XXL Nutrition

Oefeningen vermijden?

Bezoekers in dit topic

Robin

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
5.894
Waardering
9.696
Lengte
1m80
Hey,

Ik keek een filmpje op youtube met wat info over trainen, wat ik graag doe. Maar bij deze kreeg ik toch wat vragen bij mezelf.
Gravity Transformation - Fat Loss Experts maakte volgend filmpje:

Hier zei hij enkele oefeningen die je moet vermijden, maar ik vroeg me af of dat wel zo is...
Dit zijn de meeste oefeningen die ik zelf ook doe (behalve behind head), maar wat vinden jullie hiervan?

Bullshit en blijven doordoen of is het toch zo slecht?

Oefeningen:
Behind head shoulder press
Hip adduction machine
Behind head lat pulldown
Leg press (omdat je rug niet vrij kan bewegen zoals squats)
Leg extension, leg curls (teveel op de knie)

Met vriendelijke groet,
Robin
 
Laatst bewerkt:
Buiten leg press ben ik hier wel deels mee akkoord. Maar het is echt niet alsof je de oefeningen helemaal niet mag doen. Bij deze oefeningen is het beter voorzichtiger te zijn omdat ze snel tot blessures kunnen lijden,
 
Je hoeft geen enkele oefening te vermijden zolang deze niet “oncomfortabel” aanvoelt of “pijn” geeft.

Alle oefeningen die je hier vernoem worden al jaren door sporters uitgevoerd waarbij het gros geen problemen ondervind en ja er zijn ook mensen die wel problemen ondervinden. Ik heb ook niet het idee dat deze oefeningen op zich blessuregevoelig zijn het is meer de oefening in combi met mobiliteit van gewrichten, volume, intensiteit, enz die tot probremen leid maar dat geldt voor veel meer oefeningen.

Vooral bij BHTN oefeningen zie ik veel griezelpapagaai verhalen langs komen maar heb ik eigenlijk nooit echt bewijs gezien. Alleen artikelen die verwijzen naar artikelen waarin Jantje zegt dat Pietje meent dat als je het zusofzo doe het weleens slecht zou kunnen zijn.

Even mezelf als vb ik doe ze al jaren (jaaaaaaaren) en heb nooit last gehad van de oefening op zich.

Heb je trouwens wel eens gelezen dat squaten slecht voor je knieën is, deadlift slecht voor je rug, bankdrukken je schouders verneukt, enz?
 
Dit zijn de meeste oefeningen die ik zelf ook doe (behalve behind head), maar wat vinden jullie hiervan?
Ligt in de regel niet aan de oefening maar aan de uitvoering c.q. uitvoerder. Als je weet dat je bepaalde mobiliteit mist is het beter om dat in ogenschouw te nemen bij bepaalde oefeningen alvorens te knallen.
 
Back
Naar boven