Fitness Seller

Oei Oei Oei mijn Rug

Bezoekers in dit topic

ach mogen heb toch wel het beste wensen! sterkte diver, en niet meer squatten in de smithmachine dus....
 
oh oh oh oh! fout boel jonguh! Gewoon fout om in de Smith Machine te gaan squatten, want het gaat idd in zo'n rare vaste lijn wat heel onnatuurlijk is voor de squat.

Nou ja beterschap maar, en voortaan gewoon barbell squats doen he!

Blitzzz
 
Ik wil toch ook even nog iets melden over de squat :). Circa een maand geleden ben ik door mijn onderrug heen gegaan, maar dan niet de spieren, maar de wervels. Ik heb er 2 weken stevig last van gehad en nu ebt het langzaam weg. Toch steekt het zo nu en dan nog de kop op, dus ik ben al begonnen met het verstevigen van mijn ondderugspieren.

Ik wilde teveel, ik deed op een gegeven moment 60kg full squatten en toen probeerde ik 130kg (het was nog geen eens een 45 graden squat, die ik maakte), nou dat heb ik geweten.

Nu heb ik een relaxte squat gevonden, die minder belastend is voor de onderrug, namelijk de zercher squat :) (het is wel wat wennen en een beetje pijnlijk, maar ik voer hem dan ook nog niet erg goed uit). Ik merk dat ik bij deze vorm van squatten mijn rug een stuk rechter houd.

Een ander iets wat je ook zou kunnen helpen, is door eerst isolatieoefeningen voor de benen te gaan doen en daarna pas de compound. Hierdoor kan je zowiezo minder zwaar met full squatten.

Succes iedereen met een zwakke onderrug :D
 
Back
Naar boven