AndroidHealthClinic

Oestrogeen tijdens TRT

Bezoekers in dit topic

Gainsfordayzzz

Cool Novice
Lid geworden
7 nov 2019
Berichten
59
Waardering
6
Goeiendag allemaal ik ben nieuw op dit forum en het het bevalt me goed veel informatie opgedaan:) mijn topic is het volgende.

Toen ik net begon met hormoon therapie voel moeten kloten met oestrogeen gek genoeg meer als toen ik kuurde. Met een te hoge oestrogeen kreeg ik de volgende symptomen

Hoog/Laag bloeddruk
Ongeduldig
Tinnitus
Heftige Anxiety
Geen libido
Snel jaloers
Geen Motivatie
Geen Libido
Niet goed na kunnen denken (Brain fog) zelfs praten ging moeilijk
Blackouts tijdens het praten de draad kwijt
Insomnia na 4 uur slaap klaar wakker
Random hot flushes
Totaal geen eetlust soms wel vreemde vreet kicks
Droge huid en pijn in gewrichten
Haar zo dun dat er gewoon plukken uitvallen tijdens het douchen

Ik vroeg mij af of er nog meer mensen zijn met dit probleem ik lees zoveel op forums dat mensen alleen wat emotioneler en wat vocht vast houden met een hoge oestrogeen maar ik kan gewoon niet meer functioneren als persoon met een te hoog oestrogeen gelukkig is dit nu opgelost 0,5 Adex eod op 200 test en 50MG proviron op 100MG wanneer ik op mijn echte TRT dose zit
 
Zijn er ook daadwerkelijk bloedtesten die bevestigen dat een te hoog oestradiol hiervan de oorzaak zou kunnen zijn geweest? Het is wel interessante materie, elk lichaam werkt weer anders, maar op 125mg testosteron per week zou je geen oestrogene klachten verwachten, zelfs niet bij een vetpercentage van boven de 20.
 
Zijn er ook daadwerkelijk bloedtesten die bevestigen dat een te hoog oestradiol hiervan de oorzaak zou kunnen zijn geweest? Het is wel interessante materie, elk lichaam werkt weer anders, maar op 125mg testosteron per week zou je geen oestrogene klachten verwachten, zelfs niet bij een vetpercentage van boven de 20.

De klachten kwamen op een dose van 200MG ik heb zekers bloedresultaten staan helaas alleen op mijn laptop met een gebroken scherm (Geen roid rage haha) zal ze posten wanneer ik de centen heb om dat ding te maken kost nog al wat :p
 
Wat is jouw TRT dosering dan eigenlijk? 200MG per hoeveel dagen?
 
Wat is jouw TRT dosering dan eigenlijk? 200MG per hoeveel dagen?

Het begon op 200 per week ik zit nu op 250MG Sustanon per week dat is niet echt meer TRT indd maar zodra ik wel echt TRT doe gebruik ik 100MG per week en 25/50MG proviron per dag ik heb gesproken met mijn huisarts over TRT maar die wilt dat ik aan de cremes ga maar daar zit ik persoonlijk niet op te wachten
 
Zijn je middelen HG of UG?
 
Zijn je middelen HG of UG?
HG dat is een staple geworden nadat ik een overdosed merk had prima met kuren maar niet tijdens de TRT haha kunnen de problemen misschien komen door de hoge SHBG ? In combinatie met high e2
 
HG dat is een staple geworden nadat ik een overdosed merk had prima met kuren maar niet tijdens de TRT haha kunnen de problemen misschien komen door de hoge SHBG ? In combinatie met high e2

Moet wel zeggen Oestrogeen gevoeligheid is veel erger geworden nadat ik mijn oestrogeen heb gecrasht 2 jaar geleden met alleen Proviron? Het is alsof ik nu gewoon veel heftiger reageer op alles
 
Geen idee, maar eenieder zijn of haar hormoonsysteem werkt niet altijd op een (voor ons brein rationeel) en logische manier. Het lichaam zal altijd op zoek gaan naar zijn of haar baseline (homeostase). Stel jij brengt jouw lichaam uit balans met 500mg testosteron, kan het prima zo zijn dat die balans voor jouw lichaam minder verstoord is (A:E verhouding) dan wanneer je maar 200mg of bijvoorbeeld 1000mg injecteert. Hoe groter de verstoring van de verhoudingen van de hormonen die jouw lichaam gewoon is, des te heftiger de reactie van het lichaam om weer terug te keren naar de staat die voor het lichaam als ideaal geacht wordt.

