Fitness Seller

Sticky Ogen Laseren: Ervaringen & Adviezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mooi! Hou ons op de hoogte :p moet een onbeschrijfelijk gevoel zijn als je morgen wakker wordt! :D Nog een speciale reden waarom je voor de Lasik hebt gekozen?
 
Ik kijk nu al heel de avond televisie zonder bril of lenzen hoor :D is echt vreemd, sta er amper bij stil... Alleen nog wat irritatie die morgen weg zou moeten zijn en dan mag ook die verduisterende bril af (enkel nog snachts ter bescherming).
Ik heb gewoon de dichtstbijzijnde oogarts opgezocht en zij gebruikte die techniek... Mijn contactlenzen waren aan vervanging toe maar was het gedoe ermee beu vandaar nu de knoop doorgehakt.
 
Vanmorgen nog een korte checkup gehad (volgende week weer, daarna volgende maand). Met de ogen zelf was alles ok. Daarna leestest en enkel de allerkleinste letters kon ik niet lezen, ze reageerde zelf verbaasd dat ik dat al kon :D Alle iritaties zijn weg nu (uitgezonderd wat droge ogen soms), moet nog n maand druppelen (kunsttranen, de eerste week ook antibiotica), niet in de ogen wrijven en water vermijden. Ik zie dus alles perfect nu en alhoewel dat 20 jaar geleden is lijkt dat al "normaal" :) Misschien omdat ik altijd lenzen droeg en amper een bril...
 
Interessant! Mag ik vragen wat je moest betalen?
 
Hatsiekiedee. Ik had een ander vak moeten kiezen :D.
Maar goed, ik denk er ook steeds vaker over na. Lijkt me wel wat om weer "gewoon" te kunnen zien.
 
Hier mensen met ervaringen van het laseren van een plus sterkte?

Ik heb +4 aan beide ogen en 0.75 cilinder.
Heb een vooronderzoek gehad bij visus, ze konden mijn sterkte laseren intralasik (incl wavefront). Verwachting was zelfde zicht als met bril of lenzen.
Maar het zal de eerste maanden doorschieten in een - sterkte en dit baard mij een beetje zorgen.

Vandaar mijn vraag over evaringen van mensen die hebben gelaserd en en + sterkte hadden.
 
Hier mensen met ervaringen van het laseren van een plus sterkte?

Ik heb +4 aan beide ogen en 0.75 cilinder.
Heb een vooronderzoek gehad bij visus, ze konden mijn sterkte laseren intralasik (incl wavefront). Verwachting was zelfde zicht als met bril of lenzen.
Maar het zal de eerste maanden doorschieten in een - sterkte en dit baard mij een beetje zorgen.

Vandaar mijn vraag over evaringen van mensen die hebben gelaserd en en + sterkte hadden.
Geen ervaring mee, maar waarom gaat het doorschieten naar -? En hoe werkt dit in de praktijk? Bij mij (-) hebben ze het hoornvlies dunner gemaakt, wat doen ze dan bij +?
 
Gisteren de SMILE behandeling ondergaan bij Bergman Clinics in Utrecht door de arts M Luger. Het was allemaal wel even spannend maar alles is goed verlopen! Vandaag langs geweest voor controle en alles zag er goed en naar verwachting uit. Mijn zicht is nu ca. 80% met beide ogen, dit zal echter naar verwachting langzaam aan beter worden.

Voor nu is het gewoon veel (heel veel) oogdruppelen en geduld hebben!

Nog een tip voor de mensen die er interesse in hebben, vanavond 21:15 op NPO2 bij Zembla een item over ooglaseren, waar het er allemaal nog niet zo goed vanaf komt volgens mij... ben benieuwd!
 
Net die aflevering teruggezien. Gaat over de lasik-methode en daar heb ik al vaker klachten over gelezen, maar was wel interessant om te zien. Bij de oude lasik-methode snijden ze overigens met de hand, tegenwoordig gebeurt dit vaak computergestuurd waardoor er minder diep gesneden wordt dacht ik. Vraag mij af hoe het dan zit met de complicaties en ook bij andere methodes zoals lasek, waarbij het teruggroeit ipv doorsnijden en terugplaatsen.
 
