AndroidHealthClinic

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jopske

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2005
Berichten
2.724
Waardering
5
Ik loop nu al jaren te klooien met lenzen, en heb al 2 jaar in me gedachten om mijn ogen te laten laseren. Nu zijn er best veel aanbieders van deze dienst, en de prijsen lopen ook erg uiteen.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben hiermee, en iets kunnen aanraden. Ook natuurlijk vertellen hoe het bij jou verlopen is ;)

Ik wil mijn ogen niet in het buitenland laten laseren, maar wil het gewoon hier in nederland laten doen.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

goeie beslissing
dan weet je tenminste dat je niet met rotzooi te maken hebt
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik heb op zich wel goede verhalen gehoort over Turkije waar ze het heel goedkoop zouden doen; maar ik heb toch meer vertrouwen om het hier te laten doen. Prijs zegt niet altijd alles; en voor nacontrolles etc vind ik het toch handig om een referentiepunt hier in NL te hebben :)
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Mijn schoonzus heeft het laten doen in Antwerpen (ik kom uit NL), daar was het een stuk goedkoper en dat bedrijf had goede recenties. Nu een jaar geleden en bij haar is het super goed gegaan. De naam weet ik niet meer, zal het eens vragen. Hier in Nederland schijnen Vision-clinics (o.a. in Papendrecht) erg goed te zijn. Ik wil het binnen een paar jaar ook laten doen.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Belachelijk dat het nog altijd niet wordt terugbetaald.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik heb het zo'n jaar of 5 geleden laten doen. Ben er heel erg tevreden over !!
Maar nu beginnen ze terug een beetje te verslechteren, maar denk dat dit ook door mijn werk komt als IT'er. Heb de eerste 2 dagen wel veel pijn gehad, kreeg ook zware pijnstillers mee en slaappillen. De ene week het ene oog, de week erop de andere oog. Een vriend van me heeft het onlangs laten doen, ze deden het beide ogen tegelijk en hij heeft nergens last van gehad, een nieuwe techniek dus. Ik dacht dat ik voor beide ogen zo'n 70.000 belgische franken betaald heb, maar het is het zeker waard.;)
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

klopt het dat je ogen een 2tal jaar stabiel moeten zijn vooraleer je kan laten laseren?
@noppes, nu je ogen terug verslechteren, kan je ze terug laten opereren of is het een gedane zaak
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Blackadder zei:
Belachelijk dat het nog altijd niet wordt terugbetaald.

Hoezo?
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik heb net mijn eerste bril besteld, ik kijk even hoe dat gaat, ga ook nog wel lenzen proberen waarschijnlijk, maar uiteindelijk wil ik ook aan de laser. Hoe groot is eigenlijk de kans dat het zo: :cool: afloopt?
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Anoniem zei:


Omdat iedere 2 jaar een nieuwe bril (gedeeltelijk)vergoeden veel duurder is dan een eenmalige ingreep vergoeden. Vooral nu deze ingreep steeds goedkoper wordt, kan me enerzijds wel voorstellen dat het meespeeld dat de langdurige gevolgen van laseren nog niet helemaal bekend zijn.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Klaaswitz zei:
Omdat iedere 2 jaar een nieuwe bril (gedeeltelijk)vergoeden veel duurder is dan een eenmalige ingreep vergoeden. Vooral nu deze ingreep steeds goedkoper wordt, kan me enerzijds wel voorstellen dat het meespeeld dat de langdurige gevolgen van laseren nog niet helemaal bekend zijn.

goedkoop?!!!! 2500 vind ik echt wel een dure ingreep hoor.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Blackadder zei:
goedkoop?!!!! 2500 vind ik echt wel een dure ingreep hoor.

Ik zie ze ook al staan van 500 / 750 EUR per oog. Maar dat is juist het punt. Er zitten te grote verschillen in de prijzen. Daarom vraag ik naar ervaringen zodat ik daaruit me keuze kan maken. De prijs zegt niet alles. En het zijn wel me ogen. Die wil ik niet verpesten door geld erop te gaan besparen :D
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Wil het ook doen, denk aan de oogkliniek (denk dat het zo noemt) in Antwerpen. Geen idee over de prijs eigenlijk, zal wel rond de 2000 euro liggen.

Voor zover ik weet moeten je ogen niet stabiel zijn voor 2 jaar maar denk dat het beter is en anders ouder dan 24 of 25 zijn dan veranderen je ogen minder dan van 15 naar 20 bijvoorbeeld. Ook wel benieuwd naar ervaringen, de meeste mensen die ik erover spreek zijn er erg tevreden over.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

spiertje16 zei:
goeie beslissing
dan weet je tenminste dat je niet met rotzooi te maken hebt

Zaterdag 30 augustus 2003 - DEN HAAG - Het laseren van ogen is niet zonder risico's, maar veel klinieken geven daarover te weinig of geen voorlichting.

Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De bond raadt mensen aan niet in zee te gaan met klinieken die de gevaren bagatelliseren.

