XXL Nutrition

Ola... stalker uit de kast!

Bezoekers in dit topic

Qtip

Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
87kg
Vetpercentage
18%
Hoi allemaal!

Al jaren lang lees ik met enige regelmaat anoniem artikelen op het forum hier. En nu dan toch maar een keer inschrijven. Ook omdat het dan wat netter staat om eens een vraag te stellen!

Ik zal me eerst eens voorstellen. Ik ben arie, geboren in 1974 en nu dus 42 jaar. Ik doe vanaf mijn 25ste af en aan aan fitness/bodybuilding. Al heel vroeg begonnen met klooien met a.s. erg dom, zeker omdat ik nooit echt gediciplineerd was. En zeker niet wist dat 80% van het body builden om goed eten ging...

Ik ben ooit begonnen met 5 ampulletjes primobolan. Maanden later nog eens 5 ampullen sustanon.... ik was zo voorzichtig omdat ik dacht dat je na een kuur gelijk als arnold swarzenegger uit kwam te zien. Tja.... wijsheid komt met de jaren??

Jaren later werd ik fanatieker met fitness. Ook toen wat lopen rommelen met een deca only kuur. Ook dit was weer een aanfluiting. 8x 100 mg. Nooit geen winst gehad natuurlijk!

De laatste jaren ben ik redelijk fanatiek aan het fitnessen. Hierbij wel wat meer aandacht aan voeding gegeven. Dat wil zeggen dat mijn eiwitinname redelijk hoog was. Maar nog nooit echt met het tellen van calorieen, koolhydraten, vetten en eiwitten.

Uiteindelijk heb ik me in al deze jaren van een schamele 73 kg (1.84 cm) tot 98 kg weten te krijgen. Daar was ik toch redelijk trots op!

Todat ik vorig jaar met een personal trainer begon te werken. Deze vertelde me dat mijn vetpercentage 25 % was. Dat was wel even schrikken!

Na een goed uitgebalanceerd plan kwam ik na 3 maanden op 93 kg en 17% uit. Niet verkeerd.... na de drie maanden zelf weer gaan fitnessen en hierbij niet gelet op mijn calorie-intake. Rond januari bemerkte ik dan ook dat mijn broek weer aardig te strak werd. Ik zat op 95 kg. Ik besloot toen mijn oude voedingsschema en trainingsschema er bij te pakken. In no-time vloog het vet er weer af. Nu heb ik hierbij een kuurtje anavar gedaan. Dit waren tabs van 15 mg. Van een vrij nieuw merk. Ik heb 6 weken 60 mg per dag genomen. Later las ik ergens dat dit vermoedelijk toch geen anavar was maar mogelijk winstrol.

2 maanden geleden toch de personal trainer er bij gehaald. Deze gaf aan dat ik op 92 kg en 18% zat.

Ik heb toen aangegeven dat ik droge massa wilde aankomen. We zijn gaan expirimenteren met een vrij lage cal. Intake van 1900. Al na 10 dagen merkte ik dat ik wel wat gewicht verloor maar mezelf hier niet lekker bij voelde. Ik heb dit aangegeven bij de pt. De calorieen mochten omhoog naar 2000. Ook dit voelde niet lekker. Ik werd slap, zag tegen mijn work outs op , mijn kracht nam af en voelde me niet happy...

Uiteindelijk zat ik op 2200 calorieen per dag. Hierbij zat ik op 153 gr eiwit, 280 koolhydraten en 55 gr vet.

Nu, 15 week geleden weer een tussenmeting gedaan. Ik zat op 18% en 86 kg... ik ben dus 6 kg kwijt geraakt. Maar geen vet dus!!

Erg frustrerend....

Ik hou van fitnessen maar raak inmiddels wel erg gefrustreerd van de resultaten.

Ik hoop hier toch de nodige feedback en adviezen te krijgen om me weer te motiveren en betere resultaten te behalen.

Alvast bedankt voir jullie tijd en adviezen.
 
Gewoon in elk geval eens beginnen te trainen zonder AAS.
Ik ben van jou leeftijd 2 jaar ouder zelfs en heb een aardige lichaamscompositie weten te bereiken. (train by the way nog geen 2,5 jaar)

Wat meer info maakt het ook makkelijker om advies te geven.

- Weet je je onderhoud ?
- Welk trainingsprogramma gebruik je ?
- hoe vaak train je per week ?
- Track je je calorieen / macro's ? Zo ja hoe ?