Net die aflevering teruggezien. Gaat over de lasik-methode en daar heb ik al vaker klachten over gelezen, maar was wel interessant om te zien. Bij de oude lasik-methode snijden ze overigens met de hand, tegenwoordig gebeurt dit vaak computergestuurd waardoor er minder diep gesneden wordt dacht ik. Vraag mij af hoe het dan zit met de complicaties en ook bij andere methodes zoals lasek, waarbij het teruggroeit ipv doorsnijden en terugplaatsen.
Ik heb zelf lasik gehad met lasersnijden van het flapje.
Ik ben nu na 3,5 jaar nog steeds uiterst tevreden! Geen complicaties en perfect zicht.
de dag na de behandeling reed ik alweer auto. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze.
 
Ik heb zelf lasik gehad met lasersnijden van het flapje.
Ik ben nu na 3,5 jaar nog steeds uiterst tevreden! Geen complicaties en perfect zicht.
de dag na de behandeling reed ik alweer auto. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze.
Dikke maand geleden bij mij nu, ook geen enkele klacht, perfect zicht en buiten wat irritaties in de namiddag na de operatie niets gevoeld...
 
Ik heb zelf lasik gehad met lasersnijden van het flapje.
Ik ben nu na 3,5 jaar nog steeds uiterst tevreden! Geen complicaties en perfect zicht.
de dag na de behandeling reed ik alweer auto. Ik ben nog steeds blij met mijn keuze.
Natuurlijk zijn er heel veel mensen zonder complicaties, de behandeling wordt ook nog steeds veel uitgevoerd. Maar van wat ik er over gelezen heb en gister in de uitzending ook terugzag, is dat lasik wel de behandeling met de grootste risico´s is, omdat er dieper in het oog gesneden wordt. Er zijn zelfs klinieken die de behandeling niet meer uitvoeren. Het grote voordeel van lasik is natuurlijk het snelle herstel, maar dat weegt voor mij niet op tegen de risico´s, ook omdat ik zelf aan vechtsport doe.
 
Ik heb het programma niet gezien maar ik hoor van mensen die het laten doen hebben alleen maar positieve ervaringen... Bij mijzelf is alles dus ook perfect gelopen (heb vandaag mijn laatste controle).
 
Natuurlijk zijn er heel veel mensen zonder complicaties, de behandeling wordt ook nog steeds veel uitgevoerd. Maar van wat ik er over gelezen heb en gister in de uitzending ook terugzag, is dat lasik wel de behandeling met de grootste risico´s is, omdat er dieper in het oog gesneden wordt. Er zijn zelfs klinieken die de behandeling niet meer uitvoeren. Het grote voordeel van lasik is natuurlijk het snelle herstel, maar dat weegt voor mij niet op tegen de risico´s, ook omdat ik zelf aan vechtsport doe.
Toen ik ging informeren bleek dat Lasek niet mogelijk was gezien mijn afwijking van ruim -9. Ik zou dan evengoed na de behandeling nog een bril moeten.
Daarom wilde ik in eerste instantie gaan voor implantaat lenzen omdat dat reversibel is. Echter kon dat bij mij ook niet en dus bleef er alleen Lasik over.
Ik wilde het toch laten doen.. dus veel keuze was er bij mij niet.
Ik was eerst wel huiverig.. wat als het niet zou lukken.. want ik heb ook wel de negatieve ervaringen op internet gelezen. Maar op internet zie je eigenlijk altijd de negatieve berichten en de positieve veel minder. Ik heb besloten het dus wel te doen.. en vooralsnog ben ik nog steeds heel blij dat ik het wel gedaan heb.
 
Toen ik ging informeren bleek dat Lasek niet mogelijk was gezien mijn afwijking van ruim -9. Ik zou dan evengoed na de behandeling nog een bril moeten.
Daarom wilde ik in eerste instantie gaan voor implantaat lenzen omdat dat reversibel is. Echter kon dat bij mij ook niet en dus bleef er alleen Lasik over.
Ik wilde het toch laten doen.. dus veel keuze was er bij mij niet.
Ik was eerst wel huiverig.. wat als het niet zou lukken.. want ik heb ook wel de negatieve ervaringen op internet gelezen. Maar op internet zie je eigenlijk altijd de negatieve berichten en de positieve veel minder. Ik heb besloten het dus wel te doen.. en vooralsnog ben ik nog steeds heel blij dat ik het wel gedaan heb.
Ik snap heel goed dat je het gedaan hebt, als er geen andere opties waren en mooi dat het bij jou goed verlopen is. Je hebt zeker gelijk dat mensen eerder geneigd zijn om negatieve ervaringen te delen, maar de uitzending bevestigde wel weer mijn idee dat Lasik de meest risicovolle methode is.
 