Lastige materie en je gaat daar alleen echt goed achter komen door heel veel te proberen en veel bloedtesten te trekken, naast een zeer minutieus bijgehouden dagboek.
 
Moet wel zeggen Oestrogeen gevoeligheid is veel erger geworden nadat ik mijn oestrogeen heb gecrasht 2 jaar geleden met alleen Proviron? Het is alsof ik nu gewoon veel heftiger reageer op alles

Oestrogeen crashen met Proviron? Leg eens uit?
 
Oestrogeen crashen met Proviron? Leg eens uit?

Ik nam een tijdje 75MG proviron op 250MG en toen ik naar de 100MG ED begon ik mij ineens verward te voelen ik maar door gaan want ik was zo onervaren toen en dom bezig week later bloedtesten gedaan en Oestrogeen was niet meer te vinden kwam een heel laag getal uit was toen ook wel veel leaner aromatize nu sws veel meer weeg nu 116 KG toen 93
 
Wat zeggen de bloedtesten nu dan op 0,5 Arimidex eod?
 
Wat zeggen de bloedtesten nu dan op 0,5 Arimidex eod?

Laaste test op 200MG was ergens in de 150 voelde me top wel soms nog random insomnia ik gebruik ook 25MG Dhea per dag helpt enorm voor een moodboost en focus de arimidex zelf komt van de apotheek uit nederland of Belgie
 
Ja aan een losse waarde hebben we niet zoveel natuurlijk. Kom nog eens terug als je ook jouw bloedtesten kunt uploaden en vermeldt er dan bij op welke dosering je zat en voor hoelang je al op deze dosering zat en wanneer het inject moment was voordat de bloedafname gedaan werd.
 
Ja aan een losse waarde hebben we niet zoveel natuurlijk. Kom nog eens terug als je ook jouw bloedtesten kunt uploaden en vermeldt er dan bij op welke dosering je zat en voor hoelang je al op deze dosering zat en wanneer het inject moment was voordat de bloedafname gedaan werd.

Doe ik alsnog thanks voor de input ik heb over 40 dagen toevallig weer een nieuwe test gepland zal deze dan Posten krijg ze via dat lab toegemaild
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Vonk ik had nog een vraagje wilde eerst een topic hierover maken maar jij hebt vrij veel ervaring aan je profiel te zien dus dacht vraag het even hier. Ik ben een fan van het lichaam eens per jaar een break te geven zelfs met TRT even 8 weken clean en tussendoor bloed doneren om met een frisse motor te beginnen. Nou gebruik ik dus Adex stel ik eindig mijn laaste test shot op 250MG Test of hoger en weet de perfecte Anti Estrogen dose voor de post injection week hoe pak ik dan de 2e week aan zonder te crashen? Voorheen nam ik gewoon een lagere dose test voor een maand of 2 en stopte ik gewoon vroeg mij dit even af voor het geval dat. Thanks alvast:)
 
Ik ben de laatste persoon helaas die je iets kunt vragen over AI's. Ik vind ze veelal overbodig en heb ze zelf nooit gebruikt (per ongeluk een keer een tab arimidex in plaats van T3, maar dat is een ander verhaal). Het blijft gokken omdat je ergens op stuurt waarvan je de actuele waardes niet weet en de mechanismen niet kent die geactiveerd worden op het moment dat je middelen introduceert of wegneemt. Je moet echt heel erg één zijn met jezelf wil je dat ook maar een heel klein beetje goed aan kunnen voelen. Ik zou er in elk geval niet te moeilijk over denken en pas bijsturen als je vindt dat het echt noodzakelijk is. Persoonlijk zou ik de tweede week dan niets nemen en een eventuele crash zoals je dat zelf noemt voor lief nemen.

Verder kun je je afvragen hoe gezond het is om je testosteron voor 8 weken weg te nemen, waarin je lichaam theoretisch gezien zal gaan werken om de boel weer op te starten, waarna je het na 8 weken weer exogeen gaat toedienen. Ik vind het heel lastig te beoordelen wat de toegevoegde waarde ervan is, maar weet wel dat het door meer mensen op een dergelijke manier wordt toegepast.
 
Back
Naar boven