AndroidHealthClinic

Ok, laat ik hier ook maar eens een serieuze vraag neergooien... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Net terug van Brantno. Die rode tegen halve prijs hadden ze niet in m'n maat. Heb ik maar de volle pot betaald :D . Maar ze zitten als gegoten. Maandag m'n nieuwe steunzolen laten opmeten en vragen om ze extra sterk te maken, en ik kan er weer tegenaan :) .
 
Raistlin zei:
Net terug van Brantno. Die rode tegen halve prijs hadden ze niet in m'n maat. Heb ik maar de volle pot betaald :D . Maar ze zitten als gegoten. Maandag m'n nieuwe steunzolen laten opmeten en vragen om ze extra sterk te maken, en ik kan er weer tegenaan :) .
Mmm in Lokeren had ik maat 43 al mee. :D Veel plezier met je nieuwe schoentjes! :)
 
Het zal misschien wel front squats worden, maar kom :).

Wat lijkt jou als ervaren PL'er trouwens de beste oplossing voor een gereduceerde ROM in het schoudergewricht :D ? Ik krijg de bar niet laag genoeg meer op m'n traps, omdat m'n rechterschouder te gelimiteerd is door dat ingekorte kapsel. Andere vormen van bar gebruiken ed lijkt me niet echt een handige oplossing, als het al iets zou oplossen.
 
Raistlin zei:
Het zal misschien wel front squats worden, maar kom :).

Wat lijkt jou als ervaren PL'er trouwens de beste oplossing voor een gereduceerde ROM in het schoudergewricht :D ? Ik krijg de bar niet laag genoeg meer op m'n traps, omdat m'n rechterschouder te gelimiteerd is door dat ingekorte kapsel. Andere vormen van bar gebruiken ed lijkt me niet echt een handige oplossing, als het al iets zou oplossen.

Oplossing 1: Gebruik een Wide Grip, zo kan je schouders ontlasten, heb je wel grotere traps voor nodig
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oplossing 2: Andere Bar gebruiken, bv een Cambered Bar, zo kun je makkelijk onderin vastpakken
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Oplossing 3: Een manta ray gebruiken, om de bar te verhogen waardaar je makkelijker kan vastnemen zonder schouderpijn
Bar-b4-web-large.jpg

dougohed.jpg


Oplossing 4: andere oefeningen (front squat, ...)

Hou er rekening mee dat je bij alle oefeningen wel een wijziging in de volgorde van belangrijkheid van de spieren krijgt, dus gewoon wide grip lijkt mij nog de beste, met afwisseling van de andere oplossingen :)
 
Cambered bar ligt er, Manta ray ook... Genoeg alternatieven Raistlin! :D
 
Die manta ray hebben we ook liggen, maar vond het nooit prettig werken. Misschien niet slecht als tijdelijke oplossing.

We hebben iets wat op een cambered bar lijkt maar het niveauverschil tussen de twee stukken is veel kleiner, wordt soms gebruikt om nog dieper te gaan bij het bankdrukken (lijkt me een regelrechte aanslag op het schouderkapsel maar kom).

Ik denk dat ik even zal proberen met die manta ray, of eens testen hoe wijd ik hem kan nemen. M'n traps zijn momenteel net als de rest 'redelijk' klein, dus dat kan een probleem worden. Maar het is leuk om weten dat er oplossingen voor zijn.

Thanks voor de reply :thumb:
 
Jullie hebben een manta ray en een cambered bar ???:eek:

Wtf gekken wat doen jullie nog op internet, drag your but into the gym!!!!! Man ik wou dat ik die had, kon ik veel meer variatie in men ME oefeningen steken :(
 
Cambered bar vind ik erg relatief, het gaat over een verschil van enkele centimeter :D .

We hebben nog leukere dingen, zoals één of ander constructie waar je de bar in kan hangen ter hoogte van je borst om zo te front squatten. Alleen is het niet erg prettig, en zit er een stuk aan dat op een vervelende plaats druk levert :D .

Oja, ze zijn trouwens meer gesloten dan open in de maand juli, dus we kunnen niet eens trainen :) .
 
