Fitness Seller

Oefeningen voor een manneke van 13

Bezoekers in dit topic

sjakkie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
133
Waardering
0
Het is eindelijk weer zo ver. Zoonlief van vriend is de spuigaten uitgegroeid het afgelopen jaar en dus gaat de zweep er overheen :D . Nee ff serieus, hij is echt veel te dik en heeft ook al last van zijn gewrichten enzo, dus hij gaat serieus op dieet nu. Hij gaat elke doordeweekse dag cardio doen (stairclimber), maar alleen cardio vindt ie doodvervelend, dus wilde hem ook wat andere oefeningen laten doen om het zo leuk mogelijk te houden. Maar wat is ok voor een ventje van 13?? Dacht zelf aan push-ups en dippen (op de bank en de salontafel :p ) en misschien wat lichte bicepsoefeningen met een dumbbell. Kan dat al wel op zijn leeftijd?? Weet wel dat krachttraining niet goed is voor kinderen die nog in de groei zijn, dus ben een beetje huiverig over wat ik hem kan laten doen. Iemand enige ervaring hiermee... roept u maar.
 
Krachttraining voor een 13-jarige is idd niet goed. Maar dit is makkelijk op te lossen door hem een hoog aantal reps te laten doen. (Denk aan 30 oid) En dippen?? Ik denk niet dat iemand die te dik is en nog nooit aan training heeft gedaan dat kan. Tenzij iemand hem elke keer wil helpen natuurlijk.
 
Ik bedoelde ook de huis, tuin- en keuken variant van dippen.. met je benen op een salontafel en je armen op de bank kom je een heel end hoor. Tis overigens wel een verdomd sterk ventje, dus dat scheelt!
 
Originally posted by sjakkie
Ik bedoelde ook de huis, tuin- en keuken variant van dippen.. met je benen op een salontafel en je armen op de bank kom je een heel end hoor. Tis overigens wel een verdomd sterk ventje, dus dat scheelt!

Ok dan :) Ik dacht dat je een chest dip bedoelde ipv een bench dip. En... hoe sterk hij ook is. Hij zal toch aardig wat meer kilo omhoog moeten krijgen dan menig ander ;)
 
We hebben net ff samen push-ups gedaan.. en hij heeft me nu toch een motivatie zeg.. Hij kan het niet hebben dat ik ze op mijn tenen doe en hij het alleen op de knietjes haalt! Hij moet en zal net zoveel als mij gaan halen zegtie, dus ik kan eraan vrees ik ;)
En dat benchdippen is idd een drama want na 1 keer stortte die al naar de grond... is nog ietsiepietsie te zwaar vrees ik.
 
Daar houd ik nou van :) Mensen met overgewicht die vol motivatie er wat aan gaan doen. En over de oefeningen...De krachttraining bied inderdaad een leuke afwisseling voor de cardio maar als hij die kilo's eraf wil zal 90% hiervan toch echt door cardio komen. Het is een stuk saaier dan krachtoefening ja. Maar waar een wil is is een weg :)
 
Back
Naar boven