Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nu 2 en een half jaar later is alles nog steeds perfect! :cool:

Enige wat ik er aan overgehouden is dat ik iets gevoeliger ben voor licht, dus sneller een zonnebril op.
Hier 5-6 jaar verder en nog altijd dolblij en prima zicht. Het is echt heerlijk om van ruim -9 naar gewoon zicht te gaan.

Met bepaald soort schemerlicht heb ik soms wat moeite met focussen als ik snel van ver weg naar dichtbij moet kijken. Maar niet storend.
 
Die kleine dingetjes wennen ook wel weer.

Alles beter dan slecht zicht wat mij betreft :)
 
Ik durf het (nog) niet.... -6 beide ogen.

edit- lekker in een topic reageren waar al 2 jaar niets is gelogd :-)
 
Ik durf het (nog) niet.... -6 beide ogen.
Snap het wel.
Zijn toch je ogen.
Zelf ben ik na 8 jaar nog altijd dolblij.
Van -10 / -4 naar volledig goed zicht.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Ik snap het ook, had de intentie niet om het te doen tot ik uit het niets allergies werd voor me lenzen.

Nog steeds goed zicht, had ik het maar eerder gedaan :p
 
Even voor de belgen, wat kost het?
(alleen cm verzekering)
Ik ben die bril dragen wel super beu
 
Ik overweeg het al jaren maar durf niet.
 
Ik begin het ook te overwegen om over een paar jaar te doen als mijn sterkte stabiel blijft.
De angst is bij mij denk ik een stuk minder dan bij anderen aangezien mijn vader het ook heeft gedaan.
 
Ik zou het ook best willen doen over een paar jaar
 
Laseren is super vreemd om te laten doen.

Laat in ieder geval nooit lenzen erin zetten, dat kan gruwelijk mis gaan
 
Het is inderdaad wel een heel vreemd iets. Ik ging rond 8:00 naar binnen en om 8:20 kwam ik de "operatiekamer" weer uit en kon ik in ene alles goed zien...
Heel apart als je al je hele leven met jampotglazen en lenzen hebt zitten klooien en zonder bril niets zag.

Het blijft altijd een lastige keuze. Je leest veel nare verhalen over mislukken. Maar het is gewoon zo dat je op internet bijna alleen de slechte ervaringen leest maar niet de overgrote hoeveelheid waarbij het gewoon perfect gaat. Ik heb het 20 jaar geleden ook al eens overwogen maar toen ook niet gedaan. Tot een collega van me in 2012 me zei dat hij implantaatlenzen had en toen ben ik ervoor gegaan. Implantaatlenzen konden bij mij niet dus ben ik voor laseren gegaan.

Ik heb gekozen toen om het in NL te laten doen ivm nazorg. was extreem duur en nazorg kreeg ik niet. Toen ik dacht dat het mislukt was heb ik via internet een optometrist gevonden die me "gratis" heeft geholpen omdat hij het te gek voor woorden vond wat er "mis" gegaa was. Ze hadden totaal verkeerde oogdruppels voorgeschreven. Ik was echt bang blind te worden... en ben bij hem geweest en was met 3-4 weken alles verholpen. Heb alle opvolging vervogens bij hem laten doen. Hij werkt samen met een oogziekenhuis in Istanbul en gaat met een hele groep mensen vanuit NL erheen. Allemaal teglijk behandelen en een paar leuke dagen ervan maken. Hij zoet vervolgens de nazorg in NL.
Als ik dat eerder had geweten had ik bij hem meteen me aangemeld om mee te gaan naar Istanbul. Had me ook meer dan de helft van de kosten gescheeld :o

Bij meer info. PM mag
 
Ik overweeg het ook om het te doen binnen een aantal jaar. Zit er eigenlijk ook verschil in de ingreep tussen plus en min?
 
Het is inderdaad wel een heel vreemd iets. Ik ging rond 8:00 naar binnen en om 8:20 kwam ik de "operatiekamer" weer uit en kon ik in ene alles goed zien...
Heel apart als je al je hele leven met jampotglazen en lenzen hebt zitten klooien en zonder bril niets zag.

Het blijft altijd een lastige keuze. Je leest veel nare verhalen over mislukken. Maar het is gewoon zo dat je op internet bijna alleen de slechte ervaringen leest maar niet de overgrote hoeveelheid waarbij het gewoon perfect gaat. Ik heb het 20 jaar geleden ook al eens overwogen maar toen ook niet gedaan. Tot een collega van me in 2012 me zei dat hij implantaatlenzen had en toen ben ik ervoor gegaan. Implantaatlenzen konden bij mij niet dus ben ik voor laseren gegaan.

