XXL Nutrition

Ok, laat ik hier ook maar eens een serieuze vraag neergooien... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Btf Centaur, je kan ook pijn hebben aan je kniën van hele dagen stil te zitten, voor je pc bijvoorbeeld, of in de auto. Beweeg je genoeg?


sorry, inkoppertje :D
 
MonsterStrength zei:
Btf Centaur, je kan ook pijn hebben aan je kniën van hele dagen stil te zitten, voor je pc bijvoorbeeld, of in de auto. Beweeg je genoeg?


sorry, inkoppertje :D
Overgewicht? :D
 
MonsterStrength zei:
Btf Centaur, je kan ook pijn hebben aan je kniën van hele dagen stil te zitten, voor je pc bijvoorbeeld, of in de auto. Beweeg je genoeg?


sorry, inkoppertje :D
5 dagen per week, 45 min cardio? :rolleyes:
 
Deze was gewoon te mooi om te laten liggen ;)

Maar on-topic: goeie schoenen dragen en aan je techniek werken, ga je je kniën niet meer voelen :thumb:
 
MonsterStrength zei:
Btf Centaur, je kan ook pijn hebben aan je kniën van hele dagen stil te zitten, voor je pc bijvoorbeeld, of in de auto. Beweeg je genoeg?

Hier wil ik even serieus op inhaken. Ik zit namelijk vrijwel de hele dag stil achter een pc/bureau op mijn stage. En laat ik nu last van mijn knieën beginnen te krijgen :(
 
hmmm.. me too
 
MonsterStrength zei:
Btf Centaur, je kan ook pijn hebben aan je kniën van hele dagen stil te zitten, voor je pc bijvoorbeeld, of in de auto. Beweeg je genoeg?


sorry, inkoppertje :D

hehe, inkoppertje idd. maar volgens mij ook 1 van de hoofdredenen voor last in de knieën...

kijk ook naar onderstaande reacties:
eq_909 zei:
Hier wil ik even serieus op inhaken. Ik zit namelijk vrijwel de hele dag stil achter een pc/bureau op mijn stage. En laat ik nu last van mijn knieën beginnen te krijgen :(
KaLe zei:
hmmm.. me too

ik ervaar het zelf ook als ik bvb 5u aan een stuk plannen zit te tekenen, dan zijn mijn arm/schouder/traps echt helemaal verkrampt... en dat voel ik automatisch ook op mijn training... gn blessure, gewoon ff een ellendig gevoel.
 
Uuuh, Smith machine verknalt je knieen!? Jeetje, ik doe alleen maar squat in de smith omdat er geen andere optie is.
 
Kracht en massa proberen te winnen door squats in de smith machine, da's net zoals de Tour proberen te winnen door op een home-trainer te fietsen voor de tv
 
Let erop dat bij de schoenen de hakken niet hoger staan dan de tenen, dit zorgt ervoor dat je knieen sneller over je tenen zullen gaan (-> meer druk op de knieen).
 
DumphuiZ zei:
Let erop dat bij de schoenen de hakken niet hoger staan dan de tenen, dit zorgt ervoor dat je knieen sneller over je tenen zullen gaan (-> meer druk op de knieen).

Daarom ook het omgekeerde, geen schoenen met zachte zool omdat je hielen dan te diep wegzakken
 
dan heb ik als bb-er ook ff een vraagje tussendoor

Ik lees net dat squatten in de smith dus geen optie is. Helaas heeft mijn sportschool geen losse squatrek, maar wel een mooie leggpress machine. Zou het erg zijn om in plaats van de squat te gaan leggpressen?
Of is de squat echt gewoon een onmisbare oefening dus niet eventuaal te vervangen door leggp?
 
vragen in het powerlifting hok of squat vervangbaar is ... dat is lef hebben :D

Squat en LP zijn 2 totaal verschillende oefeningen, de ene is geen vervaning voor de andere, het is maar waar je je prioriteiten legt ...
 
dat van die hakken

staan bij gewichthefschoenen de hakken niet hoger dan de tenen
die hebben toch een dikke zool vanachter dacht ik?
 
divano zei:
dan heb ik als bb-er ook ff een vraagje tussendoor

Ik lees net dat squatten in de smith dus geen optie is. Helaas heeft mijn sportschool geen losse squatrek, maar wel een mooie leggpress machine. Zou het erg zijn om in plaats van de squat te gaan leggpressen?
Of is de squat echt gewoon een onmisbare oefening dus niet eventuaal te vervangen door leggp?

