XXL Nutrition

Oeps - te hoge leverwaarde na kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
Hmmm,

Zojuist de uitslag binnen van m'n bloedonderzoek na m'n kuur.

Voor:
Testosteron : 12,5
Leverwaarde : 'normaal'

Na:
Testosteron : 17,5
Leverwaarde : 86 (45 is de grens)


Kuur was:
week 1,2,5,6 : 100mg Deca, 100mg Primo
week 3,4 : 200mg Deca, 200mg Primo

Nakuren in week 8,9:
50mg Chlomid p/d voor 10 dagen


Ik ben begonnen 2e week van Januari.


M'n huisarts had twijfels of dat nog ooit goed zou komen :rolleyes: (zijn ze echt allemaal zo?), degene op de gym die mij heeft begeleid zei dat het over een maandje of 3 wel weer inorde zou zijn en waarschijnlijk Chlomid de boosdoener was (Nolva was toen niet te krijgen).

Ik weet dat vit. A de leverfunctie hersteld, maar is het handig omdit ook apart te nemen in tabletvorm?

Of hebben jullie nog andere tips?


Tnx!


PS: Ik heb trouwens nergens last van.
 
Mariadistel nemen, bestel via bv. nova-vitae.nl van solgar milk thistle, dat is een hele sterke geconcentreerde.
 
Misschien dat silymarin (mariadistel) helpt?
Is in ieder geval een leverbeschermer, maar weet niet of het ook helpt om je leverwaarde omlaag te krijgen.

En nu maar hopen dat het goedkomt!
 
Welke waarde precies weet ik straks, heb het nu telefonisch vernomen, ga zo ff 't papiertje ophalen.

Misschien nog veranderingen aanbrengen in m'n voedingsschema?

http://home.planet.nl/~geem0005/voedingsschema.doc

Ik zal ff rondkijken voor Mariadistel, tnx.
 
Maar waarom werkt die deca zo erg op je lever? Dat is toch alleen met oraal A.S of zie ik dat verkeerd?
 
Waarschijnlijk de Chlomid dus, die was als enige oraal.
 
Originally posted by pinodambini
Misschien dat silymarin (mariadistel) helpt?
Is in ieder geval een leverbeschermer, maar weet niet of het ook helpt om je leverwaarde omlaag te krijgen.

En nu maar hopen dat het goedkomt!

Het is geen leverberschermer, die term is onzinnig. Het is een leverreiniger. Het verhoogt bepaalde enzymen in de lever die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van toxinen. Als de verhoging het gevolg is van Clomid zal het dus wel werken. Maar lees de url die ik plaatste eens door. Een verhoging van bepaalde waarden kan ook andere oorzaken hebben.
 
Originally posted by MrJ
Welke waarde precies weet ik straks, heb het nu telefonisch vernomen, ga zo ff 't papiertje ophalen.

Misschien nog veranderingen aanbrengen in m'n voedingsschema?

http://home.planet.nl/~geem0005/voedingsschema.doc

Ik zal ff rondkijken voor Mariadistel, tnx.

Als je je lever wilt onzien. Geen vitaminen, kruiden, alcohol of hoge vetinname.
 
Originally posted by soulreaver


Het is geen leverberschermer, die term is onzinnig. Het is een leverreiniger. Het verhoogt bepaalde enzymen in de lever die verantwoordelijk zijn voor de afbraak van toxinen. Als de verhoging het gevolg is van Clomid zal het dus wel werken. Maar lees de url die ik plaatste eens door. Een verhoging van bepaalde waarden kan ook andere oorzaken hebben.

Oke top! Weer wat bijgeleerd. :)
Zal ook ff die url doorlezen. :thumb:
 
Originally posted by pinodambini


Oke top! Weer wat bijgeleerd. :)
Zal ook ff die url doorlezen. :thumb:

Zie het zo, het versnelt de afbraak door bepaalde enzymen te verhogen. Tijdens een kuur heb je continu aanvoer van gif (AS). versnelde afbraak heeft dus nadelige invloed op je resultaten, de aanvoer blijft, dus is het nutteloos. Na je kuur heeft het echter veel meer zin. Ik zou dan wel niet teveel op de centen letten en een goede sterk geconcentreerde variant nemen.
 
wat kun je dan et beste nemen na een orale kuur?
 
De enige verhoogde waarde is m'n ALAT (SGPT) dus.

86U/l dus.
 
OK;

http://www.nova-vitae.com/cgi-bin/category.cgi?category=search&item=3972&type=store

Laten we zeggen meteen 3x per dag, heb ik voor een dikke maand aan Mariadistel in huis.

Genoeg? Of voor 2 maanden gaan?


/edit:
Uit 't topic van Soulreaver:

Hoge SGOT/SGPT-waarden (tot 2000-3000 U/l) worden gezien bij acute celnecrose, zoals bij acute hepatitis, exacerbatie van chronische hepatitis, toxische levercel-beschadiging (tetrachloorkoolstof), ernstige cardiovasculaire problemen (shock) e.d.. De hoogte van de enzymwaarden is geen weerspiegeling van de klinische ernst van de leverbeschadiging. Matig verhoogde transaminasen (waarden tot 200-300 U/l) worden gezien bij een chronische hepatitis, levercirrose in actieve fase, alcoholische leverbeschadiging. Een primaire obstructie-icterus met secundaire levercelbeschadiging laat SGOT/SGPT-waarden zien tot 200 U/l. Bij een acute afsluiting van de extra-hepatische galwegen kunnen soms hoge, snel dalende waarden gezien worden. Licht verhoogde transaminasen (tot 100-150 U/l) worden gezien bij steatosis hepatis, granulomateuze ontstekingen, infiltratieve leveraandoeningen. Bij een rustige levercirrose kunnen de transaminasen normaal tot licht verhoogd zijn.

Ik zit nog onder de 100 U/l, dus denk dat een maandje wel zal volstaan.


/edit2:
Kan het ook liggen aan het feit dat ik 1,5 maand lang jeneverbecoïtustract heb gebruikt?

Dit 2x zoveel als de aanbevolen hoeveelheid (6 caps per dag).
 
Laatst bewerkt:
Wat ging er in je hoofd om (of in je "begeleider" zijn hoofd) toen hij aanraadde om deca/primo te pyramideren en test er buiten te laten bij gebruik van deca?
 
Laatst bewerkt:
Deca wilde ik voor z'n ontstekingsremmende werking, en Primo omdat het een van de mildste AAS is.

Wat ik er nu de laatse maanden weer over geleerd heb hier, is dat ik het next time (vooropgesteld dat die komt) wel anders aan zou pakken ja.

Hij had me daar ook op gewezen, maar ik wilde zelf perse die deca/primo stack doen, en daar hielp hij me dan verder mee.


Maar goed, ontopic:
- Zijn 3x 33 dagen mariadistel genoeg?
- Zou het eventueel ook door die jeneverbes kunnen komen?

Ik heb iig op het internet ff gekeken, en 86 U/l als waarde is niet goed natuurlijk, maar meer dan een lichte verhoging die in principe binnen redelijk korte periode te herstellen is (maandje of 3) is het niet.
 
Back
Naar boven