Fitness Seller

Oei Oei Oei mijn Rug (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Anoniem1001

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
773
Waardering
195
Lengte
1m80
Massa
96kg
Gister was mijn benen dag en ik was lekker aan het squatten. We zitten sinds kort in een andere sportschool en ik wilde een keer gaan squatten met de smith-machine. Ging lekker met 70 kg opwarmen en toen ff een setje met 110. Ging nog steeds. Nou 30 kg erbij en met 140 kg. Los pak ik meer. Oke 1 keer naar beneden en weer omhoog, zou ik weer naar beneden en ik voel dat het niet goed gaat. Kan niet corrigeren omdat de stang in de gelijders loopt. Ik voel me rug doorzakken en ik krijg met pijn en moeite de stang nog op de haken. Nou dat was mis, hele avond pijn in mijn rug. Liep helemaal scheef de sportschool uit en de hele nacht niet slapen. Nu net bij de huisarts geweest en hij is bang dat er een spier is ingescheurd. Mag ff niet tillen( niet dat ik daar veel zin in heb) en moet als het niet beter gaat na het weekend weer terug komen. Meteen pijnstiller gekregen en spierverslappers.

Lang leve de squat.
 
Au, Diver da's vette pech. Heb je de indruk dat je bij de vrije squat misschien minder snel problemen zou hebben.
Ik heb door ervaren squatters altijd met minachting over de Smith machine horen praten.. zoiets als dit bevestigt me in mijn mening. Het LIJKT veilig, maar een vrije squat laat een grotere bewegingsvrijheid toe en dat had misschien je rugprobleem voorkomen..

Kun je nagaan dat ik onmiddellijk zag dat een sportschool onder de maat was, toen er geen vrije gewichten hoek bleek te zijn alleen maar apparaten.
 
dacht ik al dat je het plaatje bedoelde

hahaha
 
Oei.. Ik heb ook al eens zoiets gehad bij t squatten.. Was wel gewoon squatten, maarja. Sindsdien ben ik er ook wat voorzichtiger in.
In ieder geval veel succes met je herstel.
 
Jammer om te horen van je rug, is zwaar Kl*te :(

Ik weet wat het is heb zelf een redelijk slechte rug, is ook een van de redenen waarom ik eigenlijk geen squat doe.

Maar succes en beterschap en hou die rug wel een beetje in beweging anders komt die helemaal vast te zitten.
ga wat fietsen of wandelen als het weer het toelaat.

beterschap.
 
Damn je onderrug das klote:(

Hopelijk geneest het snel :gosh:
Had de dokter nog gezegt hoelang het kan gaan duren?
 
Amai,dat word rust jongen,ik hoop dat je snel herstelt!
 
rot smith machine
 
Succes bro....tis sucks!!
 
Wat een klote zooi Diver, hoop dat het niet is ingescheurd en dat je snel weer kan gaan trainen.
Beterschap.:(
 
Beterschap en hopen dat je snel hersteld en je training kan hervatten.
 
fucked up voor je man

Hi Diver

he man that sucks big time... ik heb ook weleens last van mijn onderrug gehad en ik zelf vind het de meest irritante plek om pijn te voelen omdat je dan meteen je hele lichaam niet meer kan gebruiken.... maar ja ..... veel rusten en snel beter worden dus !!! dan kun je weer :lifter:
:D

Xerxes
 
Originally posted by ErEf
rot smith machine
I agree, snap trouwens niet waarom iedereen daar perse op wilt squatten/benchen... Free weights all the way!!!
 
Diver2000 zei:
Lang leve de squat in de ****ing smith-machine! :(

klote voor je man! sterkte met je herstel :thumb:
 
Zelf heb ik ook een kwetsbare rug en heb voor een andere manier gekozen om de beentjes groot te krijgen.
Squatten doe ik alleen met heel weinig gewicht, zodat zelfs bij verkeerde houding er weinig fout kan gaan. Squat met 40 kg en dan heel rustig en veel reps (20-25). Benen groeien toch!
Verder ben ik altijd erg tevreden met de leg-press machine. Kun je gigantisch veel mee pressen zonder ruggepijntjes.

Deze taktiek volg ik na advies van een huge dude in the gym.
 
Die post van Diver is al geleden van oktober 2002 ... denk dat ie wel al hersteld is ... althans hoop ik toch voor hem.

Greetz
 
Squatten in the smith machine sucks.

Beterschap
 
Back
Naar boven