MuscleMeat

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Oke ik +4,50 aan beide kanten en een cilinder.
Ben benieuwd of het kan
Ze kunnen tegenwoordig best veel, 15jaar geleden toen ik mijn ogen liet laseren kon cilindrische afwijking nog niet
 
Ze kunnen tegenwoordig best veel, 15jaar geleden toen ik mijn ogen liet laseren kon cilindrische afwijking nog niet
+1. ze kunnen heel veel meer.
Ik kom zelf van ruim -9 af aan 1 kant. Heeft best wel een tijd geduurd voordat ik gelaserd kon worden. Maar ben er echt blij mee.
 
Na heel lang erover nagedacht te hebben heb ik vandaag mijn intakegesprek gehad bij Bergman Clinics in Rijswijk voor ooglaseren. Alles is gecheckt en heb 20dec de behandeling afgesproken, heb al vanaf mijn 10e jaar een bril en heb een huidige sterkte van rond de -6 en nog wat afwijking in de cilinder.

Intake valt reuze mee, je krijgt enkel wat irritante oogdruppels waardoor nu 2 uur later m'n pupillen nog steeds huge zijn :eek:

Heb gekozen voor de smile methode, dit omdat het een hele korte ingreep is en het herstel zeer kort is. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Net alsof je aan de XTC zit met die druppels haha, ik had het ook. Duurt wel bijna de heledag.

Ben benieuwd hoe de smile methode is.

Ik heb ondertussen nog steeds perfect zicht! Helaas kan ik wel veel minder goed tegen (fel) daglicht, vrij gevoelig voor geworden.
 
Net alsof je aan de XTC zit met die druppels haha, ik had het ook. Duurt wel bijna de heledag.

Ben benieuwd hoe de smile methode is.

Ik heb ondertussen nog steeds perfect zicht! Helaas kan ik wel veel minder goed tegen (fel) daglicht, vrij gevoelig voor geworden.

Haha klopt, ziet er raar uit :p

Voor jou is het inmiddels een jaar geleden zie ik, wel vervelend soms qua daglicht dan? Al is het wel met een zonnebril op te lossen denk ik?
 
Ja al weer bijna een jaar, gaat erg snel zeg haha

Ik heb buiten heel vaak een zonnebril op, in de zomer sowieso bijna altijd.

Niet storend vind ik zelf, alleen als je hem vergeet.
 
Ben benieuwd man, we gaan het meemaken over een paar weken :cool:
 
Heb gekozen voor de smile methode, dit omdat het een hele korte ingreep is en het herstel zeer kort is. Ik hou jullie op de hoogte!
Wat kost dit?
 
Wat kost dit?

Ik ben bij de IZA verzekerd welke mij 10% korting geeft, totaalbedrag komt dan op ca. 3500 euro.. ik geloof dat smile wel de duurste methode is momenteel.
 
Ik heb het bijna 2,5 jaar terug laten doen.
Nergens last van en ook niet van daglicht en zon.
Kwam van -9,5. Nog steeds ben ik dolblij dat ik het heb laten doen.
 
Ik heb het bijna 2,5 jaar terug laten doen.
Nergens last van en ook niet van daglicht en zon.
Kwam van -9,5. Nog steeds ben ik dolblij dat ik het heb laten doen.
Kan ik begrijpen met die sterkte. Wauw.
Ik ben erg bang dat het uiteindelijk toch weer achteruit gaat en je dan geen lenzen meer kan dragen.

Ik wacht het toch nog een jaartje of 5 af :)

Niet goed tegen daglicht kunnen klinkt ook niet echt chill...
 
Kan ik begrijpen met die sterkte. Wauw.
Ik ben erg bang dat het uiteindelijk toch weer achteruit gaat en je dan geen lenzen meer kan dragen.

Ik wacht het toch nog een jaartje of 5 af :)

Niet goed tegen daglicht kunnen klinkt ook niet echt chill...
In principe zullen je ogen als je ouder wordt eerder richting de + gaan. Met laseren proberen ze meestal bij iets jongere leeftijden op -0,5 uit te komen. Als je ouder wordt heb je dan later een leesbril nodig. Mijn ogen stonden al 10 jaar stil qua achteruitgang. Dan is het niet echt waarschijnlijk meer dat het weer erger achteruit gaat.
daarom wordt vaak ook geadviseerd pas te laseren als je ogen al een aantal jaren stabiel zijn zeg maar.
Ik was 39 toen ik het heb laten doen.

