Fitness Seller

Off gaan na 2 jaar anabolen gebruiken

road_to_bigmotherfucker

Cool Novice
uitgeschakeld
R.I.P.
Waardering
93
Lengte
1m86
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Beste DBB’s,

Ik zou graag mijn verhaal willen delen in de hoop dat ik kwaliteitsadviezen kan krijgen van mensen die hier zelf ervaring mee hebben gehad.

Ik ben inmiddels alweer +/- 2 jaar anabolen aan het gebruiken in de vorm van een blast and cruise. Als ik nu even ga reflecteren naar deze periode kan ik concluderen dat ik helemaal niet de persoon ben geweest die anabolen had moeten gebruiken. Het was voor mij veel te vroeg en ik had nog heel veel punten moeten verbeteren voordat ik überhaupt deze deur ging opentrappen.

Op het moment dat ik begon met kuren draaide mijn leven echt puur om fitness. Het was mijn passie en ik had de ambitie om hier een mooie carrière van te maken. Al de risico’s waar ik bewust van was boeiden mij op dat moment helemaal niet, maar mijn leven heeft een enorme draai gekregen de laatste 6 maanden. Ik hecht niet zoveel waarde meer aan zo groot en droog mogelijk zijn, maar vooral atletisch en gezond te zijn. Ik had eerst geen kinderwens, maar het is nu een droom voor mij geworden om kinderen te krijgen.

Ik heb in mijn 2 jaar anabolen gebruik de volgende bijwerkingen ervaren:

1. Vergrote prostaat
2. Slaapproblemen
3. Depressie/neerslachtigheid
4. Moodswings
5. Agressie
6. Acné
7. Gyno

Ik schuif de schuld niet op het gebruiken van anabolen, maar mijn eigen onvoorzichtigheid. Heel veel van deze dingen had ik mijzelf op kunnen voorbereiden, maar dit heb ik dus niet gedaan. Ik geloof erin dat je anabolen relatief veilig kunt gebruiken als je aan damage controle doet en jezelf heel erg goed inleest. Ik heb wel regelmatig bloedwerk gedaan en mijn bloeddruk gechecked en alles kwam altijd goed uit de test. Mijn LDL ging tijdens een blast altijd omhoog, maar viel binnen de referentiekader.

Ik zit nu met een aantal vragen omdat ik heel graag cold-turkey wil kappen met het gebruiken van deze middelen. Ik ben wel van plan om alsnog een PCT te gaan doen in de hoop mijn eigen aanmaak weer op gang te krijgen. Er zullen vragen tussenzitten waar niet echt een juiste antwoord op kan worden gegeven, maar het is puur om een indicatie te krijgen en jullie eigen ervaringen te horen.

1. Na 2 jaar blasten en cruisen, hoelang zal het duren tot ik mij enigzins weer normaal ga voelen en weer een beetje fatsoenlijk kan functioneren? Volledig herstel zal heel erg lang duren uiteraard, maar ik ben vooral benieuwd hoelang het gemiddeld duurt tot je een beetje langzaam binnen de range valt en niet als een halve zombie door je dagen heen gaat.

2. In deze periode ga ik heel erg veel van de gewonnen massa verliezen en daar ben ik mij bewust van, alleen vind ik het toch een beetje ondenkbaar dat ik dit mentaal ga kunnen trekken. Zijn er manieren om de aandacht te schuiven van bodybuilding naar iets anders waardoor deze klap wat beter te vangen gaat zijn?

3. Wat voel je precies nadat je eigenlijk 2 jaar lang in de “high” van de anabolen hebt geleefd en vervolgens de middelen wegneemt die je deze langdurige high hebben gegeven? Ik denk zelf aan fatigue, irritaties en demotivatie.

4. Heb je misschien nog extra tips om deze fase door te komen wat voor jou specifiek hebben gewerkt om door deze zure appel heen te bijten?

Als ik terugkijk op mijn periode van blasten en cruisen kan ik ook een paar adviezen geven aan de mensen die nog twijfelen om te beginnen aan anabolen.

1. Temper je verwachtingen.

Je gaat hoogstwaarschijnlijk niet de resultaten krijgen die je verwacht te krijgen van deze middelen. Al gaat het allemaal vele malen sneller, het zal altijd nog veel tijd en blasts kosten om de fysiek die je voor ogen had te gaan behalen (als die überhaupt haalbaar is).

