1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

    Ontzet Notitie

Oefeningen vermijden?

Topic in 'Oefeningen' gestart door Robin_, 17 apr 2019.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Robin_

    Robin_ Cool Novice Topic Starter

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    75
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    37.781
    Lengte:
    1m78
    Massa:
    75kg
    Hey,

    Ik keek een filmpje op youtube met wat info over trainen, wat ik graag doe. Maar bij deze kreeg ik toch wat vragen bij mezelf.
    Gravity Transformation - Fat Loss Experts maakte volgend filmpje:


    Hier zei hij enkele oefeningen die je moet vermijden, maar ik vroeg me af of dat wel zo is...
    Dit zijn de meeste oefeningen die ik zelf ook doe (behalve behind head), maar wat vinden jullie hiervan?

    Bullshit en blijven doordoen of is het toch zo slecht?

    Oefeningen:
    Behind head shoulder press
    Hip adduction machine
    Behind head lat pulldown
    Leg press (omdat je rug niet vrij kan bewegen zoals squats)
    Leg extension, leg curls (teveel op de knie)

    Met vriendelijke groet,
    Robin
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2019
  2. chrash

    chrash Advanced Bodybuilder +10 jaar member

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    1.144
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    2.689.440
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    97kg
    Vetpercentage:
    11%
    Buiten leg press ben ik hier wel deels mee akkoord. Maar het is echt niet alsof je de oefeningen helemaal niet mag doen. Bij deze oefeningen is het beter voorzichtiger te zijn omdat ze snel tot blessures kunnen lijden,
     
  3. Alfadhir heitir

    Alfadhir heitir Senior Moderator Super Mod +15 jaar member

    Berichten:
    20.807
    Leuk Bevonden:
    1.866
    Karma:
    4.610.440
    Je hoeft geen enkele oefening te vermijden zolang deze niet “oncomfortabel” aanvoelt of “pijn” geeft.

    Alle oefeningen die je hier vernoem worden al jaren door sporters uitgevoerd waarbij het gros geen problemen ondervind en ja er zijn ook mensen die wel problemen ondervinden. Ik heb ook niet het idee dat deze oefeningen op zich blessuregevoelig zijn het is meer de oefening in combi met mobiliteit van gewrichten, volume, intensiteit, enz die tot probremen leid maar dat geldt voor veel meer oefeningen.

    Vooral bij BHTN oefeningen zie ik veel griezelpapagaai verhalen langs komen maar heb ik eigenlijk nooit echt bewijs gezien. Alleen artikelen die verwijzen naar artikelen waarin Jantje zegt dat Pietje meent dat als je het zusofzo doe het weleens slecht zou kunnen zijn.

    Even mezelf als vb ik doe ze al jaren (jaaaaaaaren) en heb nooit last gehad van de oefening op zich.

    Heb je trouwens wel eens gelezen dat squaten slecht voor je knieën is, deadlift slecht voor je rug, bankdrukken je schouders verneukt, enz?
     
    Starx6673, chrash en Sanca Magni vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie