MuscleMeat

oefeningen triceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

robrecht10

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
29 nov 2002
Berichten
188
Waardering
0
Wat zijn jullie favoriete tricepsoefeningen? Kheb ze gisteren nog getraind, maar gek genoeg heb ik er nu geen last van, hoewel ik gisteren moeite had met sturen nadien. Men borst voel ik nu wel goed... go figure
Het is de eerste keer dat dit gebeurd eigenlijk
 
Doe nu de assisted dip: kwam vandaag tot 6x 38 kg maar bleef op 2x haken bij 43 kg. Verder de triceps extensie.. nu op 6x15,5 kg en 4x18 kg.
De db kickback heb ik er uit gegooid.. 2 oef is m.i. genoeg voor triceps.

Espi
 
smalldrukken, french press en 2-3 pully oefeningen
 
Ik vind dippen (met eventueel een dumbbell tussen je benen) en die ene dat je de dumbbell met 2 handen achter je hoofd omhoog duwt (kan niet op de naam komen :( ) wel relaxed :)
Maandag gedaan, nu nog onwijze spierpijn :) Altijd goed! :D
 
dippen, smal bankdrukken, reversed pull down, rope-pulldown
 
smal drukken, dummbell extention, pushdowns, dippen, skullcrushers, meestal kies ik er hier drie uit.
 
Originally posted by Pump
smal drukken, dummbell extention, pushdowns, dippen, skullcrushers, meestal kies ik er hier drie uit.

Skullcrusher is inderdaad ook erg lekker :D
 
ehhh De oefening met de dumbbell achter je hoofd dat je em met 2 handen vasthoud en dan naar beneden laat zakken en weer omhoog duwt
 
die rope-pull down is bij mij meestal de dooddoener...enkel gisteren niet...misschien te weinig herhalingen?
 
Persoonlijk vind ik triceps pushdown ge-superset met (chest)dips wel erg effectief.
 
Alles behalve de extensions met dumbbells en barbells
:(


Krijg last van me linker elleboog bij dat soort oefeningen, erg irritant tot licht pijnlijk, maar alleen bij de extensie met dumbbell / barbell. Rope, reversed pull down, press down en dips geen last van, maar zodra ik met een dumbbell aan de slag ga, dan is het een irritante ervaring, terwijl ik het een relaxe oefeningen vind!


Daardoor blijf ik one armed extension op max 14kilo hangen en haal ik nooit het volledige eruit :(
Bench dips lekker, maar we hebben van die techno gym anotomisch gevormde bankjes. Waardoor dus je ene hand meer naar voren / beetje hoger staat als de ander.
Dan gewone dips, die stangen hangen wat te breed uitelkaar waardoor me ellebogen niet naar achter maar opzij gaan. Me lichaam blijft we recht :)

Dus kwa dippen is het behelpen :)
 
Dippen krijg ik niet voor elkaar.

One arm french press
One arm triceps extensions (denk dat wouz deze bedoelde)
Pressdown
Dumbbell kickbacks

allen 3 sets tussen de 8-10 herhalingen.

Moet er wel bij zeggen dat ik triceps en kuiten op een dag doe en verder niets.
 
Dippen met extra gewicht (voor borst en triceps gecombineerd)

en mijn triceps zijn erg goed vooruit gegaan van deze:

Pullover met EZ-bar waarbij armen licht gebogen zijn en blijven gedurende de beweging. (Alleen bovenaan rust ik af en toe om de verzuring weg te larten gaan. Dit is nl. een van de weinige high rep ofeningen voor mij: 12 reps)

Zodra ik die ging doen werd triceps mijn beste spiergroep. Het is ook de enige specifieke triceps oefening die ik doe voor onderhoudstraining.
 
Decline EZ extension
Decline pull-over & press
bench dips
Reverse press
 
Laatst bewerkt:
skull crusher en superset smaldrukken, bench dips of dipstation met +30kg, rope/reverse push down
 
- Zittende triceps extension (met de ez stang)

eD4XALiYjLNUnQZolME0gPFm7pDhXzgB.gif


- Cable Pushdown

eD4XALiYjLNUnQZolME0gPFm7pDhXzgB.gif


- Dips

eD4XALiYjLNUnQZolME0gPFm7pDhXzgB.gif
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Originally posted by RichardV
Dippen krijg ik niet voor elkaar.

One arm triceps extensions (denk dat wouz deze bedoelde)

Denk het wel, maar dan met 2 armen....

Btw, de post hierboven het bovenste plaatje maar dan met een dumbbell..... :D
 
Originally posted by Chewie


Bench dips lekker, maar we hebben van die techno gym anotomisch gevormde bankjes. Waardoor dus je ene hand meer naar voren / beetje hoger staat als de ander.
Dan gewone dips, die stangen hangen wat te breed uitelkaar waardoor me ellebogen niet naar achter maar opzij gaan. Me lichaam blijft we recht :)

Dus kwa dippen is het behelpen :)

Over behelpen gesproken, ik dip thuis tussen een tafel en m'n bureau :D. Dat is ook niet alles, maar het werkt wel goed.

Andere tricpes oefening die ik doe is de skullcrusher, maar in plaats van met een barbell gebruik ik 2 dumbbells.
 
Cable pressdown hoef je toch niet je armen zo hoog te laten komen? Paralell aan de grond is toch genoeg?
 
Back
Naar boven