2. Misleid jezelf niet door te zeggen dat je 1 kuur gaat doen en gaat stoppen.

Je ziet het heel vaak voorbij komen (ook bij mij) dat mensen denken een kuurtje te kunnen doen, te stoppen en daarna tevreden verder kunnen gaan met hun leven, maar niets is minder waar. Je gooit hiermee een deur open die je niet meer dicht gaat kunnen trappen.

3. Kijk of er bij je familie bepaalde aandoeningen of gezondheidsproblemen voorkomen.

In mijn familie was prostaatvergroting veelvoorkomend en/dus mogelijk dat het iets genetisch is. Ik heb hier geen rekening mee gehouden waardoor ik nu met dezelfde shit rondloop.

4. Houd er rekening mee dat je interesses kunnen shiften door de jaren heen.

Je ontwikkeld je als mens en het kan zijn dat je bepaalde dingen die je voorheen niet belangrijk vond ineens wel belangrijk voor je kunnen zijn. Ik had zelf geen kinderwens eerst en het laatste waar ik mij druk om maakte was het verliezen van mijn vruchtbaarheid, maar ik ben nu met een partner met wie ik echt heel erg graag kinderen zou willen krijgen. Mijn carrière buiten fitness om heeft meer mijn prioriteit gekregen nu en ik zou fitness graag willen inzetten als een tool om fit te blijven en mij lekker in mijn vel te voelen zodat ik ook een betere mens kan zijn voor mijn naasten.

5. Neem je gezondheid serieus.

Als je jong bent denk je dat je overal mee wegkomt en dat is meestal ook wel zo, maar je verpest je levenskwaliteit voor de latere jaren heel erg als je het niet goed aanpakt.

6. Zorg dat je alles helemaal perfect op orde hebt voordat je begint met kuren.

Mijn voeding was altijd on point, maar mijn slaap was nooit optimaal waardoor ik eigenlijk heel weinig winst heb behaald in mijn periode van anabolen gebruik. Je zult pas waardige resultaten zien als je alles op orde hebt en relatief goede genen hebt.

Ik hoop dat ik iets van jullie kan leren en jullie hopelijk ook van mij.

Groetjes

Het is goed om de keuze zo nu en dan te overdenken om te zien of het nog bij je past. Herstellen zal wel een tijdje duren.
Als je gewoon op trt gaat dan houd je alle massa vast en is het effect op gezondheid minimaal.
Nebido 1x pw prikken, beetje hcg erbij voor de kinderwens (weinig moeite).

• Topic Starter Topic Starter
Geen persoonlijke ervaring, maar ik overweeg zelf ook helemaal off te gaan na een aantal jaar. Ik denk dat je het beste begeleiding kunt zoeken bij @AndroidHealthClinic

Zij hebben veel ervaring met het begeleiden bij stoppen met AAS. Ze kunnen middelen voorschrijven die je zaadproductie sneller herstellen, en hebben zelfs een psycholoog in huis voor mentale ondersteuning.
Dit is een hele goede, dankjewel!

Het is goed om de keuze zo nu en dan te overdenken om te zien of het nog bij je past. Herstellen zal wel een tijdje duren.
Als je gewoon op trt gaat dan houd je alle massa vast en is het effect op gezondheid minimaal.
Nebido 1x pw prikken, beetje hcg erbij voor de kinderwens (weinig moeite).
Werkt HCG ook als je al 2 jaar blast and cruise doet zonder HCG? Ik dacht dat het alleen werkte voor het behouden van de vruchtbaarheid en niet perse met het vruchtbaarder worden. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niks om nu al aan de TRT te gaan, maar als dat mijn levenskwaliteit op peil kan houden op een gezonde manier zou dat wel een overweging kunnen zijn. Mijn vruchtbaarheid is wat ik momenteel heel erg belangrijk vind.

Werkt HCG ook als je al 2 jaar blast and cruise doet zonder HCG? Ik dacht dat het alleen werkte voor het behouden van de vruchtbaarheid en niet perse met het vruchtbaarder worden. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niks om nu al aan de TRT te gaan, maar als dat mijn levenskwaliteit op peil kan houden op een gezonde manier zou dat wel een overweging kunnen zijn. Mijn vruchtbaarheid is wat ik momenteel heel erg belangrijk vind.
Ja, dan werkt het ook. zie ook wat ik hier gister schreef.

