AndroidHealthClinic

Oefeningen vermoeide benen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chrash

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
13.027
Waardering
24.007
Lengte
1m85
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Hallo,

Ik ben sinds ongeveer een jaar aan het proberen sterker te worden in mijn benen, deze lopen fel achter. Mijn stats zijn: BP 1x155, deadlift 1x240 en Squat slechts 1x140 met super veel moeite, wel volledige ROM. Zoals je leest is dus squat dramatisch tegenover mijn andere stats.
Trainingschema is: dag 1 (borst schouders triceps) dag 2(rug, biceps) dag 3 (squat, deadlift) dag 4(rustdag) deze cyclus blijf ik herhalen, maar cyclus 1 vooral gericht op zo zwaar mogelijk en cyclus 2 iets meer herhalingen en wat minder zwaar.
Mijn benen zijn eigenlijk de hele week moe omdat ik constant veel trappen moet doen op het werk, vaak met zakken van 25kg en enkele verdiepingen.
Bijkomende info: 1.85m, 97kg, 10a11procent vet(sixpack goed zichtbaar) bezig met een blast sinds 2 weken van 20mg methyl1test e.d , 500mg tren en 500mg tren e.w. 0.5 tab arimidex e.d.
Ik werk in 3 ploegen.
Train in homegym met powercage

Mijn vraag is dus, Hoe kan ik sterker worden met squatten, ondanks dat mijn benen al moe zijn voor de training begint? 2jaar geleden voor deze job ging benen trainen veel vlotter.

Alvast bedankt voor de tips
 
Hoi!

Ik heb hier ook al maanden last van, ik kan moeilijk squatten, haal de diepte wel maar voelt niet fijn. Ik kreeg ook vaak krampen, heb jij daar ook last van? Sindskort neem ik dan magnesium pillen en ik moet zeggen het gaat stukken beter, beter dan dat ik vooraf had gehoopt.
 
Van krampen heb ik eigenlijk alleen maar last als ik aan het cutten ben, en dan nog niet echt vaak, ik neem dan ook magnesium pillen.
 
Heb je een foto van je legs? Want misschien zijn je legs niet kut, maar je squat form gewoon niet ideaal om veel gewicht te squatten. Nu kan je dan je form aanpassen en meer squatten, maar zou niet weten waarom je dat als bodybuilder per se zou willen...
De kans is echter ook groot dat je benen even erg sucken als je squat, dus als dat het geval is:
1) maak een filmpje van je squat! waarschijnlijk zuigt je techniek gewoon, want de kracht zit er wel getuige je deadlift!
2) er is een spiergroep die giga achter loopt. Gezien je deadlift zou ik dit eerder aan quads wijten dan aan glutes/hams/lowerback, maar hierom heb ik ook foto's of een video nodig om dit echt te zien. Als dat zo zou zijn zou ik frontsquats voor high reps (12+) erbij doen en of lunge varianten waarbij je niet al te grote stappen maakt.
3) je hebt bizarre kut leverages. Dit lijkt me niet maar stel je hebt bizar lange poten en een korte romp, maar ook lange armen, dan kan je deadlift wel goed zijn maar je squat niet. Dit lijkt me echter niet het geval gezien je bench, die ook prima is.
4) je deadlift en bench suckt qua techniek, terwijl je squat form wel redelijk is. Dit is denk ik de grootste kans. Ik heb zelf een deadlift pr van 270 "strong-man-style" aan een squat pr van 200, maar dat is omdat ik squat altijd degelijk deed qua form terwijl het bij deadlift "als ie maar boven komt" was!
 
Ik denk dat het nummer 1,2 en 4 gaat zijn, train in een homegym dus nooit echt goede begeleiding gehad, een filmpje hier posten doe ik liever niet vanwege herkenbare littekens.
Ik denk dat ik maar eens wat powerlifters ga zoeken voor wat begeleiding van mijn squat.
 
M.i. komt het gewoon door de zware belasting van je werk. Doordat je de hele dag zoals je aangeeft trap op en af loopt, heb je gewoon al zo'n verzuring in je benen aan 't eind van de dag dat je daar niet gemakkelijk meer veel zwaar gewicht 's avonds nog mee kunt gaan squatten. Gedurende de dag belast je je benen al dusdanig zwaar dat als 't ware de koek gewoon op is. De belasting van je werk is meer een duur-belasting (conditie) dan echt een pure kracht belasting zoals een squat. Dus je belast je benen wel degelijk, maar op een heel andere manier. Ik weet niet of je werk en 's avonds zwaar squatten dan ook echt hand in hand gaat, omdat je benen dus zoals je zegt eigenlijk ook gewoon nooit rust krijgen. Rust is juist het moment dat ze herstellen en daardoor ook sterker worden. Als je die rust nooit pakt loop je alleen maar tegen blessures en vermoeidheid aan, en belemmer je juist je eigen groei. Enige wat je zou kunnen gaan proberen is gewoon echt veel meer eten, zodat je lichaam meer energie heeft om zowel de dagelijkse belasting als ook de avond workout aan te kunnen.
 
Neem je nou 1 gram tren?
 
Hele dagen trappen lopen valt eerder onder "duursport" en onder het aerobe energiesysteem (SO vezels)

Richt je wat training betreft dus meer op de echt anaerobe reps (FG en FOG vezels)
 
Een foto van mijn benen om te kunnen beoordelen, ik vind ze zelf fel achterlopen, maar ook weer niet ongetraind, maar het is nogal moeilijk van mezelf te beoordelen (volledige foto niet mogelijk)

DF14412A-A303-4495-B44B-92E746BB549D.jpeg
 
Met anearobe reps bedoel je dan hoog gewicht, laag aantal herhalingen?
 
dat ziet er uit als een prima setje legs man :P
 
niets mis mee,gevalletje bigorexia ?
 
Ik heb precies hetzelfde probleem. Loop ook veel trappen, ook vaak met 25 kilo op m'n nek. En ook ik train niet lekker benen. Is vaak ook zo dat als ik door m'n benen moet zakken ik het gevoel heb alsof ik spierpijn in m'n benen heb. M'n benen zijn niet dun, maar iets meer massa er op zou lekker zijn.
Kon ook al een tijd niet zwaar benen trainen. Max was 6x100. Dan wel ass to the grass, maar toch.
Kreeg het advies van een sportmasseuse om m'n nieren en lever 's na te laten kijken, dit ivm herstel. Ik krijg voldoende eiwitten binnen, dus dat is het probleem niet.
 
Idd peric, wij hebben precies hetzelfde probleem.
Mijn benen zijn idd niet super dun, maar vind ze in verhouding gewoon zwak.
 
Mudita nee, dat is een typfout, 500mg test e en 500mg tren e
 
Back
Naar boven