Als jij je zaakjes goed in elkaar hebt zitten dan hoef je helemaal niet gefrustreerd te worden, integendeel zelfs.

Ook aardig wat coaches en PT's doen maar wat. Geen verstand van zaken.
Genoeg voorbij zien komen hier.
 
Hoi marr..
Als jij dat bent op de foto, dan zit dat wel goed! Netjes!

Wat mijn onderhoud is weet ik niet. Ik weet ook niet precies wat hiermee bedoeld word.

Macro's weet ik ook niet precies wat daarmee bedoeld word.... vitamines enzo?

Ik hou mijn voeding bij met een app. Fatsecret. Alles wat ik eet, weeg ik en schrijf ik op in deze app. Handig!

Ik train nu de laatste paar weken met het 5x5 systeem. Daarvoor een paar weken 15/12-10-8-6. Daarvoor 3x 12 geloof ik. Ik probeer om de 6- 8 weken weer een ander programma....

Ik train minimaal 2 x per week. Max 4 x. Ik werk in de onregelmatige dienst waarbij ik ook nachtdiensten draai.daarom ben ik soms maar 2 x.

Mijn bodytype is mesomorph, gebruik multivitamines, soms fases met creatine en whey isolate of whey perfection van de body en fit shop.

Mijn voeding is 85% schoon... ik drink wel koffie met suiker, soms een paar stukjes donkere chocolade. 1 grote zonde is dat ik graag een (1) glaasje whisky drink. Dit gebeurt toch wel 4 x per week. Vaak is dit een half glas. Puur omdat ik het lekker vind.

Deze pt is een jonge vrouw die op hoog niveau fysiotherapie studeert en bij professionele sportclubs werkt. Ze heeft weinig tot geen verstand van a.s. wel van hoe het lichaam werkt en van voeding.

In ieder geval vast bedankt voor je tijd...
 
Als jij dat bent op de foto, dan zit dat wel goed! Netjes!

Yep that's me, thanx !

Wat mijn onderhoud is weet ik niet. Ik weet ook niet precies wat hiermee bedoeld word.

Jou onderhoud is het aantal Kcal's wat je (dagelijks) nodig hebt om op gewicht te blijven. In jou geval zou dat rond de 2600 Kcal's zijn.
Pas in praktijk zul je erachter komen of dit werkelijk zo is. Het is een richtlijn. Afhankelijk van of je af wil vallen of aan wil komen ga je 3 tot 500 Kcal onder of boven je onderhoudsbehoefte (in praktijk) eten / drinken.

Macro's weet ik ook niet precies wat daarmee bedoeld word.... vitamines enzo?

Macro's (nutriënten) zijn de eiwitten / koolhydraten en vetten die je binnen krijgt. Micronutrienten zijn bijv. vitamines, mineralen etc. die je binnenkrijgt.
Echter hebben micronutrienten geen invloed op de Kilo calorieën. 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht / 1 gram vet en de rest koolhydraten is een prima verhouding.
1 gram eiwit is 4 Kcal's, 1 gram koolhydraten is 4 Kcal's en 1 gram vet is 9 Kcal's.

Ik hou mijn voeding bij met een app. Fatsecret. Alles wat ik eet, weeg ik en schrijf ik op in deze app. Handig!

Ik ken persoonlijk Fatsecret niet (wel van gehoord). Als het goed is kun je daarin precies zien of je je doelen behaalt op het gebied van voeding toch ?
Dan ben je in een keer rond. Tenminste als je goede getallen in voert. Dus ook (zeker in het begin) zorgt dat je het juiste gewicht (aantal grammen) afweegt.
Anders kom je bedrogen uit.

Ik train nu de laatste paar weken met het 5x5 systeem. Daarvoor een paar weken 15/12-10-8-6. Daarvoor 3x 12 geloof ik. Ik probeer om de 6- 8 weken weer een ander programma....

Nou ja als je consequent traint en zwaar, dan moet er progressie komen.

Deze pt is een jonge vrouw die op hoog niveau fysiotherapie studeert en bij professionele sportclubs werkt. Ze heeft weinig tot geen verstand van a.s. wel van hoe het lichaam werkt en van voeding.

Het lijkt me eerlijk gezegd dat ze niet de know how voor body building / krachtsport en de daaraan gekoppelde voedingswetenschap in huis heeft.
Anders had ze jou wel wat beter op de hoogte gebracht. No offence !
 
