XXL Nutrition

Oefeningen voor onderrug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Drangonky

Cool Novice
Lid geworden
14 aug 2011
Berichten
225
Waardering
95
Lengte
1m85
Ik ben op zoek naar oefeningen die voornamelijk de onderrug trainen/activeren.
SLDL en back extension heb ik al gevonden
 
Waneer het puur om de erector gaat ben ik een fan van erector crunches en een fel tegenstander van de SLDL (ff zoeken dan kom je meerdere malen tegen waarom)
 
Waarom geen gewone DL? Verder vind ik hyperextensions wel een goeie, maar heb deze niet in mijn programma zitten. Als ik gewoon DL op mijn pull dag (en daarnaast row en pull up oefeningen doe), belast ik mijn onderrug genoeg.
 
Klinkt als een suffe oefening maar op af te sluiten deed ik altijd sit ups op zon skippybal. Ooit meegekregen van de fysio na een onderrug blessure en er altijd wel in gehouden. Even vogelen hoever je je benen naar binnen kan trekken zonder van de bal af te donderen. Verbaast je hoeveel coördinatie je daarvoor nodig hebt en kapot je daarna bent in je volledige core
 
Laatst bewerkt:
Waneer het puur om de erector gaat ben ik een fan van erector crunches en een fel tegenstander van de SLDL (ff zoeken dan kom je meerdere malen tegen waarom)
Is SLDL niet hoofdzakelijk een oefening voor hamstrings? Heb ze nog nooit gedaan dus weet het niet zeker, wss zal hele posterior chain wel getraind worden.
Andere oefeningen: rackpulls, good mornings, hyperextensions, reverse hyperextensions , ...
 
SLDL is meer een slechte oefening voor je onderrug dan een goede voor je hamstring.

Waneer je een goede oef.voor de hamstring zoek doe dan RDL.
 
SLDL is meer een slechte oefening voor je onderrug dan een goede voor je hamstring.

Waneer je een goede oef.voor de hamstring zoek doe dan RDL.
Waarom vind je SLDL een slechte oefening voor de onderrug? ( puur uit interesse )
 
Sldl is in principe toch een variatie op hyperextensions maar dan in een andere hoek/graden? (Beetje simpel bekeken:rolleyes:)
 
Bij de SLDL rond en recht je je onderrug. Bij hypereextension hou je je onderrug in een vaste positie.

SLDL is dus erector en hyperextension heup extensor.

Erector crunches lijkt op de hyperextension alleen rond en recht je je onderrug dus gebruik je de erector.
 
Bij de SLDL rond en recht je je onderrug. Bij hypereextension hou je je onderrug in een vaste positie.

SLDL is dus erector en hyperextension heup extensor.

Erector crunches lijkt op de hyperextension alleen rond en recht je je onderrug dus gebruik je de erector.
Wacht. SLDL is dus erector extension , en hyperextensions zijn heup extensions. En het is beter om beidde te combineren en niet alleen erector extensie omdat dit beter is voor de onderrug.
Is dat wat je bedoelt? Indien niet heb ik het niet begrepen. Ben het wel zeker met je eens dat RDL een betere oefening is dan SLDL bijvoorbeeld voor carryover naar conv. deadlift.
 
Laatst bewerkt:
Rackpulls lijkt me ook een goeie toch?
 
Zware deadlifts blijven het beste imo
 
Wacht. SLDL is dus erector extension , en hyperextensions zijn heup extensions. En het is beter om beidde te combineren en niet alleen erector extensie omdat dit beter is voor de onderrug.

Wat ik bedoel is dat de SLDL een shitoefening is (imo)! Wat de onderrug betreft zijn er betere te bedenken en de glute/ham word voor een groot deel van de tijd isometrisch belast in de strechpositie (op het moment dat er geen beweging thv de heup meer plaats vind maar je toch dieper gaat dan doe je dit door je onderrug te ronden)

Dus, zowel wat onderrug al glute/ham betreft zijn er betere oefeningen te vinden dan de SLDL.
 
Zoals ik al zei, zijn hyperextensions toch ook prima? Verder misschien Good Mornings of Rack Pulls.
 
Iemand helpen met verhuizen doet het ook altijd goed ;).
 
Zoals ik al zei, zijn hyperextensions toch ook prima? Verder misschien Good Mornings of Rack Pulls.
Superman en paar pilates oefeningen zijn echt heel goed voor je rug. Weet uit ervaring, geen last meer.
 
Deadlift/Rack Pull en Barbell Hyperextensions.
Barbell Hyperextensions:

49b176dd443a4e9c98df7148e3b7c514-610xh.jpg
 
Back
Naar boven