Gisteren toevallig mijn laatste controle gehad (ik mag wel binnen zes maanden nog eens terugkomen als ik dat wil ter geruststelling, controles zitten in de prijs). Alles was perfect, moet niet echt meer opletten met water in de ogen etc... Bij de leestest haalde ik 15/10 zei ze waarbij 10/10 gewoon goeie ogen zijn, dus kon niet beter :) Of er nu meer risico aan verbonden was of niet, bij mij is alles zonder enig probleem verlopen en ben hier heel tevreden mee!
 
Geen ervaring mee, maar waarom gaat het doorschieten naar -? En hoe werkt dit in de praktijk? Bij mij (-) hebben ze het hoornvlies dunner gemaakt, wat doen ze dan bij +?

Als het goed is maken ze het boller ipv dunner. Het doorschieten heeft uit mijn hoofd te maken met het accomoderen. Bij het vooronderzoek had ik zonder de verdovende druppels 'slechts'een sterkte van +2 als ik me goed kon focussen. Na de verdovende druppels waarna je pupillen onwijs groot zijn en je niet kunt focussen had ik rond de +6. Ik zal dan ergens daartussen in rond +4 gelaserd worden. Ik kon kiezen voor Intralasik en eventueel wavefront.

Heb de uitzending van zembla gister terug gekeken schrok er wel van, maar ze zetten het wel in een heel negatief daglicht. En als ik om me heen kijk hebben veel mensen hun ogen laten laseren o.a mijn moeder en baas hebben hun ogen een tijd geleden laten laseren d.m.v Lasik en niet die klachten. En een vriend van me laatst zich laten laseren bij VISUS ook via de intralasik en wavefront methode en ziet alles uitstekend, hij noemt het zelfs de beste beslissing uit zijn leven tot nu toe en raad het mij ook sterk aan. Hij ziet naar eigen zeggen nog veel scherper dan hij ooit met bril of lenzen heeft gezien. Maarja wel een min sterkte en ik een plus sterkte, lees ook weinig verhalen van mensen die een plus sterkte hebben gelaserd.

Heb nu al een tijd een bril op omdat ik steeds klachten hield van het dragen van lenzen. Heb een ontsteking of irriatie opgelopen onder mijn bovenste oogleden door het schuren van de lenzen. GPC heet het. Heb nu druppels om het te verhelpen. (steroidendruppels, dus groei ook een stuk sneller de laatste tijd:p). De oogarts zei ook dat ik kon overwegen om mijn ogen te laten laseren of implantaat lenzen kon nemen.
 
harry hamlap
Je hoort inderdaad veel minder van + ogen die gelaserd worden dan van - ogen. Zelf ken ik alleen mensen met negatieve sterkte de gelaserd zijn en allemaal zijn ze tevreden. Een oud collega van me had vroegtijdige staar en was bijna blind. Die heeft implantaat lenzen gekregen en is nog altijd blij met zijn keuze. Voordeel van implantaat lenzen is dat het reversibel is. de lens kan altijd weer verwijderd worden en indien er wat verandert met je ogen ook vervangen worden. dus op zich ook voordelen. Daarom wilde ik in eerste instantie implantaatlenzen. dat kon bij mij dus niet.
Ik zou als ik jou was eens verder informeren naar de implantaatlenzen. Mogelijk dat dat ook een beter resultaat geeft met + ogen gezien wat je omschrijft met die meting van de ogen met druppels.
 
Ik ben over een kleine 2 weken aan de beurt! LasekPRK/TransPRK behandeling. Ze hebben mij verteld dat ze met lasek wel richting de-8 konden gaan geloof ik. Zelf heb ik -4.5 en -3.75.

Ben benieuwd hoe het is zonder bril of lenzen :)

Nu 2 en een half jaar later is alles nog steeds perfect! :cool:

Enige wat ik er aan overgehouden is dat ik iets gevoeliger ben voor licht, dus sneller een zonnebril op.
 
Back
Naar boven