Niet alles gelezen, excuus, maar vet inname mag omhoog bij jouw gewicht van boven de 90 kg, eiwitten kunnen ook licht verhoogd worden. Als je hierdoor in de knoei raakt met totaal aantal kcal dan kh inname verlagen.
 
huh waar een hek

'offence' mag gewoon (net zoals 'defence', 'practise' als het om een werkwoord gaat, 'flavour/colour/humour' enz., 'specs' i.p.v. 'glasses', 'lift' i.p.v. 'elevator', 'the silver screen' i.p.v. 'the cinema' en ga zo maar door)

OT: je meet waarschijnlijk je vetpercentage gewoon niet goed. Weegschaal zeker? Die dingen werken van geen kanten. Overigens ook wel betreurenswaardig dat niemand hier die enorme willekeurige fluctuatie in vet% en gewicht ziet zonder het te vermelden en we zijn 8 comments in :roflol: vooral omdat hij aangeeft dat hij waarschijnlijk winstrol heeft gebruikt en dit een droge compound is.

Daarbij heb ik ook nog zo mijn twijfels over je personal trainer.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
'offence' mag gewoon (net zoals 'defence', 'practise' als het om een werkwoord gaat, 'flavour/colour/humour' enz., 'specs' i.p.v. 'glasses', 'lift' i.p.v. 'elevator', 'the silver screen' i.p.v. 'the cinema' en ga zo maar door)
I stand corrected :)
 
Hoe bereken ik wat mijn onderhoudscalorieen zijn?

En ik denk dat je gelijk hebt wat mijn pt betreft. Daarom kom ik hier. No offence taken!

Wanneer slaan je extra cal om in vet ipv spieren?

HUARGH, ik heb mijn vet laten meten met dat knijpdingetje op verschillende plaatsen op mijn lichaam.... ik snap je stukje niet helemaal.
 
Je kan zelf wel een schema maken. Zie info hieronder. Dan post je hem hier en kan je advies vragen.

even een oude post van mezelf. Hier kan je vast wel wat verder mee.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvalen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.
 

Bijlagen

  • schema leeg.xlsx
    116 KB · Weergaven: 130
Hoe bereken ik wat mijn onderhoudscalorieen zijn?

En ik denk dat je gelijk hebt wat mijn pt betreft. Daarom kom ik hier. No offence taken!

Wanneer slaan je extra cal om in vet ipv spieren?

HUARGH, ik heb mijn vet laten meten met dat knijpdingetje op verschillende plaatsen op mijn lichaam.... ik snap je stukje niet helemaal.

Ja, dat is een caliper en dat is de gebruikelijke manier van meten (4-punts voor mannen vanwege vetopslag op rug, 3-punts voor vrouwen volstaat meestal). Zoveel verschil in gewicht en vetpercentage is vrij raar en een weegschaal (speciale weegschaal met handhelds) geeft rare resultaten als je vochtgehalte abnormaal is (zo geeft dbol veel vocht en winnies juist niet), vandaar dat ik dacht dat je het via de weegschaal had gedaan.

Laat eerst maar eens bloedprikken, gewoon tegen je arts zeggen dat je anabole androgene steroiden hebt gebruikt. Lieg gewoon over de neveneffecten als je die nu niet ervaart, google desnoods 'low test sides' of 'high estrogen sides', dan zal de arts je laten prikken op hormoonprofiel (test, vrij test, igf-1, estradiol, t4, t3, tsh, ldl, hdl, totaal chol, triglyc, c-reac, homocysteine, creatinine + BUN, ggt, sgot, sgpt, alkalische fosfatase en DHEA-s).
 
Wanneer slaan je extra cal om in vet ipv spieren?

Dat is een goede vraag !
In elk geval heeft jou lichaam een Kcal surplus nodig voor hypertrophy.
Absolute beginners winnen nogal snel aan spiermassa zelfs in een licht deficit (word beginnersgains genoemd).

Waar nu de scheidslijn ligt tussen wat vertaald zich in spiermassa en wat vertaald zich in vet daarover moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Er is genoeg expertise aanwezig op het forum, hierover mag een ander zijn licht laten schijnen.

Voor de rest zie de post van marina1975
 
Jwdoetookmee bijv. zou deze vraag ongetwijfeld kunnen belichten.
 
Back
Naar boven