Mijn vrouw is zwanger van de tweede, enkel hCG gebruikt terwijl ik nog gewoon AAS gebruikte. Voorafgaand lange periodes geen hCG gebruikt, hCG kan zeker je vruchtbaarheid herstellen als je door het AAS-gebruik onvruchtbaar wordt.

Ik lees even mee. Ben benieuwd.

Ik zit momenteel in m’n PCT na 6 jaar.
Begonnen met een HCG blast van 2500iu E3D voor 2 weken (daar zit ik nu in) Ik twijfel om er 4 weken van te maken. (Edit: dit is 5000iu, 2x 2500iu en 6x 1500iu geworden)
En sowieso 50mg clomid voor 6 weken.

Daarna bloed laten trekken.

Laatst bewerkt:
Mijn vrouw is zwanger van de tweede, enkel hCG gebruikt terwijl ik nog gewoon AAS gebruikte. Voorafgaand lange periodes geen hCG gebruikt, hCG kan zeker je vruchtbaarheid herstellen als je door het AAS-gebruik onvruchtbaar wordt.
Wat een geruststelling om dit te horen🙏 en gefeliciteerd!

Ik lees even mee. Ben benieuwd.

Ik zit momenteel in m’n PCT na 4 jaar.
Begonnen met een HCG blast van 2500iu E3D voor 2 weken (daar zit ik nu in) Ik twijfel om er 4 weken van te maken.
En sowieso 50mg clomid voor 6 weken.

Daarna bloed laten trekken.
Veel succes met het recoveren! Ik hoop dat je een spoedige en goede herstel gaat krijgen. Kun je ons hier een beetje op de hoogte van houden maandelijks?

Veel succes met het recoveren! Ik hoop dat je een spoedige en goede herstel gaat krijgen. Kun je ons hier een beetje op de hoogte van houden maandelijks?
Tnx!
Ja hoor. Kleine moeite.

Ik snap de angst voor wat betreft het mentale aspect wel na zo’n lange tijd.
Gek genoeg merk ik dat ik enorm gemotiveerd ben om juist weer op “eigen kracht” te gaan trainen. Wat vooralsnog zorgt voor intensievere trainingen dan het laatste jaar op gear.

Ben ook erg benieuwd wat jouw ervaring gaat worden. Dat alles maar snel en correct op “eigen kracht” weer mag werken voor je!

Ik had zelf nog redelijk goede kwaliteit en volume, en heb 1e shot volle 5000iu gezet, en opvolgend om de dag 500iu. ondertussen blijven oefenen, en heb 5 kinderen nu, waarvan 3 tijdens gebruik
Zijn die 3 ook groter dan de andere 2? 😂

In de tussentijd is extreem veel fout gegaan in mijn leven. Mijn relatie met mijn partner is helaas stukgelopen, mijn contract is niet verlengt op werk en ik lig echt zwaar in een depressie. Doet me denken aan mijn depressie in het verleden, jezelf afsluiten van de wereld, geen energie, geen levenslust, lethargisch en 24/7 pessimistisch.
Het stoppen met anabolen is mij ook niet gelukt, maar ik zit al een lange tijd op een TRT-dosering zodat ik niet ook nog een gecrashte testosteron level erbij krijg. Ik weet dat hier geen psychologen op zitten, maar het voelt goed om dit van me af te kunnen schrijven. Ik had me vroeger nooit kunnen bedenken dat mijn leven er zo uit zou zien.
Zijn er mensen die ook te kampen hebben gehad met dit soort dingen? En hoe kom je eroverheen? Want ik voel me echt fucking alleen en ik weet niet hoe ik uit deze negatieve bubbel moet kruipen.

Hoort bij het leven. Soms heb je de wind in de rug, soms heb je hem tegen. Misschien dat je een rode draad ziet in deze situaties en kun je er iets van leren voor de toekomst. Je hebt zoiets blijkbaar al eerder meegemaakt, hoe ben je er toen uitgekomen?

Terug
Naar boven