Ik heb gekozen toen om het in NL te laten doen ivm nazorg. was extreem duur en nazorg kreeg ik niet. Toen ik dacht dat het mislukt was heb ik via internet een optometrist gevonden die me "gratis" heeft geholpen omdat hij het te gek voor woorden vond wat er "mis" gegaa was. Ze hadden totaal verkeerde oogdruppels voorgeschreven. Ik was echt bang blind te worden... en ben bij hem geweest en was met 3-4 weken alles verholpen. Heb alle opvolging vervogens bij hem laten doen. Hij werkt samen met een oogziekenhuis in Istanbul en gaat met een hele groep mensen vanuit NL erheen. Allemaal teglijk behandelen en een paar leuke dagen ervan maken. Hij zoet vervolgens de nazorg in NL.
Als ik dat eerder had geweten had ik bij hem meteen me aangemeld om mee te gaan naar Istanbul. Had me ook meer dan de helft van de kosten gescheeld :o

Bij meer info. PM mag

Duurt het echt maar 20 minuten?Dacht dat dat meerdere uren ofzo in beslag nam :hahaha: Moet me er maar eens wat verder in verdiepen... van -9 naar perfect zicht in 20 min klinkt namelijk wel erg nice

Wat kan er eigenlijk precies “mislukken”? Heb we eens wat gehoord over dat mensen chronisch droge en geïrriteerde ogen overhouden eraan, of dat na een tijdje je zicht toch weer minder wordt. Maar echt mislukken als in blind worden ofzo dat zal toch zeker niet al te vaak gebeuren?
 
Duurt het echt maar 20 minuten?Dacht dat dat meerdere uren ofzo in beslag nam :hahaha: Moet me er maar eens wat verder in verdiepen... van -9 naar perfect zicht in 20 min klinkt namelijk wel erg nice
Was intralasik.
'S avonds zat ik alweer tv te kijken. Wel 6 weken een afbouwend druppelschema met elke dag een aantal keren druppelen.. Maar dat heb je altijd.
De volgende dag eerste controle kon ik ook gewoon autorijden. Je mag alleen even een paar weekjes (3-4 weken) niet liften. :o
 
Ik had een andere dan denk ik, weet zo niet meer welke. Maar bij mij was het iets van 30 seconden ene oog en 45 seconden andere oog (zoiets). Dus stond zo weer buiten.

Alleen ik moest met deze behandeling een week druppelen en mezelf opsluiten in donkere kamers. Kon geen daglicht verdragen en moest echt gigantisch vaak druppelen. Na een week of anderhalf was ik weer voorzichtig aan het werk gegaan en vanaf daar gaat het echt alleen maar de goede kant op. Sinds laseren wel iets gevoeliger geworden voor zon licht maar een zonnebril verhelpt dit prima.
 
Ik had een andere dan denk ik, weet zo niet meer welke. Maar bij mij was het iets van 30 seconden ene oog en 45 seconden andere oog (zoiets). Dus stond zo weer buiten.

Alleen ik moest met deze behandeling een week druppelen en mezelf opsluiten in donkere kamers. Kon geen daglicht verdragen en moest echt gigantisch vaak druppelen. Na een week of anderhalf was ik weer voorzichtig aan het werk gegaan en vanaf daar gaat het echt alleen maar de goede kant op. Sinds laseren wel iets gevoeliger geworden voor zon licht maar een zonnebril verhelpt dit prima.
Ik heb precies zelfde als jou ervaren. Super fijn dat ik zonder bril door het leven kan. Alleen af en toe droge ogen en idd zon komt wat veller binnen.
Tegenwoordig vergoeden veel zorgverleners het ook voor best groot gedeelte.
 
Ik had een andere dan denk ik, weet zo niet meer welke. Maar bij mij was het iets van 30 seconden ene oog en 45 seconden andere oog (zoiets). Dus stond zo weer buiten.

Alleen ik moest met deze behandeling een week druppelen en mezelf opsluiten in donkere kamers. Kon geen daglicht verdragen en moest echt gigantisch vaak druppelen. Na een week of anderhalf was ik weer voorzichtig aan het werk gegaan en vanaf daar gaat het echt alleen maar de goede kant op. Sinds laseren wel iets gevoeliger geworden voor zon licht maar een zonnebril verhelpt dit prima.
De lasering zelf was 20-30 sec per oog.
Maar vooraf druppels voor verdoving en en het op het bed installeren en na controle erbij bedoel ik totaal 20-30 min

Bij lasek is t gevoeliger (zonder flapje) en is herstel wat langer en pijnlijker.
B Jij intralasik wordt met een laser een flapje gemaakt. Daaronder gelaserd en dan flapje terug. Veel minder pijnlijk.
Lasek kan ook maar tot-5 -6
Niet tot -10.
Dan is enige optie intralasik.
Maar kan prima zonder zonnebril oid.
 
De lasering zelf was 20-30 sec per oog.
Maar vooraf druppels voor verdoving en en het op het bed installeren en na controle erbij bedoel ik totaal 20-30 min

Bij lasek is t gevoeliger (zonder flapje) en is herstel wat langer en pijnlijker.
B Jij intralasik wordt met een laser een flapje gemaakt. Daaronder gelaserd en dan flapje terug. Veel minder pijnlijk.
Lasek kan ook maar tot-5 -6
Niet tot -10.
Dan is enige optie intralasik.
Maar kan prima zonder zonnebril oid.

Inderdaad, met verdovingdruppel en even wachten kom je wel op die tijd :)

Zo te zien had ik Lasek:

Ik ben over een kleine 2 weken aan de beurt! LasekPRK/TransPRK behandeling. Ze hebben mij verteld dat ze met lasek wel richting de-8 konden gaan geloof ik. Zelf heb ik -4.5 en -3.75.

Ben benieuwd hoe het is zonder bril of lenzen :)
 
jullie praten alleen over min, zijn er ook mogelijkheden voor een + oog?

en aan wat voor kosten moet je denken?
 
Ik was inclusief alles rond de 3k kwijt.
 
Back
Naar boven