Het is mij gelijk in welk hokje je jezelf wil plaatsen, maar of je nu PL'er of BB'er denkt te zijn, hoe denk je in godsnaam serieuze massa te kunnen kweken zonder "the king of mass builders" ?

Zwaar squatten ontwikkelt niet alleen je benen, maar zet een groeiproces in je ganse lichaam in gang (het zgn. knock-on effect). Bij legpress maak je het jezelf wel erg makkelijk, je schakelt immers een boel belangrijke spieren uit. Ik heb het elders al gezegd, als je gym geen squatrek heeft, dan ben je daar om serieus te trainen niet op je plaats! Laat dergelijke health clubs en wellnesscenters over aan de huisvrouwen.
 
Het is wel een bump van even geleden, maar 'k moet er op inpikken :) .

Ik heb zelf nogal last van platvoeten en daarbij (wat niet altijd zo is) sterke over-pronatie. Gevolg is dat m'n knieën nogal de neiging hebben naar binnen te roteren en ik vaak met pijn in de knieën zit. Niet zo zeer bij bvb de squat (die dan weer problemen geeft door de beperkte beweeglijkheid in m'n opgelapte schouder :D) maar vaker bij de deadlift en leg press, en vooral in het dagelijkse leven en bij cardio-achtige dingen.

Die Chuck Taylor schoenen lijken me een goed begin om er wat aan te doen (naast de nieuwe steunzolen waar ik maandag een afspraak voor heb) tijdens het trainen, zodat ik die beenspieren toch kan versterken zonder teveel last. Maar kan iemand van m'n landgenoten me vertellen waar je die ergens kan vinden ? Om nu verschillende winkels af te schuimen op zoek naar een specifiek soort schoenen, lijkt me een lastig werkje :D . En via internet zie ik ook niet helemaal zitten, een schoen moet je toch kunnen passen.
 
Raistlin zei:
Het is wel een bump van even geleden, maar 'k moet er op inpikken :) .

Ik heb zelf nogal last van platvoeten en daarbij (wat niet altijd zo is) sterke over-pronatie. Gevolg is dat m'n knieën nogal de neiging hebben naar binnen te roteren en ik vaak met pijn in de knieën zit. Niet zo zeer bij bvb de squat (die dan weer problemen geeft door de beperkte beweeglijkheid in m'n opgelapte schouder :D) maar vaker bij de deadlift en leg press, en vooral in het dagelijkse leven en bij cardio-achtige dingen.

Die Chuck Taylor schoenen lijken me een goed begin om er wat aan te doen (naast de nieuwe steunzolen waar ik maandag een afspraak voor heb) tijdens het trainen, zodat ik die beenspieren toch kan versterken zonder teveel last. Maar kan iemand van m'n landgenoten me vertellen waar je die ergens kan vinden ? Om nu verschillende winkels af te schuimen op zoek naar een specifiek soort schoenen, lijkt me een lastig werkje :D . En via internet zie ik ook niet helemaal zitten, een schoen moet je toch kunnen passen.
Brantano! Ik heb er woensdag gekocht voor 25€, was 50% korting op. Het zijn wel rode, maar heb er dan toch. :D
 
Samu zei:
Brantano! Ik heb er woensdag gekocht voor 25€, was 50% korting op. Het zijn wel rode, maar heb er dan toch. :D
Al mee gesquat ? :D
 
Back
Naar boven