Ik kan prima tegen daglicht. Ik denk dat dat ook enigzins persoonsgebonden is.
 
Bij niemand fout gegaan?
 
Ik lees even mee. Ik zit al jaren in dubio om het wel of niet te doen. Beide ogen rond de -6. Wel al een paar jaar redelijk stabiel.
 
In principe zullen je ogen als je ouder wordt eerder richting de + gaan. Met laseren proberen ze meestal bij iets jongere leeftijden op -0,5 uit te komen. Als je ouder wordt heb je dan later een leesbril nodig. Mijn ogen stonden al 10 jaar stil qua achteruitgang. Dan is het niet echt waarschijnlijk meer dat het weer erger achteruit gaat.
daarom wordt vaak ook geadviseerd pas te laseren als je ogen al een aantal jaren stabiel zijn zeg maar.
Ik was 39 toen ik het heb laten doen.

Ik kan prima tegen daglicht. Ik denk dat dat ook enigzins persoonsgebonden is.

Een leesbril lijkt dus bijna onvermijdelijk. Als het bij mij 10 jaar stilstaat dan durf ik het misschien aan. Ben nu 32 en met -3.5 niet perse haast ofzo.
Lijkt mij gewoon fijn om wakker te worden en scherp te kunnen zien.
Gelukkig dat jij geen vervelende bijwerkingen van hebt overgehouden.
Dat van het daglicht had ik nog niet eerder gehoord, maar lijkt mij verschrikkelijk.
Ik volg het hele ooglaser ding al een jaar of 18 ofzo, maar goed om te horen dat ze er steeds beter in worden.
Tegen de tijd dat ik het ga doen dan kan ik ook nog eens een leuk kleurtje erbij kiezen:D :D:D
 
Ik heb er ook al jaren over zitten dubben.. vanaf mijn 17de eigenlijk al. Alleen konden ze toen nog niet tot de -9,5 komen. Het was toen nog tot -5.
Dus heb ik gewacht. Tijdje ziek geweest tussendoor en daardoor nog langer gewacht en toen van lenzen terug gegaan naar een bril.
Tot ik 5 jaar terug een collega had die implantaatlenzen had gehad op 35 jarige leeftijd. Toen ben ik weer gaan informeren.
Dat leek me de mooiste optie omdat dat reversibel is. Maar implantaatlenzen was bij mij geen optie bleek in het vooronderzoek en toen ben ik gegaan voor laseren.
Het is nog steeds de beste keuze ie ik heb gedaan. van geen zicht bij opstaan naar scherp zicht. Echt ik ben er dolblij mee.

Een leesbril hoeft niet onvermijdelijk te zijn. het kan zijn dat die pas nodig is als je echt veel ouder bent. Maar dan nog... nu kan je er nog jaren van genieten zonder bril en/of lenzen.

Het daglicht verhaal had ik ook nog niet van gehoord. Wel dat sommige mensen iets nachtblindheid eraan overhouden. Maar zelf heb ik van geen van beide last. Het was ook in 30 minuten klaar en in de avond zat ik alweer tv te kijken. Het is echt de moeite waard. Maar ik vind het wel verstandig dat je het goed overweegt. Je moet er zelf echt 100% voor gaan.
 
Zo 'verschrikkelijk' is het gevoeliger zijn voor licht niet. In de zomer is het licht wel scherp maar nu heb ik er overdag geen last van, of er moet wat felle zon zijn.

Het is goed te doen, 100% waard dat laseren.
 
Vijftien november ben ik ook aan de beurt. Ik draag al zo'n 20 jaar een bril en een 15-tal jaar (harde) lenzen. Lenzen waren aan vervanging toe en aangezien ik al die ongemakken met stof, zand, water, tranende ogen savonds bij vermoeidheid beu was ga ik in de plaats voor de operatie. Lasik heet de methode denk ik, met een flapje en aanpassing van het hoornvlies?
 
In voor nu, ga het waarschijnlijk volgend jaar doen.
 
Het is gebeurd. Operatie is geen feestje maar is helemaal pijnloos en duurde alles samen amper 25 minuten... Draag al heel de dag n verduisterende bril, ogen zijn nog wat gevoelig maar zicht is al super. Benieuwd naar morgen!
 
Back
Naar boven