Raistlin zei:
Cambered bar vind ik erg relatief, het gaat over een verschil van enkele centimeter :D .
True.

We hebben nog leukere dingen, zoals één of ander constructie waar je de bar in kan hangen ter hoogte van je borst om zo te front squatten. Alleen is het niet erg prettig, en zit er een stuk aan dat op een vervelende plaats druk levert :D .

Oja, ze zijn trouwens meer gesloten dan open in de maand juli, dus we kunnen niet eens trainen :) .
Nog nooit dat ding om te front squatten gezien. ???

Die Manta ray wordt trouwens vooral gebruikt door mensen die janken dat die stang pijn doet tijdens het squatten, en ze staan dan nog es met hun hielen op een plankje ook... :sad:
 
Ego aan de kant zetten en af en toe manta ray gebruiker, de hogere bar zorgt voor een grotere spanning op je hams :)
 
Dat ding om te front squatten ligt waarschijnlijk ergens in een kot, net zoals het hulpstuk om je bar te liften zodat je er deftig schijven op kan steken om te DL'en. En dat plankje, tjah, thierry leert het hen ook zo aan. 't Is een verstandige jongen met heel wat ervaring, maar sommige dingen snap ik niet :).
 
Moet ik ff demonstratie komen geven dat je best veel kan squatten ZONDER plankje? :D
 
MonsterStrength zei:
Moet ik ff demonstratie komen geven dat je best veel kan squatten ZONDER plankje? :D
Zou wel bruut zijn om eens iemand 'in ons midden' te hebben die van die lekkere gewichten squat en deadlift :D . Op de bench press tref je nog wel eens een aardige 100+ kg (tellen doe ik niet) aan, maar op de andere is het wat anders. Deadliften doet sowieso bijna geen kat.
 
Raistlin zei:
Dat ding om te front squatten ligt waarschijnlijk ergens in een kot, net zoals het hulpstuk om je bar te liften zodat je er deftig schijven op kan steken om te DL'en. En dat plankje, tjah, thierry leert het hen ook zo aan. 't Is een verstandige jongen met heel wat ervaring, maar sommige dingen snap ik niet :).
Hulpstuk staat normaal tussen het grote rek met dumbbells en dat ene rekje vol schijven. Je ziet het alleen niet goed staan omdat het daar een donker hoekje is. :) En dat van dat plankje weet ik, heeft hij mij ooit zelf es gezegd. Daarom dat ik nu niets meer vraag. :D
 
MonsterStrength zei:
Moet ik ff demonstratie komen geven dat je best veel kan squatten ZONDER plankje? :D
Goed idee! :D

Raistlin zei:
Zou wel bruut zijn om eens iemand 'in ons midden' te hebben die van die lekkere gewichten squat en deadlift :D . Op de bench press tref je nog wel eens een aardige 100+ kg (tellen doe ik niet) aan, maar op de andere is het wat anders. Deadliften doet sowieso bijna geen kat.
Op de uren dat ik kom is die bench zelfs meer bezet dan het powerrack. Maar mij hoor je niet klagen, ik doe toch veel in dat rack. :D
 
Samu zei:
Op de uren dat ik kom is die bench zelfs meer bezet dan het powerrack. Maar mij hoor je niet klagen, ik doe toch veel in dat rack. :D
Is altijd zo :) .
 
Raistlin zei:
Is altijd zo :) .
Spijtig genoeg...
Zie zelfs meer mensen biceps curl dan squat doen in dat rack. :mad: Ow en eum dinsdagavond squatten? Zal wel es training paar uurtjes verschuiven.
 
Om even verder te gaan op hulpstukken voor de squat : heeft iemand de sting ray al geprobeerd voor de front squat ?
 
MonsterStrength zei:
Ego aan de kant zetten en af en toe manta ray gebruiker, de hogere bar zorgt voor een grotere spanning op je hams :)

Hogere ? Lagere eerder, omdat je de heup extensie beperkt door de positie van de bar en meer nadruk legt op de extensie in de knie.
 
Back
Naar boven