zo diep als de small-press.... je krijgt als je het gewicht naar boven brengt deels een press effect en ook een deel 'pull' (zoals in de skullcrusher) effect......

Zo wordt 'ie goed uitgevoerd 3xl?
 
Wat ik soms doe... elke rep veranderen, dan french dan skull... dus hoofd/kin afwisselen en dan nog een superset erachteraan met small press... je voelt ze dan wel :)
 
Dat van die smallpress erachteraan doe ik ook weleens, maar dan meteen. Ook met de EZ-stang. Nadeel is alleen dat het gewicht hetzelfde blijft en ik kan meer smaldrukken dan skullcrushen, dus doe ik hem langzaam, bv 2 opgaand en 4 sec neergaand. Dan krijg je ook die4 verschrikkelijke pijnen...
 
Back
Naar boven