De Consumentenbond stelt dat het niet eenvoudig is een goede kliniek te vinden. Folders en websites geven volgens de bond een te rooskleurig beeld van de behandeling en zeggen te weinig over de risico's van het ooglaseren. "Meestal gaat het goed", weet een woordvoerster van de bond. "Maar dat betekent niet dat je cliënten niet moet wijzen op de risico's."

Volgens de bond zijn complicaties tijdens de behandeling niet uitzonderlijk, maar zijn er geen cijfers te geven over hoe vaak het mis gaat. "Vaak gaat het dan om een flap hoornvlies die niet goed wordt gesneden of loslaat", schrijven de onderzoekers. Na de operatie kan het hoornvlies verschuiven, waardoor er infecties ontstaan.

Daarnaast hebben sommige mensen na de operatie een slechter zicht dan ervoor. Anderen zien bij vlagen wazig. Veel mensen hebben bovendien last van hun ogen bij nacht of fel licht. Volgens de Consumentenbond scharen artsen dat onder de normale bijeffecten van het genezingsproces, maar veel klinieken zwijgen erover.

De organisatie van oogartsen die laserbehandelingen geven, de Werkgroep Refractiechirurgie, erkent het probleem. Het echte gevaar ligt volgens vice-voorzitter M. Luger echter letterlijk elders. Veel Nederlanders laten zich in het buitenland behandelen waar de operatie vaak goedkoper, maar ook risicovoller is.

"De situatie in het buitenland is alarmerend. Mensen die zich voor een habbekrats laten behandelen in Bangkok of Turkije, komen letterlijk terug met de problemen", aldus Luger.
Volgens hem is de kans op blijvend letsel een op de 4000 à 5000 laserbehandelingen. In Nederland ligt die kans volgens hem lager, in sommige goedkopere klinieken in het buitenland beduidend hoger.

Toch moeten ook Nederlandse klinieken er volgens hem op letten dat ze patiënten goed op de gevaren van de ingreep wijzen.

bron: http://www.kimbols.be/artikels/medisch/risico_onderbelicht.php

en meer info over laseren
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Big_T zei:
Wil het ook doen, denk aan de oogkliniek (denk dat het zo noemt) in Antwerpen. Geen idee over de prijs eigenlijk, zal wel rond de 2000 euro liggen.

Voor zover ik weet moeten je ogen niet stabiel zijn voor 2 jaar maar denk dat het beter is en anders ouder dan 24 of 25 zijn dan veranderen je ogen minder dan van 15 naar 20 bijvoorbeeld. Ook wel benieuwd naar ervaringen, de meeste mensen die ik erover spreek zijn er erg tevreden over.
2000 lijkt me rijkelijk veel.

Als je ouder wordt ga je de min in, als je nu dus plus hebt kan je beter wachten, want in de loop der jaren zal je zicht vanzelf wat beter gaan worden.
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Centaur zei:
2000 lijkt me rijkelijk veel.

Als je ouder wordt ga je de min in, als je nu dus plus hebt kan je beter wachten, want in de loop der jaren zal je zicht vanzelf wat beter gaan worden.

Die prijs kan best wel eens realistisch zijn. Bij eye center europe bijvoorbeeld zijn dit de prijzen http://www.eyecentereurope.nl/kosten.php
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Of het vergoed wordt, hangt ook van je verzekeraar af. Bij mij wordt €500,= per oog vergoed, dus dat scheelt alweer een stukje. Kijk je voorwaarden eens goed na, want misschien vergoedt jouw verzekeraar ook wel een gedeelte?
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

gallius zei:
klopt het dat je ogen een 2tal jaar stabiel moeten zijn vooraleer je kan laten laseren?
@noppes, nu je ogen terug verslechteren, kan je ze terug laten opereren of is het een gedane zaak

Mja, ik weet het nog niet. De oogarts zegt dat dit komt doordat mijn ogen vermoeid zijn. Ik heb terug 0,5 of zoiets... dus ik zal wel nog een tijdje wachten. Men kan terug laseren, maar ze zei dat ze onder de 1,5 er niet wil aan beginnen! :D

Edit: ja, je wacht best tot je ogen stabiel zijn !
 
Re: Ogen laten laseren. Ervaringen / adviesen?

Ik heb het 2 jaar geleden bij carevision in Amsterdam laten toen. Toendertijd 3900 euro voor de totale ingreep. Leuke was wel dat ik de helft terugkreeg van de belasting, omdat ik het kon opgeven als noodzakelijk voor de uitoefening van mijn beroep.

Ik kan het iedereen aanraden, ik was een 'modelpatient' echter, heb ook nooit pijn eraan gehad en kon twee dagen later al gewoon weer werken. Nu 2 jaar later zijn mijn ogen een klein beetje verslechterd, 100% scherp zie ik niet, maar het is nog te veel weinig om weer naar een bril over te stappen!
 
Back
Naar boven